کد خبر 1391622
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
ماموریت بردیف روشن کردن موتور تراکتور و بالا بردن سطح فوتبال ایران

رسانه روسی در گزارشی از ماموریت بزرگ قربان بردیف در تراکتور و لیگ برتر ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، قربان بردیف سرمربی باتجربه و سرشناس فوتبال روسیه هفته گذشته به صورت رسمی سکان هدایت تراکتور را برعهده گرفت.

رسانه های روسیه از هفته گذشته گزارش های زیادی را در این زمینه نوشتند. سایت «livesport» روسیه در جدیدترین گزارش به ماموریت بردیف با تراکتور در ایران پرداخت.

این رسانه روسی، نوشت: در اوایل ژوئن، زمانیکه مشخص شد که پائولو وانولی سرمربی اسپارتاک در شرف جدایی است، بلافاصله در مطبوعات نام قربان بردیف به عنوان گزینه هدایت تیم پایتخت مطرح شد. اما قرمز و سفیدها با دعوت از گیلرمو آباسکال مربی بی نام و نشان اسپانیایی همه را شگفت زده کردند و بردیف به طور غیرمنتظره برای همه راهی ایران شد. یکی از برجسته ترین مربیان لیگ برتر و یک چهره اصلی در فوتبال روسیه معلوم شد که برای هیچکس در روسیه مفید نیست. 

بیشتر بخوانید:

۶ مربی مطرح و جذاب لیگ بیست‌ودوم +عکس

*سال های درخشان بردیف و ترک روبین کازان

قربان بردیف در فوتبال روسیه بیشتر به خاطر کارش در روبین کازان که در سال ۲۰۰۱ هدایت آن را برعهده داشت، می شناسند. او به مدت ۱۲ سال در راس این تیم، دو بار روبین را قهرمان کرد و جام حذفی روسیه را چندین بار بالای سر برد.

ماموریت بردیف در تراکتور

*استارت بردیف با تراکتور پرهوادار

این مربی تا دو هفته بعد در حالیکه بیکار بود و نامش در کنار آرسنال تولا و اسپارتاک مسکو مطرح شد اما در عوض هدایت تراکتور ایران را برعهده گرفت و در عین حال پست مدیر فنی را نیز به عهده گرفت تا ورزش این باشگاه را به طور کامل در اختیار بگیرد.

بردیف دعوت شد تا باشگاه را به استانداردهای حرفه ای برساند و آکادمی نیز در حوزه مسئولیت او است.

بنابراین، در مورد تیم جدید قربان بردیف چه می دانیم؟ تراکتور باشگاهی از تبریز، یکی از بزرگترین شهرهای ایران (جمعیت - تقریبا یک و نیم میلیون نفر) است. تبریز در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، تراکتور در سال ۱۹۷۰ در یک کارخانه تراکتورسازی محلی تأسیس شد، اما بعداً باشگاه دیگر به آن وابسته نشد. بهترین نتیجه در مسابقات لیگ برتر ایران مقام دومی است که از جام ها تنها دو بار قهرمان جام حذفی شده است.

فصل گذشته برای تراکتور یک شکست بود چون مقام سیزدهم در مسابقات در میان ۱۶ تیم را کسب کرد. در عین حال این تیم در سه دوره قبلی متوالی از جمع ۵ تیم برتر خارج نشده و در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به عنوان قهرمان جام حذفی بازی کرده، هرچند که چندان درخششی نداشته است.

فصل گذشته  سولدو بازیکن سابق تیم ملی کرواسی به عنوان مربی تراکتور شروع به کار کرد که به طور کامل شکست خورد - باشگاه مجبور شد قرارداد خود را زودتر از موعد با او فسخ کند. ارطغرول ساغلام ترکیه ای فصل را به پایان رساند که اوضاع را اصلاح کرد اما بر سر تمدید قرارداد به توافق نرسید.

*بردیف به دنبال ایجاد تراکتوری جدید و بالا بردن سطح فوتبال ایران

هواداران تراکتور جزو پر سر و صداترین و فعال ترین هواداران ایران هستند و میانگین حضور در بازی های خانگی ۵۷ هزار تماشاگر است. ورزشگاه یادگار امام تقریباً ۶۹۰۰۰ صندلی دارد، اما در مسابقات لیگ برتر بیشتر از ۸۰۰۰۰ هوادار در خود جای می دهد.

ماموریت بردیف در تراکتور

قربان بردیف در تراکتور کار آسانی ندارد و قصد دارد موتور تراکتور را روشن کند و به نوعی با کارهای بنیادی سطح فوتبال ایران را بالا ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس