تجهیز ارتش هند به «اینترنت 5G» برای مقابله با ارتش چین

وزارت دفاع هند در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از خدمات اینترنت نسل پنجم برای تقویت خدمات ارتباطی نیروهای خط مقدم و در مقابله با ارتش چین است.

به گزارش مشرق، برخی مقام‌های وزارت دفاع هند روز شنبه گفتند که ارتش هند در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از خدمات اینترنت نسل پنجم برای تقویت خدمات ارتباطی نیروهای خط مقدم است. 

به نوشته نشریه «ویک» به نقل از منابع آگاه وزارت دفاع هند، اخیراً یک مطالعه در مورد اجرای اینترنت جی-۵ در نیروهای مسلح انجام شده است. این مقام‌ها خاطرنشان کردند که این مطالعه تکمیل شده و توصیه‌های آن به نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی ارسال شده است

قرار است ارتش هند از شبکه اینترنت جی-۵ برای پشتیبانی ازعملیات در میدان نبرد استفاده کند. مقام‌های هندی افزودند که پهنای باند بالا و تاخیر کم جی-۵  برای خدمات ارتباطی مهم با نیروهای خط مقدم مناسب‌تر است.

روزنامه «هندوستان تایمز» نیز روز شنبه نیز با اشاره به این خبر نوشت، چین در حال حاضر ایجاد شبکه جی-۵ را در امتداد خط کنترل واقعی (LAC) برای ارتباطات بهتر آغاز کرده است.

به گزارش این منبع خبری، خدمات مخابراتی نسل پنجم (5G) احتمالاً تا اکتبر سال جاری در هند راه‌اندازی می‌شود.

در تحولی دیگر، رسانه‌ها از رزمایش مشترک آمریکا با هند با تمرکز در تمرین در ارتفاعات بالا و نزدیک مرز این کشور با چین خبر دادند. یک افسر ارشد ارتش هند گفت که این رزمایش در اواسط اکتبر در در «آئولی » ایالت «اوتاراکند»  هند برگزار می شود و بر آموزش های رزمی در ارتفاع بالا متمرکز است.

روابط هند و چین از زمانی که درگیری بین نظامیان  آنها در هیمالیا در ژوئن ۲۰۲۰ منجر به کشته شدن حداقل ۲۰ نظامی هندی و چهار نظامی چینی شد، تیره شده است. تنش‌ها اخیراً بر سر ساخت پلی توسط چین بر روی دریاچه «پانگونگ تسو» که در امتداد مرز قرار دارد، افزایش یافته است. دولت هند آن را به عنوان یک اشغال غیرقانونی محکوم کرده است.

نیروهای هند و چین  چندی قبل  در یک تقابل بر سر منطقه مرزی «لاداخ» در هیمالیا قرار گرفتند که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی داشت اما آماری درباره تعداد تلفات ارائه نکرد. هر دو طرف هندی و چینی یکدیگر را بابت درگیری‌های مرزی  و نقض حاکمیت ارضی مقصر می‌دانند .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    سریعا هر دو طرف اسلحه هاشون را تحویل بدهند تا آرامش و صلح ابدی بین دو ملت پایدار بماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس