سهرابیان: این همه هزینه برای یک مربی فوتبال دور ریختن پول بود

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: این همه هزینه برای یک مربی فوتبال پول ریختن پول چراکه نتیجه‌ای هم دربرنداشت. اگر این بودجه را به ۱۰ فدراسیون می‌دادیم اکنون ۱۰ مربی کاربلد و لایق رشته های مختلف داشتیم

به گزارش مشرق، علیرضا سهرابیان بعد از ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک، اظهارداشت:  امروز از طرف خانواده قایقرانی برای عضویت در هیات اجرایی ثبت‌نام کردم و امیدوارم اگر به کمیته راه پیدا کنم امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کل ورزش ایران باشم.

وی در خصوص شرایط قایقرانی، خاطرنشان کرد: دختران و پسران ما فعالیت خود را دارند. به آنها و مربیان اعتماد و اعتقاد دارم و مطمئن هستم در بازی‌های آسیایی هانگژو که سال آینده برگزار می‌شود باید انتظارات زیادی از قایقرانی داشته باشید. مطمئن باشید با دست پر برمی‌گردیم، یک ماه دیگر هم بچه‌های ما در مسابقات دانشجویان جهان، زیر ۲۱ سال جهان و قهرمانی جهان در دراگون‌بوت شرکت می‌کنند. آنجا نشان می‌دهند سطح‌شان چگونه است و چقدر می‌توانند انتظارات مردم از قایقرانی را برآورده کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی همچنین در پاسخ به این سوال که قایقرانان از بحث سخت‌افزاری گلایه دارند، گفت: باید ببینیم در کدام بخش از قایقرانی این صحبت‌ها مطرح شده است؟ در گذشته این موضوع واقعیت داشت و موضوعی است که اتفاق افتاد. در روئینگ سال‌ها امکانات نداشتیم اما سال گذشته باتوجه به مشکلاتی که بود بعد از مدت‌ها قایق‌هایی را که در گمرک به عنوان زندانی مطرح بودند و در چین دپو شده بودند، آزاد کنیم. یک ماه دیگر مسابقات کاپ آسیا را داریم که از آن قایق‌ها استفاده خواهیم کرد. پس نمی‌توانیم بگوییم سخت‌افزار را در روئینگ تزریق نکرده‌ایم.

سهرابیان افزود: تا جایی که امکان داشت توانستیم لوازم مورد نیاز را از داخل تهیه کنیم اما باز هم باید بگویم قهرمانان ما استفاده از برند خارجی مدنظرشان است چون از لحاظ ذهنی و مکانیکی به این موضوع اعتقاد دارند. امیدوارم استانداردهای روز به ایران وارد شود.

وی درباره اینکه با تعویق بازی‌های آسیایی برای پرداخت حقوق مربی برزیلی در آب‌های آرام چه حمایتی از فدراسیون صورت گرفته است؟ تصریح کرد: فکرم این نیست تا وقتی من هستم نتایج مثبتی بگیریم. صحبت من موفقیت در المپیک پاریس و گرفتن مدال در المپیک لس‌آنجلس بوده که نیازمند تجربیات بالای یک مربی مجرب است. پدرو مربی برزیلی توانست این موضوع را تا به امروز نشان دهد؛ کسب ۲۵ مدال در مسابقات تایلند، بهبودی رکورد بچه‌ها که می‌توانم بگویم بالاتر از کسب مدال بود، اهمیت خود را دارد و تاجایی که امکان دارد پشت این مربی می‌ایستم، منابع مالی که نیاز باشد تا این مربی را نگه داریم، تامین خواهیم کرد چرا که  مربیان ما هم نیاز دارند در کنار پدرو به تجربیات خود اضافه کنند و به عنوان مربی یک در آینده در استان‌ها کار کرده و ورزشکاران را آموزش دهند.

بیشتر بخوانید:

در حال بررسی شرایط برای ثبت‌نام در انتخابات کمیته المپیک هستم

رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: پدرو فقط برای مربیگری نیامده بلکه برای آموزش مربیان آمده است و نتایج آن را در هانگژو خواهید دید. شاید در ذهن خطور نکند که بچه‌های ما در پاریس رویکرد دیگری داشته باشند اما اینکه از لحاظ ذهنی خودشان را به این باور رسانده‌اند که می‌توانند در المپیک پاریس نتیجه خوبی بگیرند و این نتیجه آموزش ها و تلاش خانواده قایقرانی است.

سهرابیان  در پاسخ به این پرسش که از سولماز عباسی برای کاندیداتوری در انتخابات نایب رییسی کمیته ملی المپیک حمایت می‌کند یا خیر، گفت: سولماز عباسی به عنوان یک ورزشکار المپین و مربی جوان و تحصیلکرده باید به این باور برسد که می‌تواند در جایگاه‌های بالاتری هم عرض اندام کند. عباسی مربی تیم ملی زنان ایران هست و همچنین قرار است که در کنار یکی از مدرسان فدراسیون جهانی رویینگ پروژه بزرگی را در ایران انجام دهند و آن آموزش مربیان رویینگ است.حالا باید ببینیم، در کنار کار مربیگری و این پروژه بزرگ که برای اولین بار در تاریخ اتفاق می‌افتد، توانایی این را دارد که پست بالاتری هم بگیرد یا خیر. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد چرا که او یک قهرمان و یک فرد تحصیل کرده است.

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد کاندیدا شدن برای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و برنامه خود برای این پست گفت: هیات اجرایی از هفت رییس فدراسیون المپیکی تشکیل می‌شود و  هر کسی که انتخاب شود خاک خورده این ورزش است. اگر من به عنوان یک عضو انتخاب شوم، تمام تلاشم را می کنم که برنامه راهبردی که فدراسیون‌ها دارند را عملیاتی کنم. طرح استراتژیکی برای المپیک پاریس و لس آنجلس وجود دارد و هیات اجرایی می تواند به کمک کمیته ملی المپیک بیاید و در این زمینه کمک کننده باشد نه اینکه فقط به عنوان یک عضو بله و خیر بگوید یا فقط دست خود را بالا ببرد. هیات اجرایی باید نیاز ها را ببیند و هیات اجرایی به فدراسیون های پر مدال کمک کند. در این زمینه فقط صحبت شده اما کاری نشده است. فقط ۱۰ درصد صحبت ها عملیاتی شده است و اگر انتخاب شوم، کمک این فدراسیون ها می کنم تا آنها نیز کمک حال کار کاروان باشند.

او در پاسخ به این پرسش که منظور او از رشته های پر مدال چه رشته هایی است؟ تصریح کرد: دوچرخه‌سواری ، تیراندازی، قایقرانی. باید تجربیات خود و علم روز دنیا را  با هم استفاده کنیم. افراد زیادی خاک خورده هستند که اگر نقطه نظرات آنها را بگیریم تجربیات زیادی خواهیم داشت. در قایقرانی مربی به نامی آوردیم که  تحولات زیادی ایجاد کرد و نتیجه آن را حتما در بازی‌های آسیایی خواهید دید. به نظرم این که در رشته های پر مدال از مربیان به نام خارجی استفاده کنیم، دور ریختن پول نیست. در فوتبال برای یک مربی هزینه شده که واقعا دور ریختن پول بوده است و اگر همین پول به ۱۰ فدراسیون تزریق می‌کردند، می‌توانستیم ۱۰ مربی مطرح، کارآمد و لایق وارد کنیم. ورزشکاران در گرما و سرما تمرین می‌کنند و تنها پشتوانه آنها ما مسئولان هستند تا شرایط مناسبی را برایشان فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    هدف قرداد ویلتموش گیت صاف کردن بدهی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران بود،و برای همین از دخالت دادگاههاو قوه قظاعیه کشورها در ورزش جلوگیری میکنند،تا حیله ودسیسه چینی گاوهای ورزشی رو برای دوشیدن برای مافیای جهانی ورزش پروش بدهند!
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    فدارسیون قایقرانی با انتخاب و انتصاب درست و بجای مهندس دنیامالی (نماینده فعلی مجلس و رزمنده و جانباز؛ و..) جان گرفت درخشید خدا خیرش دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس