پیوس: کمیته فنی با اسکوچیچ مشکل شخصی دارد؛ اخراج او از فاجعه ویلموتس بزرگ‌تر است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کمیته فنی فدراسیون فوتبال طبق چه منطقی اسکوچیچ را اخراج کرده است؟ قطعا آنها با این مربی مشکل شخصی داشتند.

به گزارش مشرق، چند روزی است که تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال به یکی از مسائل مهم ورزش کشور  تبدیل شده است. پس از اینکه کمیته فنی فدراسیون، رای به تغییر سرمربی تیم ملی داد، مسئولان فدراسیون در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲، جستجوی خود را برای سپردن سکان هدایت تیم ملی به فردی دیگر، آغاز کردند.

فرشاد پیوس با اشاره به بحث تغییر سرمربی تیم ملی اظهار داشت: واقعا نمی‌دانم چه اتفاقاتی در فدراسیون رخ می‌دهد. از چه زمانی کمیته فنی در فوتبال ما معنی پیدا کرده و کار می‌کند که الان بخواهد در مورد تیم ملی تصمیم‌گیری کند؟! 

وی افزود: مسئولان فدراسیون به تعدادی از افراد فقط برای اینکه بیکار نباشند پستی داده اما حالا همان افراد می‌آیند و در حساس‌ترین شرایط برای تیم ملی تصمیم می‌گیرند. 

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: قطعا کسانی که رای به تغییر سرمربی تیم ملی دادند، مشکل شخصی با اسکوچیچ داشتند. آقایان بگویند که واقعا روی چه منطقی رای به تغییر سرمربی تیم ملی دادند؟  اسکوچیچ در شرایطی که تیم ملی با یک مساوی حذف می‌شد، هدایت تیم ملی را به عهده گرفت و بهترین نتایج را هم کسب کرد. آن زمان این آقایان کمیته فنی کجا بودند که بخواهند نظر بدهند و تحسین کنند.

پیوس: کمیته فنی با اسکوچیچ مشکل شخصی دارد؛ اخراج او از فاجعه ویلموتس بزرگ‌تر است

پیوس اضافه کرد: وقتی آمار اسکوچیچ را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که او بهترین نتایج را گرفته است. معیار سنجش یک مربی، نتایج او است. اسکوچیچ در ۱۸ بازی سرمربی تیم ملی بوده که ۱۵ بازی را برده و ما را به آسان‌ترین شکل ممکن به جام جهانی رسانده است. آن دو بازی هم که واگذار کردیم تشریفاتی و دوستانه بوده است. واقعا بیایند و بگویند که با چه منطقی علیه این آمار ایستاده‌اند.

وی گفت: با راهیابی تیم ملی به جام جهانی نشاط به جامعه بازگشت و مردم به این تیم امیدوار بودند. متاسفانه با شرایطی که آقایان به وجود آوردند، شرایط را از این رو به آن رو کردند و دیگر همه نسبت به تیم ملی ناامید شده‌اند.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: پیش از این فاجعه‌ای رقم زدند به اسم فاجعه ویلموتس؛ یک مربی گرانقیمت را آوردند و ضعیف‌ترین نتایج تاریخ ایران رقم خورد. بعد هم آن مربی رفت و چند ۱۰میلیون یورو بدهی روی دست فدراسیون گذاشت. اسکوچیچ این شرایط بد را بهبود بخشید. امید را دوباره به تیم ملی بازگرداند و کاری کرد که همه به صعود این تیم امید داشته باشند. آقایان با این تصمیم کاری فاجعه‌ای بزرگ تر از فاجعه ویلموتس را به بار آوردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    27 0
    نامردی هست واقعا
    • DE ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      6 1
      باید دید نقش گرین کارتی ها و تابعیت انگلیس دارها در این تصمیم چه بوده. فقط سلبریتی ها و بعضی اعضای دولت سابق دوتابعیتی نبودند و خیلی ها در مراکز مختلف دو تابعیت هستند. این یک دسیسه ی آشکار بود و کاش دولت و مراکز امنیتی این مسئله را بیشتر بشکافند.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 0
      در طول چند دهه گذشته هیچ یک از سرمربیان تیم های ملی هرگز در فدراسیون و یا با تصمیم ارکان فوتبال جابجا نشدند. اگر به عقب برگردیم در مرور تاریخ چهل و چند ساله اخیر فوتبال ایران فقط دو بار رییس فدراسیون اقدام به اخراج یا انتخاب سرمربی تیم ملی کرد. اولین بار داریوش مصطفوی بدون دریافت مجوز از سازمان تربیت بدنی، محمد مایلی کهن را برکنار کرد و با وجود صعود تیم ملی به جام جهانی، خودش تاوان این برکناری بی اجازه را داد و از ریاست فدراسیون به بهانه قلب درد مستعفی شد.همینجوری که به عقب برگردیم، بلاژوویچ، جلال طابی، منصور پورحیدری، تومیسلاو ایویچ، والدیر ویرا، محمد مایلی کهن، استانکو، علی پروین، مهدی مناجاتی، پرویز دهدای، همه و همه یا خارج از فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی شدند و یا حکم عزل شان از خارج از فدراسیون فوتبال و در نهادی بالاتر از این تشکیلات صادر شد.جایگاه سرمربی تیم ملی در این سال به حدی مهم بوده که روسای فدراسیون ها هرگز نتوانستند به تنهایی درباره آغاز و پایان کار یک مربی تصمیم بگیرند و یا تصمیم اتخاذ شده خودشان را به مرحله اجرا بگذارند.نیمکت تیم ملی همیشه در تیررس نگاه سیاست مداران و دولت ها بوده است؛ چه دولت مردانی که شیفته فوتبال بودند و این علاقه را به وضوح نشان می دادند و چه دولت مردانی که تلاش می کردند فاصله شان را با فوتبال حفظ کنند.حالا هم در روی همین پاشنه می چرخد.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    23 0
    آفرین آقای پیوس. همه می دانند که این کمیته فنی و فدراسیون همانهایی هستند که ویلموتس را آورده اند و موفقیت این مربی آنان را وحشت زده کرده است
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 15
    پرسپولیسی ها عقیده داشتن ۵سال خودشون قهرمان شدن حالا از اونها نظر میخاین هیچ تیمی نمیدند پیوس بچرونه.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    14 0
    واقعا کی این کمیته فنی را انتخاب کرده؟ این ها خودشان چه کارنامه موفقی داشته اند؟
  • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    16 0
    اسکوچیچ جزو با اخلاق ترین سرمربی تیم ملی وبا نتایج عالی و بدون حاشیه وبا دستمزد بسیار کم علت برکناریش این بود نتونست جیب کمیته فنی و فدراسیون پر کنه حالا میان یک قرارداد میلیاردی میبندن با سرمربی جدید چند میلیاردی گیر دلال و فدراسیون میاد الباقی هم گیر سرمربی جدید. واگر سرمربی جدید ایرانی تیم ملی در این شرایط قبول کنه واقعا 😂😂😂
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    13 0
    ما که چندین روزه میگیم نامردی نکنید،بگذارید مربی کارش را بکند،افسوس از یک گوش شنوا !یعنی برد یا باخت به حال کادر فنی فرقی ندارد!!!
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    10 0
    خوب شما که مربی خوب نمیتونید بیارید همون اسکو که بهترین نتایج تاریخ مقدماتی رو گرفته بزارید.
  • رسول FI ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    8 1
    مربی که ساکت و آرام و بی حاشیه باشد همینطور است.تا به امروز یک مربی خارجی به ایران نیامده که مثل این سر مربی بی حاشیه باشد.قبل از او هیچ مربی چه داخلی ها چه خارجی ها جرأت نداشتند تیم را رهبری کنند چون فکر میکردن غیره ممکن است ایران به جام جهانی برود ولی این سر مربی آمد با آرامش کامل تیم را به جام جهانی برد حالا که کمیته فنی ضدش شده اند حتمأ تقاضای رشوه کردن برای جیب خود و او هم حاضر نشده پول بدهد یا اینکه خواستند بازیکنی بازیکنانی به او تحمیل کنند زیر بار نرفته.این کنار گذاشتن غیر منطقی باعث شد همبستگی تیمی از بین برود و تیم به دو دسته تقسیم شدن که همین باعث خواهد شد نتوانند بازیکنان در کنار هم بازی کنند و کار به دعوا و جرو بحث برسد تو زمین فوتبال یا تو رختکن.خواهید دید که چه مشگلاتی پیش آورده و بیشتر پیش خواهد آورد برای تیم ملی در جام جهانی قطر.
  • رسول FI ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    8 0
    مربی که ساکت و آرام و بی حاشیه باشد همینطور است
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    10 0
    یه نظر سنجی بزارید شک نکنید بالای90 درصد موافق اسکوچیچ هستن حالا بااین کار وای بحالتون اگر تو جام جهانی نتیجه نگیرد تیم
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    6 0
    لعنت به لابی گری
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 2
    تقصیر دولت قبله ؟ یعنی نمی تونن دلالها و افراد نا مناسب رو کنار بذارن؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      2 1
      فدراسیون یک نهاد غیر دولتی محسوب میشه و اگر دولت در انتخاب سرمربی دخالت کنه فیفا متونه فوتبال ما رو تعلیق کنه
    • DE ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      3 0
      حرفی زدی که مرغ پخته خنده اش میگیره نه اینکه خود فیفا تصمیم سیاسی نمیگیره و یا اینکه تا ته توی فساد مالی قوطه ور نیست؟
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 0
      .نیمکت تیم ملی همیشه در تیررس نگاه سیاست مداران و دولت ها بوده است؛ چه دولت مردانی که شیفته فوتبال بودند و این علاقه را به وضوح نشان می دادند و چه دولت مردانی که تلاش می کردند فاصله شان را با فوتبال حفظ کنند.حالا هم در روی همین پاشنه می چرخد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    7 0
    در جنگ ها همیشه تفرقه باعث شکست لشکریان ایران شد و باز هم اختلاف . تیم ملی خوب بود
  • DE ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    6 0
    آخه چرا کسی با کمیته ی فنی فوتبال مصاحبه نمیکنه که همه بدونن دلیل اصلی چی بوده؟ چرا یک کنفرانس خبری برگذار نمیکنن، چرا به سئوالات مردم جواب نمیدن؟
  • DE ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    5 0
    متاسفانه اکثریت این اعضا مدام به دنبال دیده شدن در رسانه‌ها هستند. در هیچ جای دنیا اعضای کمیته‌های اینچنینی جایی در رسانه‌ها ندارند. آنها نهایتا نظر مشورتی خود را اعلام می‌کنند و پس از آن دیگر خبری از آنها نیست؛ اما اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران بدون توجه به اینکه در جایگاه قابل دفاعی به لحاظ فنی نیستند در خصوص مسائل مهمی همچون تعیین تکلیف سرمربیگری تیم ملی نظر می دهند.
  • باربد IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 0
    واقعا نامردیه اگه قراره قلعه نویی و نکونام بشن همین اسکوچیچ بهتره
  • دانیال موسوی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 0
    اول اینکه ، اسکوچیچ فرد با اخلاقی هست ، دوماً دستمزد معقولی دارد ، سوماً بهترین نتایج را در طول مدت مربیگیری تیم ملی گرفته است . نمیدانم بعضی ها دنبال چی هستند ؟؟؟؟
  • مافیای لنگی باید اخراج بشه IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 1
    الان که لنگی جماعت عشق اسکوچیچ شدن باید تضمین بدن در صورت باخت های سنگین در جام جهانی باید کلا از فدراسیون و تیم ملی برن بیرون . در صورت این تضمین ما اجازه میدیم اسکوچیچ برگرده
  • مردم IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    با اسکوچیچ از مالدیو هم شکست می خوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس