پرچم کویت

دادستان عمومی کویت اعلام کرد که وزیر دارایی این کشور را به اتهام عدم اخراج یک کارمند مرتبط با رژیم صهیونیستی به دادگاه وزیران احضار کرده است.

به گزارش مشرق، دادستان عمومی کویت «عبدالوهاب الرشید» وزیر دارایی این کشور را به کمیته‌ تحقیق (دادگاه) در شورای وزیران ارجاع داد تا درباره عدم اخراج یک کارمند مرتبط با رژیم صهیونیستی که برای یک مقام کویتی در لندن کار می‌کرد، بررسی‌های لازم صورت گیرد.

«سعد الصفران» سرپرست دادستان عمومی و مشاور دولت، پرونده الرشید را به کمیته تحقیق در دادگاه رسیدگی به جرائم وزیران جهت بررسی حقایق مربوط به عدم اخراج کارمند یونانی مرتبط با رژیم صهیونیستی که در دفتر سرمایه‌گذاری کویت در لندن کار می‌کرد، ارجاع داد.

بر اساس این ابلاغیه حقوقی، شکایت علیه الرشید و «غانم الغنیمان» مدیر عامل آن دفتر دولتی است و اتهام این دو نفر آن است که «علی‌رغم اطلاع از ارتباط کارمند با تل‌آویو» از اخراج او خودداری کرده‌اند.

روز گذشته، روزنامه «الجریده» کویت به نقل از الرشید نوشت که رسماً از ارجاع پرونده‌اش به دادگاه وزیران مطلع نشده است؛ او گفته که در صورت احضار برای انجام تحقیقات مربوطه، در صورت داشتن «شواهد قانع کننده» آن‌ها را به مقامات مربوطه ارائه خواهد کرد.

وزیر دارایی با رد «همه اتهامات وارده از طریق ارتباط داشتن در این زمینه»، آن را «دروغ و تهمت» توصیف و تصریح کرد: «او درگیرکردن صندوق دولتی در دستورکارها و اختلافات شخصی مشکوک را نمی‌پذیرد».

کشور کویت موضع قاطع خود در برابر رژیم صهیونیستی را حفظ کرده و با هرگونه عادی‌سازی در هر سطحی مخالفت می‌کند. علاوه بر مقامات و نهادهای دولتی، حتی ورزشکاران کویتی نیز از به رسمیت شناختن و مبارزه با حریفان اسرائیلی امتناع می‌کنند.

این در حالی است که چند روز پیش «می بنت محمد آل خلیفه» رئیس سابق اداره فرهنگ و آثار باستانی بحرین به  خاطر دست ندادن با سفیر رژیم تل آویو  به دستور شاه بحرین برکنار شده بود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس