عراق

عراقی‌ها امروز نیز به اعتراضات خود در پی حمله نظامی به منطقه کردستان این کشور ادامه دادند و خواستار اخراج سفیر ترکیه شدند.

به گزارش مشرق، ظهر چهارشنبه (دیروز/ ۲۹ تیرماه) بود که منابع محلی از حمله توپخانه‌ای به شمال عراق و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، در این حمله ۹ غیرنظامی کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

با انتشار این خبر، چند هزار نفر از مردم عراق در اعتراض علیه ترکیه، مقابل سفارتخانه آنکارا در بغداد تجمع کردند.

وب‌سایت «المعلومه» صبح امروز (پنجشنبه) از ادامه اعتراض‌های مذکور خبر داد و اعلام کرد، عراقی‌های معترض خواستار اخراج سفیر ترکیه از عراق هستند.

همچنین امروز پرچم ترکیه از کنسولگری این کشور در «اربیل» پایین کشیده شد. مرکز ویژه صدور ویزای ترکیه در کرکوک عراق نیز تعطیل شد.

 معترضان عراقی خواستار اخراج سفیر ترکیه شدند+عکس و فیلم

 معترضان عراقی خواستار اخراج سفیر ترکیه شدند+عکس و فیلم

 معترضان عراقی خواستار اخراج سفیر ترکیه شدند+عکس و فیلم

پس از بیانیه شدیداللحن مقامات عراقی در محکوم کردن حمله ترکیه به شمال عراق، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور به غیرنظامیان عراقی حمله نکرده است.

اما «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «السومریه» خبر داد که کارشناسان نظامی عراق حمله ترکیه به منطقه کردستان را تأیید کرده‌اند.

بنابر گزارش بامداد امروز (پنجشنبه) شبکه السومریه، وزیر خارجه عراق ابتدا اظهار داشت: «ما به همراه فرماندهان نظامی، چند تن از منطقه [کردستان عراق] و برخی از اعضای پارلمان عراق به محل حمله رفتیم. این یک فاجعه بود.»

فؤاد حسین اضافه کرد: «حمله میان ۵۰۰ تا ۶۰۰ گردشگر صورت گرفت که اکثر آن‌ها اهل بغداد و جنوب عراق بودند. ۹ نفر شهید و ۳۱ نفر دیگر مجروح شدند.»

وزیر خارجه عراق هشدار داد: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    11 2
    مغول همینه دیگه. ولی ما آذری ها بازماندگان‌آریایی امپراطوری آریایی ماد هستیم و مانند آلمان و اسپانیا ما هم آریایی هستیم.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      1 2
      شما با این تفکر نژادپرستانه ات از مغول ها هم بدتر دنیا امروز داره به سمت دهکده جهانی پیش میره شما هنوز از نژاد آریایی که و ارتباط ۳۰۰۰ سال پیش اش با المان و اسپانیا حرف میزنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس