مانور خطرناک «سوخو-30» چین نزدیک هواپیمای سی-130 آمریکا

منابع مطلع نظامی از پروازخطرناک یک فروند جنگنده «سوخو-۳۰ » چین نزدیک یک فروند هواپیمای ترابری آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که یک فروند جنگنده «سوخو-۳۰» چین اخیرا نزدیک یک فروند هواپیمای ترابری آمریکا مانور خطرناک انجام داده است.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» دو مقام مطلع از این حادثه گفتند یک جنگنده چینی اخیرا نزدیک یک هواپیمای عملیات ویژه «سی-۱۳۰» آمریکا  در دریای چین جنوبی مانور «ناامن» و «غیرحرفه‌ای» داشته است.

منابع آگاه که مایل به افشای هویت خود نبودند جزئیاتی درباره این حادثه از جمله تاریخ دقیق آن را بیان نکردند، اما گفتند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) آن را ناامن و غیرحرفه‌ای لحاظ کرد.

این حادثه در بحبوحه اقدامات نظامی تهاجمی‌تر خلبانان چینی در دریاهای  چین شرقی و جنوبی در ماه‌های اخیر با هواپیماهای استرالیایی و کانادایی صورت می‌گیرد.

پیشتر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اینگونه پروازها را محکوم کرد. آستین گفت: «ما شاهد افزایش نگران کننده تعداد رهگیری‌های هوایی ناامن و رویارویی در دریا توسط هواپیماها و کشتی‌های چین بوده‌ایم. این موارد همه ما را نگران می‌کنیم.»

آستین مدعی شد که در ماه فوریه، پرسنل یک کشتی نیروی دریایی چین، لیزر را به سمت هواپیمای جاسوسی دریایی استرالیا نشانه رفتند و در هفته‌های منتهی به دیدار آستین،  جنگنده‌های چینی رهگیری‌های خطرناک در دریاهای چین شرقی و جنوبی انجام دادند.

این در حالی است که نیروی هوایی ایالات متحده در ادامه ارعاب چین از استقرار چند فروند بمب افکن پیشرفته «بی-۲»  در استرالیا خبر داد.

نیروی هوایی آمریکا  دوشنبه  گذشته علام کرد که بمب افکن‌های رادار گریز بی-۲ اسپریت به پایگاه نیروی هوایی استرالیا در «آمبرلی» رسیدند. این هواپیمای بمب افکن به عنوان بخشی از  گروه ضربت بمب افکن چرخشی مستقر شده‌اند و از ابتکار همکاری تحت توافقنامه بین ایالات متحده و استرالیا حمایت می‌کنند.

خلبانان این بمب افکن‌های پیشرفته برای انجام ماموریت های آموزشی بازدارندگی راهبردی با متحدان، شرکا و نیروهای مشترک در حمایت تردد آرام و امن در اقیانوس هند-آرام استفاده خواهند کرد.

استرالیا اخیرا  اعلام کرد که ساخت پایگاه نظامی چین در جزایر سلیمان خط قرمز استرالیا و آمریکاست. این کشور مدعی شد که  ساخت پایگاه نظامی چین  در «جزایر سلیمان» خط قرمز استرالیا و آمریکاست.

نگرانی‌هایی در مورد توافقنامه امنیتی اخیراً امضا شده بین چین و جزایر سلیمان برای استرالیا و سایر کشورهای اقیانوس آرام وجود دارد، به خصوص اگر چین از این توافق برای گسترش حضور نظامی خود در منطقه استفاده کند.

ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) نیز در جدیدترین سند راهبردی خود برای اولین بار چین را چالش نظام‌مند برای امنیت حوزه «یورو-آتلانتیک» معرفی کرد که واکنش تند پکن را در پی داشت.

این ائتلاف نظامی مدعی شد که پکن همراه با مسکو در تلاش برای «براندازی نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین» است. اعلامیه‌ای قهر آمیز که چین آن را تلاشی از سوی قدرت‌های متخاصم غربی تحت هدایت آمریکا برای مهار این کشور می‌داند؛ به خصوص که در اجلاس ناتو برای اولین بار سران چهار کشور آسیا-اقیانوسیه شامل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند هم شرکت داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    8 38
    چین هیچ کاری نمیتونه کنه
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      14 2
      البته می تواند اما بی شرمی یانکی ها از حد کذشته است و این وضعیت ادامه نخواهد داشت - جهانیان از رفتارهای زشت آمریکا در حمایت از مفسدین سیاسی و اقتصصادی و کشتار و...بستوه آمده اند. این وضعیت نمی تواند برای هیچ کشوری و آمریکا ادامه داشته باشد.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      امیدوارم امریکا اون غلطی که فکر میکنه میتونه بکنه رو مرتکب نشه .
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      4 1
      ۱۸:۵۰ اونی که نمیتونه هیچ غلطی بکنه آمریکای آشفته زهوار درگرفته هست و تنها گوزینه اش برای جویی بی اختیار هست.....
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      هر موقع چین شناختی بیا نظر بده. افکار آمریکا و صهیونیست کودکانه است نهایتا ۵ لایه عمق داشته باشد اما ریل گزاری در محور ایران روسیه و چین بسیار عمیق تر است طوری که نقشه غربی ها در چند روز مدل سازی میشود. نمونه هدف آمریکا در سفر اخیر به عربستان که قرار است عربستان بندازند جلو برای عادی سازی و مسیر سازی به اروپا و رژیم صهیونسیتی هم نقش نگهبان بازی میکند تا تنگه هرمز بی‌اهمیت شود و اروپا جان بگیرد. و از مردم فقیرشده اعراب و آفریقا بوسیله خود غرب، ارتش نیمه اعتقادی بسازند برای تجزیه روسیه و سپس ایران، تمام هزینه جانی و مالی را هم از خود اعراب استفاده میکنند. اما در رسانه ها طوری گویندگی میکنند که مثلاً فقط قضیه انرژی و دوشیدن همیشگی است نه چیز دیگر
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      2 0
      در صورت احیای مذاکرات برجام وتوافق احتمالی میشه درخواست خرید انبوه آواکس رو مطرح کرد وبا ورود آواکسها به ناوگان نیروی هوایی ودریایی سپاه قدرت بزرگی اضافه میشه وبه راحتی میشه با نصب موشکهای کروز دریایی وبالستیک روی آواکسها به راحتی میشه رژیم فرضی صهیون رو محو کرد آواکس اوجب کفایی
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    6 7
    سوخو ۳۰ بدرد نمی خورد حالا سوخو ۳۵ یک چیزی
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      اصلا سوخو ۳۵ هم به درد نمی‌خورد فقط سوخو۵۷!!!! البته کارشناسان نظامی چین که آمریکا را ذله کرده اند اندازه من و شما نمی‌دانند..
  • سیامک IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    4 11
    چین یک کشور تازه به دوران رسیده است وهمیشه دست به عصاراه می رود لذا بیشتر از این انتظاار نبایدداشته باشیم واگر بخواهد اینده را خود تعیین تکلیف کند باید تایوان را مثل اوکراین تصرف کند والان وقتش هست چون اروپا دیده از امریکا بخاری بلند نمی شود لذا از امریکا در قبال تایوان حمایت نخواهد کرد ونوبت ماشود تا بحرین را به خاکمان برگردانیم
    • US ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      2 0
      قرار دادش تمام شده
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      درچین خیلی قبلتر از اشغال آمریکا توسط اروپاییهای تبعید شده به سرزمین سرخپوستان تمدن وامپراتوریهای زیادی تاسیس و جایگزین شده بود ! فقط در چند قرن اخیر توان حکومتها و حاکمان برای قدرت نمایی در مقابل غارت استعمارگران غربی کم بود و حالا آن را بدست آورده و مقابل غارتگری و جنایات غرب ایستادگی و مقاومتش را بیشتر کرده!
  • DE ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    مانور خطرناک «سوخو-۳۰» چین نزدیک هواپیمای سی-۱۳۰ آمریکا .منابع مطلع نظامی از پروازخطرناک یک فروند جنگنده «سوخو-۳۰ » چین نزدیک یک فروند هواپیمای ترابری آمریکا خبر دادند.// واقعا کار خطرناکی کرده هواپیماهای سی _۱۳۰ امریکا‌همینطوریش هم دایم سقوط میکنند‌چه برسه با سوخو براش لنگ ببندی. اگه افتاده بود الان کلی درد سر درست شده بود امریکا بند چین میشد که تو انداختیش .حالا تاره اگه یه سال دیگه این هواپیمای سی_۱۳۰ 'همینطوری طبق عادت سقوط کنه میندازن تقصیر چین میگن سال قبل ترس انداخت توجون هواپیما از اونوقت دیگه نتونست درست اوج بگیره .زَهره اش‌آب شده. گاوچرون ها دربه هم دوختن و آسمون ریسمون کردن رسوای جهانند.
  • عطار IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 3
    چین اراده هیچ واکنشی از خودش نداره. اژدها 🐉 ی کاغذی
  • بنده خدا US ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    نظم بین المللی!!!!!!! نظمی که فقط در راستای منافع غربه به درد سطل آشغال میخوره و ما این نظم رو قبول نداریم‌. خود غربیها هم قبولش ندارن فقط ازش برای مهار بقیه کشورها استفاده میکنن
  • MD ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    4 1
    ایران حسابی کرک و پر آمریکایی ها رو توی دنیا ریخته، دیگه همه فهمیدن که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.... هرکی از راه میرسه براشون زبون در میاه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس