کد خبر 1405829
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
رکورد جدید عبور کشتی‌ها از کانال سوئز

رئیس اداره کانال سوئز می‌گوید که عبور و مرور کشتی‌ها از کانال سوئز همزمان با هفتمین سالروز تاسیس کانال جدید سوئز رکورد شکسته است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «اسامه ربیعی» رئیس اداره کانال سوئز امروز شنبه گفت که در هفتمین سالروز تاسیس کانال جدید سوئز، حرکت ناوبری در این کانال با عبور ۸۹ کشتی از هر دو جهت و جابجایی مجموع ۵.۲ میلیون تن بار خالص، بالاترین نرخ عبور روزانه کشتی‌ها را در تاریخ کانال به ثبت رساند.

وی افزود: تعداد کشتی‌های عبوری از شمال کانال به ۴۴ کشتی با تناژ خالص سه میلیون تن می رسد و ۴۵ فروند کشتی هم از مسیر جنوب در مسیر ناوبری جدید کانال با مجموع تناژ خالص ۲.۲ میلیون تن عبور کرده است.

ربیعی تاکید کرد: نرخ روزانه ترانزیت از کانال سوئز پس از افتتاح پروژه کانال جدید سوئز افزایش قابل توجهی داشته است، به نحوی که میانگین ترانزیت روزانه کشتی‌های عبوری از کانال از ۴۸ کشتی قبل از پروژه کانال جدید به ۶۲ کشتی افزایش یافته است.

وی گفت: رکوردهای ثبت شده توسط حرکت ناوبری در این کانال به دلیل پروژه کانال جدید سوئز است که منجر به افزایش ظرفیت کانال و بالا بردن کارایی آن برای پذیرش نسل فعلی و آینده کشتی‌های غول‌پیکر با محموله‌های عظیم و زیردریایی‌های بزرگی است که زرادخانه‌های کشتی‌های جهانی در حال ساخت آن‌ها هستند .

امروز شنبه کشتی غول پیکر کانتینری COSCO SHIPPING PISCES با مجموع باری به وزن ۲.۲ هزار تن از سمت شمال کانال ، وارد شد که از مبدا انگلیس به مقصد سنگاپور در حرکت است.

از سمت جنوب کانال سوئز نیز کشتی کانتینری OOCL SCANDINAVIA با پرچم هنگ کنگ  با ظرفیت بار ۲۲۰ هزار تُنی خود با عبور از کانال، از مبدا سنگاپور به مقصد بریتانیا در حرکت است.

ربیعی اخیر هم گفته بود که مصر  در سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن ۷ میلیارد دلار از محل عبور کشتی‌ها از کانال سوئز درآمد داشته که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد کرده است.

دلیل افزایش درآمد مصری‌ها رشد تعداد کشتی‌های باری عبوری از این کانال بوده که نسبت به سال قبل ۱۰.۹ درصد رشد کرده است.

کانال سوئز کوتاه‌ترین مسیر آبی بین آسیا و اروپاست و یکی از اصلی‌ترین منابع تامین ارز خارجی دولت مصر به شمار می‌رود.

سال ۲۰۱۵ بود که مصر روند تعریض کانال سوئز را آغاز کرد و قرار شده این پروژه در سال ۲۰۲۳ به اتمام برسد. این اقدام باعث شده تا درآمد مصری‌ها از این کانال افزایش یابد.

مصر گفته در سال مالی منتهی به روز ۳۰ ژوئن ۲۲ هزار و ۳۲ کشتی از کانال سوئز عبور کردند که رشدی ۱۵.۷ درصدی داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    عبور این حجم بار خبر خیلی خوبی برای اقتصاد دنیا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس