به گزارش مشرق،  محمد ایمانی تحیلگر سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

می گوید "توافقات بین المللی، تضمینی جز قدرت طرفین ندارد"؛ چند سوال:

چرا تعهدات طرفین را همزمان و برگشت پذیر قرار ندادید و دو ماه قبل از فرا رسیدن "روز اجرای برجام"، همه چیز را دادید رفت؟

برنامه هسته ای، بخشی از همین قدرت بازدارنده قدرت بود، چرا واگذار کردید؟

وقتی برجام پوچ از آب درآمد، به جای عبرت گرفتن درباره اعتماد به دشمن حیله گر، گفتید باید توان دفاعی و منطقه ای را هم مذاکره (واگذار) کنیم؟!

حالا که آمریکا نه تضمین می دهد و نه تحریم ها را لغو می کند، چرا اصرار دارید به همان روند کلاهبردارانه برگردیم و به نابودی برنامه هسته ای ادامه دهیم؟

از دو حال خارج نیست. یا این واقعیت را که توافق کذایی تضمینی ندارد، می دانستید و با این وجود، سرمایه ملی را نابود کردید، که در این صورت، خیانت شما محرز است.

اما اگر نمی دانستید و به هشدار صاحب نظران دهن کجی کردید و مورد توهین و تهمت قرار دادید، گرفتار حماقت آمیخته به غرور بودید.

اگر برجام را خطای شما به حساب بیاوریم، نمی توانیم اصرار بعدی برای برجام های جدید را حمل بر خطا کنیم و بی تردید آن را خط خیانت و نفوذ می دانیم.

 چرا اصرار دارید به نابودی برنامه هسته ای ادامه دهیم؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    11 0
    توافق بین‌المللی هم نیست چون قانون بین‌الملل که ان پی تی هست کاملا مشخص هست چی هست و ایران چی کار کرد؟ که همان فرا قانون ان سازمان را انجام داد شد برجام و سعد اباد در این 20 سال که به طرف مقابل این را با بی زبانی گفت می توانید بیشتر فشار بیاورید
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 1
    چی بگم
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      2 0
      هیچی
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    11 1
    آقای عباس عبدی . خودتم میگی قدرت طرفین. خب پس ما هم باید ایجاد قدرت کنیم دیگه. پس حضور منطقه ای و ادامه مسیر توسعه هسته ای و قدرت نظامی و در راس اونها موشکی و پهپادی و همکاری های اقتصادی با حوزه ی خارج از دلار و یورو به این دلیل که برای ما ایجاد قدرت میکنند باید شدیدا پیگیری بشه. حالا شما توضیح بده که چرا با توسعه این مولفه های قدرت ما مخالفت میکنید و هنوز بر سیاست "بده بره" اصرار دارید
  • سید IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    14 1
    عباس عبری بهتر است در تضعیف قدرت ایران تلاش نکند!!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    10 1
    کدوم دولت واقعی و مستقل و انقلابی و معتقد به آرمانهای امام و انقلاب هست که در عین اینکه دشمنان قسم خوردش خودشون مسلح به هزاران کلاهک هسته ای هستن و به اعتراف خودشون چندین نفر از دانشمندان مظلوم و بی پناه هسته ایمون رو تو روز روشن ترور کردن و سرداران شرافتمند و باغیرت سپاه از جمله شهید سلیمانی رو به شهادت رسوندن بیان بدون کوچکترین شرمی و با دستپاچگی حاصل زحمات همون شهدا و دانشمندانمون رو مثل آشغال جارو کنن بریزن بیرون و جاشم بتون بریزن؟ واقعا تو این مملکت چه خبره؟ یعنی لازم قراره از همون سوراخ برای چندمین بار گزیده بشیم. کدوم آدم عاقلی سلاحش رو در مقابل کفتارهای گرسنه و هار زمین میگذاره به امید شففت و دوستی اونها؟
    • . IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      6 0
      عبد شیطان و کد خدای جنایتکار
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    9 2
    پس اگه میدونستین تضمینی برای ماندن آمریکا در برجام نیست چرا باهاش مذاکره کردین و مدام از گفتگوی دوطرفه با آمریکا می گفتید؟
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 5
    جناب ایمانی حرف خوبی زدی اگر واقعا برجام بد است شما را به خدا اگر یک جو مردانگی دارین این بد را رها کنین اینقد خون به دل ملت نکنید
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      12 3
      طلب هامون مونده از برجام. تعهدات رو دادیم، نوبت طلب هامون هست
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      8 1
      متأسفانه دولت قبلی منتخب امثال تو، پرداختی های برجام را تماماً حتا بیش آز تماماً پیشاپیش اهداء کرده است بدون حتا یک مورد دریافتی! مشکل ما این هست که یا باید آنچه را پرداختیم پس بگیریم یا این که در قبالش آن چه را که باید می ستاندند و نستاندند، بگیریم! افتاد یا باز هم توضیح لازم است؟!؟!
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    8 0
    هم القاعده منفور مردم هست هم آمریکا. جنگ دو ظالم با هم که ظاهرا آمریکا سازنده دیگری بوده است. غربگرایان باید بدانند به کاغذ کارمند بودنشان برای آمریکا، اعتماد نکنند!
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      القاعده منفور اما یانکی افقی کردنش خیلی هم عالی بود، امریکایی را باید کشت چون به قصد کشتن آمده. چه با بمب و جنگنده و پهپاد، چه با تحریمهای وحشیانه ، دستهای چدنی را باید از بازو شکست. خدا به همین ثواب از گناهانش درگذرد.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 0
    ماه میشه می گفتیم اصلاح‌طالبان، جالبه که خودتون هم خودتون رو جای طالبان گذاشتین :))))
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 0
    آفرین به عبدی، پس نباید منبع قدرت را از دست داد. برجام بی برجام.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 0
    ما همیشه می گفتیم اصلاح‌طالبان، جالبه که خودتون هم خودتون رو جای طالبان گذاشتین :))))
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    8 0
    می دونستین آمریکا عهدشکن است و پایبند به توافق نیست ولی باز باهاش توافق کردین؟!!!!!!!!!!!!!!!! و با وجود این علم، اول هم شما تعهدات رو اجرا کردین؟!!!!!!!!!!!!!!!! آیا این توییت اعتراف علنی تون به خیانت است؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    7 0
    الظواهری تروریستی تحت تعقیب بوده است که باحمایتهای مالی وتسلیحاتی کاخ سفیدتبدیل به تروریستی صاحب نام شد
  • FR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    6 0
    کاملا منطقی ست از آقای ایمانی متشکریم
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 2
    ملت ایران هسته ای را میخواد ،،، بهکسی هم ربطی ندارد. ،، ما به امضای خود در ان پی تی همه انچه دا که باید پذیرفته ایم ،، چرا قرارداد را روز اوللغو کردید مثلا داشتید نیروگاه برای ما میساختید. ،،،۴۰سال ما را به عقب بردید. نخبگان. ما کاستیها را برگرداندند ،،، به چه حقی نخبگان ما را کشتید .. بس کنید ،، چرا زیر زمین رفتید. ،، زورگوئی شما کم نبوده. موش کور سازمان انرژی اتمی را به قطعنامه نوستن وا میدارید بس کنید. ملت ایران خودش. پیشرفتی خارق العاده نشانتان داده ،،،، از ابن به بعد هم خودش میداند و قوانین بین المللی
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 0
    تو این جهان نه تضمینی وجود داره نه سازمانی نه قانونی ایران باید در حد توان قدرت هسته ای را انجام دهد وگوش به حرفهای گروه فتحعلیشاه قاجاری ندهند
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    تو این جهان نه تضمینی وجود داره نه سازمانی نه قانونی ایران باید در حد توان قدرت هسته ای را انجام دهد وگوش به حرفهای گروه فتحعلیشاه قاجاری ندهند
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 0
    یه زمانی بود اینها میگفتن امضای کری تضمین است حالا کشفیات جدیدشون در مورد قدرت چی هست ما نمیدونیم. مریضن بخدا
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    ایشان مانند آقای ظریف در فکر آن بمب مغناطیسی هست
  • ایران iran IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 0
    چون اصلاح طلبان خیر خواه ایران و ایرانی نیستند ، چون اصلاح طلبان ستون پنجم دشمنان تاریخی ما ایرانیان در درون کشور هستند ،. چون اصلاح طلبان وظیفه دارند نه تنها صنعت هسته ای که صنایع موشکی و پهپادی و قدرت دفاعی ما ایرانیان رو نابود کنند چون اصلاح طلبان وظیفه و ماموریت دارند ایران و ایرانیان را کت بسته دست بسته تحویل کد خداشون بدهند .. ! چون اصلاح طلبان ، نفوذی دشمنان ایران و مامور و معذور هستند !
  • ایرانی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    منظور این سرباز غرب این است که وقتی قدرت ندارید باید تسلیم شوید بقول سربازان امریکایی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس