هواپیمای ایرانی به جای اربیل در بغداد نشست

منابع عراقی گزارش دادند که مقام های فرودگاه اربیل از فرود یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به یکی از شرکتهای ایرانی، جلوگیری کردند.

به گزارش مشرق، وبگاه کردی «شفق نیوز» در این باره نوشت که مدیریت فرودگاه بین المللی اربیل روز دوشنبه از فرود هواپیمای متعلق به یکی از شرکتهای ایرانی در این فرودگاه جلوگیری کرد.

«احمد هوشیار»، مدیر فرودگاه اربیل به شفق نیوز گفت که که اداره فرودگاه از فرود هواپیمای متعلق به یکی از شرکت هواپیمایی ایرانی به دلیل نداشتن مجوز رسمی از وزارت حمل و نقل و ارتباطات در دولت منطقه ای اقلیم کردستان عراق جلوگیری کرد.

وی افزود که ۱۵ دقیقه پیش از فرود هواپیما در فرودگاه اربیل به ما اطلاع دادند که هواپیما در حال حرکت به سمت فرودگاه است و از فرود آن جلوگیری کردیم و هواپیما را به سمت فرودگاه بین المللی بغداد هدایت کردیم.

هوشیار داشتن هرگونه اطلاعات در مورد ملیت مسافران هواپیما را تکذیب کرد و گفت که تنها دلیل ممانعت از فرود هواپیما در اربیل این بود که شرکت هواپیمایی ایرانی مجوز رسمی دولت منطقه ای اقلیم کردستان عراق را نداشت.

رسانه های عراقی فعلا جزییات بیشتری از این ماجرا را اعلام نکرده اند.

کردستان عراق که از دهه ۸۰ میلادی قرن گذشته در برابر رژیم بعثی عراق بدون وقفه تحت حمایت های ایران قرار داشت، دارای روابط عمیق اقتصادی و فرهنگی و گردشگری با ایران است.  

کردستان عراق درسال ۲۰۱۴ میلادی هنگام هجوم داعش به سمت اربیل، با اقدام به موقع نظامی ایران تحت مدیریت سردار شهید قاسم سلیمانی، از خطر سقوط و افتادن به دست گروه تروریستی داعش نجات یافت؛ موضوعی که کردها می گویند آن را از یاد نخواهند برد.

این منطقه درچارچوب همکاری های کلان ایران و عراق، از همکاری با ایران در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی و تجاری سود می برد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    10 1
    ای کاش این نمک نشناس ها بیاد می آوردن اون روزی که داعش پشت دروازه های اربیل بود و مقامات اربیل به همه جا چنگ زدن که در مقابل داعش، بهشون کمک کنه و این ایران و سردار حاج قاسم بود که با ۵۰ نفر ، داعش رو از اونجا دور کرد. حالا این بی وجودها این چنین قدردانی می کنند.
    • IQ ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 1
      زحمات شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی رحمته الله علیه بر کسی پوشیده نیست در دوران جنگ داعش در عراق و هر کسی بخواهد انکار کند واقعا نمک نشناس هستش ولی دوست عزیز دنیای جنگ واقعی فیلم سینمایی نیست که درست میکنن یک عده میریزن وسط همه رو میکوشن مثل فیلم های جمشید هاشم پور یک گلوله میزد یک ساختمان می‌آمد پایین باهاش کمک های مستشاری و نظامی ایران در جنگ دانش بسیار موثر بود در عراق این هم بر کسی پوشیده نیست ولی به یاد داشته باشیم هزار پانصد شهید پیشمرگه کردستان رو و سه هزار زخمی و جانباز که دادن مردم این منطقه برای خلاصی از سیطره داعشی های ملعون که هنوزم جانبازان جنگ داعش روی تخت افتادن بیا تا ببرمت نشونت بدم این بندگان خدا رو
  • CA ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    اینهم عاقبت دلسوزی و پشتیبانی از ملت
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    جواب موشک خوردن رو با جلوگیری از فرود هواپیمای مسافربری میدن !!! نکشیمون خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 1
    ایران باید یه گوشمالی به اینها بده تا حواسشونو جمع کنن۶۴۳۳۴
  • حسين DE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 1
    فكر كنم موشك لازم شدن.
  • مجتبی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 1
    متاسفانه دست ایران نمک نداره
  • حسن IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    خود را تاکی بزرگ جلوه می دهند
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 1
    اون موقعی که حاج قاسم نجاتتون داد یادتون رفته؟باید می‌داشت داعش پاره پورتون میکرد که الان از این کارا نکنید
    • IQ ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      5 0
      آره والله من خوب یادم اون شب همه در تشویش و اضطراب عجیبی بسر میبردن و همه آماده فرار بطرف مرزهای ایران بودیم ولی ناگهان ورق برگشت و در کوی و برزن کوچه پیچید که سردار دلها حاج قاسم اومده روحت شاد دلاور بخدا که یادمه
    • IQ ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 1
      حاج قاسم سلیمانی اگر بزرگ شد در پیش چشم مردم این روزگار بخاطر این بود که مثل تو و امثال تو فکر نمی کرد روح بزرگی داشت مسیحی مسلمان سنی و شیعه عراق همه قبولش داشتن تدبیر ایشون در دفاع از اربیل باعث شد هزینه ای که تو مرزها ایران بدید ندادید داعش اگه اربیل رو می‌گرفت مطمعن باش باید تو ارومیه و پیرانشهر باهاش می جنگیدید
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 2
    کردهای عراق اغلب مثل گربه کوره بی وفا هستند.
  • IQ ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 2
    دوستان نظرهای تندی میدن درباره کردستان عراق گویی که با دشمن بعثی صدام طرف هستن نه برادران اینجوری نیست جمهوری اسلامی هم تو اربیل کنسولگری داره هم سلیمانیه و روابط خوبی هم با احزاب کردستانی داره حالا اختلاف نظرهایی هست ولی نه در حد دشمنی عداوت مردم کردستان عراق ایرانی ها رو دوست دارن بیشتر از هر ملت دیگر مطمعن باشید
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    "موضوعی که کردها می گویند آن را از یاد نخواهند برد" دیدید از یاد بردند؟
    • IQ ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      این چیزی که شما میگید در مورد بیست درصد مردم کردستان صدق میکنه که از یاد بردن
  • IQ ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    این پایانی بر نظرات من در این بخش خبر خاک عراق همان معامله ای که با حسین بن علی ع و اهل بیت ش کرد با حاج قاسم ما هم کرد و داغ ننگ ابدی بر پیشانی ش ماند تا روز قیامت یا علی مدد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس