کد خبر 1405683
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
تهرانی‌ها در سه ماه ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: مردم این استان در سه ماهه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه جهت رسیدگی به امور نیازمندان پرداخت کردند.

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محمد دهرویه روز شنبه با تشریح فعالیت های اداره امور اجرایی مشارکت های مردمی این اداره کل، افزود: ۱۱۱ هزار و ۷۵۵ مشترک نیز از طریق QRکد صدقات خود را پرداخت کرده اند و میزان صدقات مردمی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۹درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد استان تهران نیز ۸میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان صدقه جذب و برای معیشت خانواده‌های نیازمند هزینه کرده اند. 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه، کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، اظهارداشت: اکنون۳۲۳ هزار و ۴۸۰ صندوق صدقات فعال در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۸۴ هزار و ۹۹۱ صندوق در اختیار مشترکان خانگی و مابقی در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌ شده‌ است.

وی از آمادگی دفاتر ۳۶ گانه کمیته امداد استان تهران و حدود ۱۰۰۰مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های نقدی خبر داد و افزود: مردم نیکوکار و خیّر می‌توانند از طریق اسکن کد (QR درگاه پرداخت الکترونیکی) شماره‌گیری تلفن گویای ۷۳۵۵، کد # ۰۲۱ *۸۸۷۷* کمک‌های خود را واریز کنند.

دهرویه بیان کرد: QR کد از روش‌های نوین پرداخت صدقه است و مشترکان از طریق اسکن کد مشخص، می‌توانند به آسانی صدقات خود را به نیت خانواده‌های نیازمند پرداخت کنند. در سال جاری برنامه ریزی های لازم در مورد ارائه QR کد به مشترکان حقیقی و حقوقی نیز انجام شده و ادارات تابعه استان تهران آمادگی دارند QR کد تولید و در اختیار خیّران حقیقی و حقوقی برای پرداخت صدقات قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 2
    خمس میدیم صدقه میدیم به خیریه ها کمک مالی میکنیم ، یارانه ۴۵ تومنی مون رو به بهانه فقرا قطع کردید چرا هنوز در کشور فقیر هست !
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      برای اینکه دقیقا همین روش صدقه جمع کردن و زیر پوشش گرفتن حقیرانه افراد برای چندر غاز کمک فقر افرین است و افراد مترصد هستند با هر ترفندو راه و روشی زیر پوشش موسسه های خیریه بروند و بدین ترتیب از دایره رحمت و فراوانی خداوند خارج شده و مواجب بگیر کمیته امداد .میشود !!
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    تهران هشت و نیم ملیون جمعیت داره . یعنی هر تهرانی نزدیک به شانزده هفده تومان صدقه در روزیعنی کمتر از یک اسکناس پنج هزار تومانی در ماه . صدقه طبق روایات و احادیث هفتاد بلا رو دفع می کنه . اما مشخصه اعتقاد به صدقه کمرنگه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس