رحیم زارع

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: بازار خودرو به ویژه خودروی خارجی در مسیری کاملا غیر منطقی در حال قیمت گذاری بوده و خودروهای چینی ۳ برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسد.

به گزارش مشرق، رحیم زارع درباره قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی، گفت: روند قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به ویژه چینی جای تامل بسیار دارد، در راس این شرکت‌ها مدیران خودرو و کرمان خودرو است که با سوءاستفاده از خلا پیش آمده و فاصله قیمتی بسیار خودروهای ایرانی وخارجی، کالاهای خود را نسبت به بازارهای جهانی و قیمت‌گذاری در چین حدود سه برابر بیشتر در ایران به فروش می‌رسانند.

نماینده آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت‌ها قطعات خود را با محصولات کلیدی کشور به ویژه مس و براساس ارز نیمایی به صورت تهاتری وارد می‌کنند در واقع به ازای صادرات این مواد، قطعات خودروی خود را وارد می‌کنند ‌و ماشین‌ها را مونتاژ و در بازار داخل با قیمت‌های سه برابری به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، بازار خودرو به ویژه خودروی خارجی در مسیری کاملا غیر منطقی و خارج از قواعد در حال قیمت گذاری است، ادامه داد: قیمت تیگو ۸ در ایران یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است در حالیکه قیمت جهانی و قیمت این خودرو در خود چین حدود ۲۰ هزار دلار است. این درحالی است که این خودرو در کشور مونتاژ می‌شود و وارداتی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره قیمت چری تیگو ۷ پرو، گفت: چری تیگو ۷ مدل ۲۰۲۰ با موتور ۱.۶ توربو قیمتی حدود ۱۱۹ تا ۱۴۰ هزار یوآن دارد؛  که اگر همان موتور ۱.۵ لیتری توربو سفارش داده شود، قیمتش کاهش یافته و به حدود ۸۰ تا ۱۱۵ هزار یوآن می‌رسد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در وضعیت کنونی خودروهای مونتاژی‌ها حداقل باید به  قیمت ارزی خارج و نهایت با ۳۰ درصد سود و عوارض فروخته شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 0
    خدایا به داد مردم برسه و ریشه مافیا رو خشک کن
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      2 0
      خلایق هر چه لایق.
    • ناشناس IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 0
      دولت در این ماجرا کجای داستانه؟مگه مسول اداره کشور نیست؟ این وضع خودرو...مسکن..خوراک..پوشاک...دقیقا کجا را اداره کرده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس