سومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه کوتاه ده برگزار می‌شود

سومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه کوتاه ده همزمان با ماه محرم برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، شورای سیاست‌گذاری سومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه کوتاه ده همزمان با ماه محرم، با صدور بیانیه‌ای خبر از برگزاری این دوره به صورت دوسالانه داد.

این‌بیانیه به شرح زیر است:

«حماسه سترگ کربلا جلوه‌ای است تابناک از کمال معرفت و تعالی ساحت‌ها و ابعاد شگرف انسانی. بازنمایی واقعه عظیم عاشورا در عرصه هنر، به غور عمیق در گستره این اقیانوس نیاز دارد.

بی‌تردید صید مرواریدهای این وسعت شگفت، به بازنگری دقیق و رویکردهایی نو وابسته است.

کسب معرفت در این اقلیم بیکران و انعکاسش در ساحت داستان نیز با دانش‌افزایی و ارتقای مختصات بینش نویسنده ارتباطی مستقیم دارد.

باشگاه بانوی فرهنگ با برگزاری دو دوره سوگواره عاشورایی داستان کوتاه کوتاه ده سعی داشت که با ایجاد جریانی ادبی، قلم‌های مشتاق را به سوی این وادی ژرف و حیرت‌انگیز هدایت کند. مقصود آن بود که در عرصه ادبیات و به طور ویژه در حوزه عاشورا، آثاری فاخر خلق شود.

از آنجا که شورای سیاست‌گذاری سوگواره در پی این هدف است که نویسندگان از نظر شناخت این حماسه بزرگ، قدمی پیش‌تر آیند و از دریچه‌ای نو به آن بنگرند، طرحی دیگر انداخت و به رأی نهایی تازه‌ای رسید.

علاقه‌مندان از محرم امسال تا محرم سال آینده در کلاس درس اساتید خواهند نشست و از منظرهای گوناگون در زمینه فرم و محتوا تجهیز خواهند شد. امید است که شیفتگان حضرت سیدالشهدا (ع) در محرم سال ۱۴۰۲ و پس از گذراندن این دوره‌های ویژه، با کولباری از ایده‌های بکر، میهمان ضیافت قلم باشند.

از این رو سومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه کوتاه ده، این بار به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد.

برنامه کلاس‌ها و نیز شرایط حضور در آن‌ها به زودی به اطلاع مخاطبان عزیز خواهد رسید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس