پیش‌بینی اسکان اضطراری یک و نیم میلیون نفر در زمان وقوع زلزله در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در زمان وقوع زلزله یک و نیم میلون نفر نیازمند اسکان اضطراری خواهند بود از ظرفیت‌سنجی، شناسایی و معرفی زمین برای ایجاد اسکان موقت خبر داد.

به گزارش مشرق، علی نصیری در پیش جلسه هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با موضوع اهداف و شاخص‌های راهبردی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در حوزه ایمنی و تاب آوری شهری افزود: در سال گذشته اقدامات موثری برای تکمیل سامانه هشدار سریع زلزله و احداث دکل‌های خودایستای مخابرات، بهنگام سازی نقشه‌های پهنه‌بندی مخاطرات بر روی طرح تفصیلی انجام شد همچنین سامانه هواشناسی و پیش بینی سیل تکمیل شد که نقش موثری در پیش بینی احتمال وقوع سیل در پایتخت دارد. این طرح امسال برای محدوده درون شهری در قالب طرح پهنه‌بندی سیل تکمیل می‌شود.

نصیری درباره فعالیت قرارگاه ایمنی کالبدی که چندی پیش در شهر تهران آغاز به کار کرد، گفت: محورهای فعالیت ها و برنامه های عملیاتی و موانع اجرای آنها شناسایی شده است که به تدریج در این قرارگاه مطرح و موانع برطرف خواهد شد.  

وی اظهارداشت: وضعیت طرح‌های مقاوم سازی شریان‌های حیاتی استان تهران، توسعه آموزش‌های همگانی، فعال‌سازی ۳۳۰ خانه دوام و ایمنی و ایجاد مراکز فرماندهی مدیریت بحران در مناطق از جمله دیگر برنامه‌های سازمان در ارائه این گزارش بود.

احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران گفت: در جلسه اخیر هیات امناء امکان بررسی همه پیشنهادات و برنامه‌های سازمان محقق نشد و مقرر شد که سازمان با اعضای هیات امنا نشست داشته باشد و در آن جلسه نقطه نظرات تکمیلی ارائه و تصمیم گیری شود تا در جلسه آینده هیات امنا به تصویب برسد.  

صادقی افزود: تامین ارتباطات پایدار و بانک جامع اطلاعات دو نیاز مبرم برای مدیریت بحران است که باید به آن توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که فعالیت های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس برنامه های مصوب انجام شود و از تصدی گری دوری شود تا بتوان به خروجی‌های مثبت رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    مدیریت انقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس