کد خبر 1395020
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
قتل هولناک پرستار جوان با ضربات چاقو

پرستار یکی از بیمارستان‌های امدادی مشهد، با واردآمدن بیش از ۲۵ ضربه کارد در خیابان به قتل رسید و آدمکش از صحنه جنایت گریخت.

به گزارش مشرق، سحرگاه شنبه گذشته، زن جوان مانند هر روز لباس خدمت پوشید تا برای پرستاری از بیماران عازم بیمارستان امدادی شود. او که با شیوع کرونا در کشور، خدمت در بخش بیماران کرونایی را انتخاب کرده بود، به بانویی مهربان و خوش رفتار در میان همکارانش شهرت داشت اما به دلیل اختلافات شدید خانوادگی با همسرش، مراحل پایانی «طلاق» را می گذراند به همین خاطر نیز از حدود دو ماه قبل به همراه خواهرش به ملک پدری در بولوار ولیعصر (عج) نقل مکان کرده بود و به طور مجردی روزگار می گذراند. عقربه های ساعت از ۶ صبح یازدهم تیر گذشته بود که پرستار ۲۶ ساله از خانه بیرون آمد تا به محل کارش برود ولی گویی چشمانی ترسناک او را تعقیب می کرد. مردی که قمه بزرگی را در دست داشت و پنهانی به اطراف می نگریست در آن ساعت صبحگاهی، انتظار می کشید تا «مریم» از خانه خارج شود.

طولی نکشید که ناگهان پرستار جوان در حالی با قاتل خود روبه رو شد که از شدت ترس جرئت فریاد زدن را هم از دست داد. مرد بی رحم تیغه قمه وحشتناک را بالا برد و بر پیکر زن ۲۶ ساله فرود آورد. آدمکش سنگدل در خلوت صبحگاهی خیابان، فرصت هرگونه عکس العملی را از قربانی خود گرفت و او را هدف ضربات متعدد کارد قرار داد به گونه ای که در سکوت خیابان فقط صدای خفیفی از گلوی زن جوان بیرون می آمد. در همین حال برخی رهگذران از دور نمایان شدند و مردی را  دیدند که بی رحمانه زنی را کتک می زند. آن ها دوان دوان خود را به محل نزاع رساندند اما مرد قمه به  دست با دیدن رهگذران پیکر غرق در خون پرستار جوان را رها کرد و به طرف خودرویی دوید که در همان نزدیکی پارک شده بود.

او سراسیمه پشت فرمان نشست و درحالی که یکی از رهگذران میان سال با پای پیاده به دنبال خودرو می دوید، پدال گاز را فشرد و در مسیر خیابان ناپدید شد. رهگذران با مشاهده پیکر خون آلود زن جوانی که پوشش پرستاری به تن داشت، بلافاصله با نیروهای امدادی تماس گرفتند. بدین ترتیب دقایقی بعد پیکر زن ۲۶ ساله درحالی به بیمارستان رضوی مشهد انتقال یافت که دیگر علایم حیاتی در بدن وی وجود نداشت و زن جوان بر اثر عوارض اصابت بیش از ۲۵ ضربه کارد جان خود را از دست داده بود.

با گزارش این حادثه هولناک به پلیس ۱۱۰، بی درنگ گروهی از نیروهای انتظامی با صدور دستوری از سوی سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه مشهد) عازم محل وقوع جنایت شدند و مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند.

با توجه به اهمیت و حساسیت  ماجرا، ابتدا قاضی دکتر «صادق صفری» دستورات خاصی را برای حفظ آثار باقی مانده در صحنه جنایت صادر کرد  و خود نیز برای بررسی های میدانی عازم بیمارستان رضوی شد. با توجه به این که مقتول پوشش پرستاری داشت، بلافاصله هویت وی شناسایی شد و این گونه دامنه تحقیقات به بولوار ولیعصر (عج) مشهد کشید.

از سوی دیگر نیز گروه تخصصی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) در محل وقوع جنایت صبحگاهی حضور یافتند و با راهنمایی های قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، بررسی های نامحسوس جنایی را آغاز کردند. گروه ورزیده کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی – عملیاتی با نظارت سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی) وارد عمل شدند و با شناسایی محل سکونت مریم (مقتول) به جمع آوری اطلاعات پرداختند. بررسی های کارآگاهان که با هدایت مستقیم قاضی صفری همراه بود به نتایجی رسید که نشان می داد پرستار جوان حدود شش سال قبل با مردی از اهالی خراسان شمالی ازدواج کرده و سپس در حالی زندگی مشترک خود را در کرج ادامه داده است که همزمان با شیوع کرونا وارد بخش بیماران بستری کرونایی شده بود و به آن‌ها خدمت می کرد. اما او در مسیر زندگی مشترک و به دلیل مسائل خاصی با همسرش دچار اختلاف شد به طوری که دیگر ادامه این زندگی برایش امکان پذیر نبود و تصمیم به طلاق گرفت.

پرستار جوان از حدود دو سال قبل به مشهد مهاجرت کرد اما همچنان پرونده «طلاق» را پیگیری می کرد تا جایی که حاضر شد از حق و حقوق و حتی مهریه خودش نیز بگذرد تا مهر طلاق بر شناسنامه اش نمایان شود. شدت این اختلافات در مراحل پایانی ماجرای طلاق به حدی رسید که زن ۲۶ ساله از زندگی مشترک بیرون آمد و به ساختمان ملک پدری خود در خیابان ولیعصر (عج) نقل مکان کرد تا به همراه خواهر مجرد خودش زندگی کند. در حالی که طبقه اول این منزل حدود ۷۰ متری در حال بازسازی و تعمیر بود، آن ها در طبقه دوم ساکن شدند. این پرستار با وجود تلخکامی های زندگی، همچنان به خدمت در بخش بیماران کرونایی بیمارستان امدادی مشهد به خدمت مشغول بود تا این که سحرگاه شنبه گذشته، این حادثه هولناک رقم خورد.

با جمع آوری این اطلاعات، قاضی دکتر صفری بررسی های قضایی را در محل کار این پرستار جوان در حالی ادامه داد که همکارانش از مهربانی ها و دلسوزی های او برای بیماران سخن می گفتند و او را همکاری شایسته می خواندند. به همین دلیل فرضیه جنایت توسط همسر (سابق) این زن جوان قوت گرفت و گروه عملیاتی کارآگاهان با کسب دستورات قضایی و همچنین بهره گیری از تجربیات سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به ردزنی آدمکشی پرداختند که پس از این جنایت هولناک از محل گریخته بود. از سوی دیگر انجام معاینات در پزشکی قانونی مشهد که در حضور مقام قضایی صورت گرفت بیانگر آن بود که قاتل بی رحم با وارد آوردن بیش از ۲۵ ضربه با کاردی بزرگ (قمه) مرتکب جنایت شده است. این گزارش حاکی است تحقیقات بیشتر برای دستگیری متهم به قتل فراری همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    36 31
    به بانویی مهربان و خوش رفتار در میان همکارانش شهرت داشت اما به دلیل اختلافات شدید خانوادگی با همسرش، مراحل پایانی «طلاق» را می گذراند .... از قضا اکثر زنان کارمند هم به دلیل استقلال مالی زود یاد طلاق می افتند و هم اینکه در محیط کار خیلی با مردهای نامحرم راحت می شوند. نتیجه هم می شود نابودی خانواده. حالا چه متمدنانه طلاق بگیرند و چه کار به اینجا بکشد.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      12 4
      همین بلا داره سر من میاد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    6 23
    تا آنجا که من اطلاع دارم این پرستار به یک بنده خدایی واکسن زده بود که 3روز بعد مرده
    • حامد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      23 6
      نکنه تو خود شوهر قاتلش هستی میخوای مسیر تحقیقات رو عوض کنی
    • حاجی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      حامد میخوامت
  • هوشنگ IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    17 20
    یه سوال مگه قرار نبود ما ملت ایران مهربانترین خونگرمترین مردم جهان باشیم؟ خواهان صلح و دوستی باشیم ؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    6 6
    در موج دلتا و مرگهای متاثر از سر بی مسئولیتی سیستم پزشکی، کینه از دکترها و پرستارهای بی وجدان زیاد شد
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    25 18
    متاسفانه بسیاری خانم ها بعد استخدام و کسب درآمد دیگه شوهرانشون نمیپسندن و دنبال تجربه های جدید هستن
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    7 8
    فوری معدومش کنید. قاتل اینطوری باید ظرف چند ماه معدوم شود.
    • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      حرفایه شوهرش را شنیدی که میگی معدومش کنید
  • مصطفی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    25 5
    زنها سر کار،مردها بیکار،نتیجش افزایش فساد و جنایت پایین آمدن شدید آمار ازدواج،ترشیدگی معدود دختران با حیا و ولنگاری دختران دارای درآمد اما بی قید و معتاد و شیشه ای شدن پسرهای بیکار و بدبخت
    • حاجی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      4 0
      مصطفی تا وقتی خانمها هستن دلیلی نداره مردها برن سر کا رصاحب کار یه نفر آراسته وبا بوی خوش وبا اخلاق خوش آرایش کرده میخوان مردهای بو گند و گند دماغ و پر مدعا رو میخوان چکار میخواستی دختر بشی که همه جا تحویلت بگیرن
    • ناشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      کاملا همینه که شما میگین
  • ارش IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    .حتما زنه تو بیمارستان با اقا دکتر .اقا پرستار روهم ریخته که شوهرش اونو کشته ....بی علت که مرد خانمشو نمیکشه ....تمام جنایتها تقصیر خانمها هست .شیطان هستن
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    اشتغال زنان و بیکاری مردها و زبان درازی زن ها و بی مسئولیتی مردها عدم وجود قوانین مناسب حمایت خانواده مثل حمایت از زن در مقابل خشونت مرد
  • اسمایییل US ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    این قاتل نیست
    • اسماییل IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      پرستار مهربان ؟چرا دروغ مینویسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس