کد خبر 1394970
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

بسیار خوب است که از روش‌های طبیعی برای رفلاکس اسید معده استفاده کنید. مگر در زمانی که مری شما در محدوده‌ای از خود آسیب دیده باشد که در این صورت به دارو نیازمند هستید.

به گزارش مشرق، اثربخشی انواع داروهای خانگی در تسکین سوزش سر دل در افراد مختلف متفاوت است. داروهای خانگی برای تسکین سوزش سر دل که به آن رفلاکس اسید نیز گفته می‌شود، عبارتند از:

سرکه سیب

سرکه سیب برای برخی از افراد موثر است، اما برای برخی دیگر نیز فقط علائم را بدتر می‌کند. بلع مقدار کمی (حدود یک قاشق چای‌خوری) سرکه سیب فرآوری نشده با آب مخلوط شده ممکن است سطح اسیدیته معده را کاهش دهد. اما هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد.

سرکه سیب برای رفلاکس اسید معده تا زمانی که از مقدار کمی از آن استفاده کنید و سرکه آن رقیق شده باشد، بی‌خطر است.

پروبیوتیک‌ها

روزر می‌گوید: من پروبیوتیک‌ها را برای انواع مشکلات گوارشی -مانند اسهال، نفخ و گاز- توصیه می کنم، اما معمولاً برای رفلاکس اسید آن را توصیه نمی‌کنم. او هشدار می دهد که خرید پروبیوتیک‌ها از یک تولید کننده مکمل مورد اعتماد امری بسیار مهم به شمار می‌آید. شما باید مطمئن باشید که محصول با کیفیتی را دریافت خواهید کرد.

پروبیوتیک ها را تنها برای تسکین سوزش سر دل تا زمانی که از یک شرکت معتبر خریداری شوند آزمایش و استفاده کنید.

جویدن آدامس

یک مطالعه کوچک نشان داده است که جویدن آدامس بدون قند به مدت ۳۰ دقیقه بعد از ناهار یا شام می‌تواند سطح اسید را در مری کاهش دهد. اما برای برخی از افراد، جویدن آدامس نعناع می‌تواند علائم را بدتر کند.

جویدن آدامس بعد از غذا هیچ ضرری ندارد. اگر نمی‌توانید طعم نعناع را تحمل کنید، ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید.

آب آلوئه ورا

ژل برگ آلوئه ورا برای تسکین آفتاب سوختگی شناخته شده است - اما برای سوزش سر دل چطور؟ برخی افراد برای کاهش اسید معده و آرام کردن سوزش آن، آب آلوئه ورا را به صورت خوراکی مصرف می‌کنند. با این حال، هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد آلوئه ورا به سوزش سر دل کمک می‌کند.

آب آلوئه ورا را تا زمانی که آن را از منبع معتبر خریداری کرده‌اید امتحان کنید تا مطمئن شوید که یک محصول خالص و ایمن دریافت می‌کنید.

موز

موز میوه‌ای بی‌مزه و کم اسید است که اغلب مردم آن را برای دستگاه گوارش مناسب می‌دانند. روزر می‌گوید: ویتامین‌های موجود در موز به جلوگیری از اسپاسم دستگاه گوارش کمک می‌کنند، اما از طرفی دیگر این راه هم باید گفت که مشخص نیست که آیا آنها می‌توانند بر ریفلاکس اسید تأثیر بگذارند یا خیر.

اگر چیز دیگری نباشد، موز یک غذای میان وعده عالی برای اکثر مردم است. آزمایش کردن اینکه آیا موز به علائم سوزش سر دل شما کمک می کند یا خیر، ضرری ندارد.

نعناع

روزر می‌گوید: نعناع معده را شل می‌کند. ممکن است بعد از مصرف آن احساس بهتری داشته باشید. با این حال، نعناع همچنین می تواند علائم رفلاکس اسید را در برخی افراد افزایش دهد، زیرا ممکن است ماهیچه‌ای را که مانع از برگشت مایعات به داخل مری می‌شود، شل کند.

نکته: مفید بودن یا نبودن نعناع به خود فرد بستگی دارد. می توانید چای نعناع را بنوشید یا قرص نعناع را میل کنید. اگر این دارو رفلاکس اسید را در شما افزایش می دهد، سعی کنید زنجبیل را امتحان کنید.

زنجبیل آرام‌بخش است و التهاب معده را کاهش می‌دهد. نعناع و زنجبیل هم می‌توانند برای اسهال، نفخ و گاز مفید باشند. با محبوبیت اسانس ها، برخی استفاده از اسانس نعناع یا زنجبیل را به عنوان کمک برای هضم غذا در نظر می‌گیرند. قبل از مصرف اسانس ها به صورت خوراکی یا موضعی با پزشک خود مشورت کنید. اسانس ها می توانند با داروها تداخل داشته باشند. بدن هر فرد به این اسانس ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس