کد خبر 1395062
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
گوشی

هواوی تصمیم به رونمایی از برند «XMAGE» برای دوربین گوشی‌های هوشمندش گرفت.

به گزارش مشرق، هواوی دیگر با لایکا همکاری نمی‌کند و فناوری‌های این شرکت آلمانی در گوشی‌های شیائومی به کار گرفته می‌شوند. حالا هواوی در پی این جدایی، تصمیم به رونمایی از برند «XMAGE» برای دوربین گوشی‌های هوشمندش گرفته است.

گفتنی است که هواوی با این برند، از چندین فناوری عکاسی جدید برای بهبود کیفیت دوربین محصولاتش رونمایی خواهد کرد.


به گفته یکی از مدیران هواوی، «هی گنگ» نوآوری باعث شده هواوی به جایگاه کنونی‌اش برسد و به یکی از رهبران دنیای دوربین گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. استفاده از فناوری‌های جدید به گفته هواوی در پرچمدارهای آینده این کمپانی ادامه خواهد داشت.

پیشرفت دوربین گوشی با هواوی XMAGE

به گفته هواوی، این کمپانی به تحت برند XMAGE به تحقیق و توسعه در زمینه سیستم تصویربرداری گوشی‌های هوشمندش ادامه می‌دهد. چینی‌ها لوگوی برند جدید خود را منتشر کرده‌اند و می‌خواهند در آینده این لوگو را روی محصولات مجهز به آن، حک کنند.

هواوی در سال‌های گذشته برای دوربین گوشی‌های پرچمدارش با لایکا همکاری کرد و از این همکاری هردو شرکت درس‌های زیادی گرفتند. اما چندین سالی می‌شود که چینی‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته‌اند و ظاهرا دیگر ادامه این همکاری امکان‌پذیر نیست و هواوی می‌خواهد با برند جدیدی، در بازار دوربین گوشی‌های هوشمند هنوز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

به نظر می‌رسد درست مانند عدم دسترسی به اندروید که باعث توسعه سیستم عامل هارمونی شد، قطع همکاری با لایکا هم باعث شده تا هواوی به سراغ برند جدیدی برای سیستم دوربین خود برود.

همکاری میان هواوی و لایکا با گوشی P9 در سال 2016 شروع شد و این همکاری در سال‌های گذشته ادامه داشت. می‌توان گفت اوج این همکاری در گوشی هواوی P30 پرو بود که کیفیت دوربین فوق‌العاده‌ای داشت. آخرین همکاری این کمپانی در سری P50 رخ داد و هواوی چندین ماه پیش از قطع همکاری با لایکا خبر داد.

لایکا حالا با شیائومی همکاری می‌کند و گوشی‌های مجهز به این فناوری همین فردا معرفی خواهند شد. شیائومی برای گوشی‌های سری 12S از دوربینی که با همکاری لایکا توسعه پیدا کرده، استفاده می‌کند.

باید منتظر ماند و دید همکاری لایکا و شیائومی چه نتیجه‌ای دارد و آیا هواوی می‌تواند با برند XMAGE همچنان بهترین‌های بازار را به چالش بکشد یا تنها با یک برند بدون تغییر محسوس در کیفیت دوربین روبه‌رو می‌شویم. برای دیدن عملکرد این فناوری در دنیای واقعی نیازی نیست چندان منتظر بمانیم چرا که هواوی تایید کرده نسل بعدی پرچمدارهایش که احتمالا سری میت 50 خواهد بود، از این فناوری بهره می‌برد.

منبع:دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    مرسی هوآوی ، من چند ساله هوآوی و شیائومی استفاده میکنم حرف ندارن، دیگه آیفون و سامسونگ خریدن خداییش اشتباهه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس