در صورت اخراج روسیه از شورای امنیت، کل سازمان ملل باید منحل شود

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل درخواست رئیس جمهور اوکراین برای اخراج این کشور از جمع اعضای شورای امنیت را بی اساس خواند.

‌به گزارش مشرق به نقل از تاس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نسبت به درخواست اوکراین برای حذف این کشور از شورای امنیت واکنش نشان داد.

وی گفت: حذف روسیه از شورای امنیت تنها در صورتی امکان پذیر است که سازمان ملل به طور کلی منحل شود.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: طبیعتاً همه مردم عادی نیز متوجه می‌شوند که این سناریو تنها زمانی امکان‌پذیر است که سازمان ملل منحل شود و دوباره ایجاد شود.

این مقام روس گفت: وظیفه اوکراین این بوده است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل، را که به شکل فزاینده ای از مسئله اوکراین خسته شده اند، در این باره تحریک کند.

پولیانسکی با بی اساس خواندن اظهارات رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: هم زلنسکی و هم نماینده اوکراین در سازمان ملل هر از گاهی مدعی می‌شوند که ما حقی بر این کرسی [شورای امنیت سازمان ملل] نداریم و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به‌طور غیرقانونی آن را حفظ کرده‌ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    سازمان ملل مرده است. یکجانبه گرایی آمریکا آن را کشته است. همان بهتر که منحل شود و کشورهای ضد یکجانبه گرایی و سلطه گری آمریکا باید یک سازمان ملل جدید خارج از مرزهای آمریکا ایجاد کنند و رژیم های سلطنتی و پادشاهی نباید در آن جایگاهی داشته باشند.
  • سعید IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    جوونه و جاهل یه شکری خورده ، شما چرا جدی گرفتی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس