کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شد/توسعه نیاز اول ناوگان کشتیرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد و برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی به سمت کشتی خارجی در حال‌حرکت است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صفایی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد با اعلام این خبر که کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شده است، بیان کرد: این کشتی در حال حرکت یه سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

وی با اشاره به زمان آغاز دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر به حضور اقتدار آمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مسئله اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تامین می‌کنند.

صفایی ادامه داد: دریانوردان ایرانی نیز طی سال‌های گذشته ذیل تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور به پنج هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز داریم، تصریح کرد: با توسعه بخش آموزش ضرورت دارد برای رفع این نیاز اقدام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از نیازهای جدی بخش کشتیرانی کشور را نوسازی و توسعه ناوگان دانست و افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مولفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

وی با اشاره به بازیابی کریدور شمال-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.

صفایی درباره آموزش دریانوردان نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های دریایی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی یکی از لازمه‌های آموزش دریانوردان را صدور مدرک دانشگاهی برای آنان دانست و گفت: دریانورد باید برای زمان بازگشت به خشکی مدرکی تحصیلی برای تداوم فعالیت خود در بخش‌های مربوطه در اختیار داشته باشد.

صفایی در این راستا از فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش خواست که از ظرفیت‌های آموزشی این دو نیرو برای تربیت دریانورد استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قلندر IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    راست گفت شاعر شیرین زبان ایارن زمین: تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر. اییییییییییینه
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    نفتش چی شد؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    بله داداش. این زبان دنیا است نه برجام خیانت بار و امضای جان کری
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    مبارک اختلاس کننده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس