.

سرویس امنیتی اوکراین مدعی است طرح ترور الکسی رزنیکوف وزیر دفاع و کریلو بودانوف رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین را خنثی کرده است.

سرویس جهان مشرق _ به مانند هفته های گذشته تحول میدانی خاصی را در جبهه های نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین شاهد نیستیم.

تحولات روز صد و شصت و چهارم جنگ اوکراین:

سازمان عفو بین‌الملل: اوکراین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده‌ می‌کند/ ادعای منابع اوکراینی: استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی آغاز شده است +تصاویر

دو طرف همچنان تنها به آتشباری موشکی و توپخانه ای علیه مواضع یکدیگر در شرق و جنوب اوکراین و مناطقی نظیر دونباس، خرسون و زاپروژیا ادامه می دهند بدون اینکه حمله زمینی قابل توجهی از سوی طرفین انجام شود.

بسته تسلیحاتی جدید ۱ میلیارد دلاری امریکا برای کی‌یف

وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" بسته کمک های تسلیحاتی جدیدی را برای ارتش اوکراین در نظر گرفته است که با موافقت و امضای جو بایدن رئیس جمهور این کشور همراه بود. بسته جدید ۱ میلیارد دلار ارزش داشته و شامل موارد زیر می شود:

بسته تسلیحاتی جدید ۱ میلیارد دلاری امریکا برای کی‌یف/ طرح ترور وزیر دفاع و رئیس اطلاعات نظامی اوکراین ناکام ماند +فیلم وتصاویر

_ راکت‌های بیشتر برای سامانه هیمارس

_ ۷۵ هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری

_ ۲۰ خمپاره انداز ۱۲۰ میلی‌متری و ۲۰ هزار گلوله ۱۲۰ میلی‌متری

_ مهمات برای سامانه پدافند هوایی NASAMS

_ هزار موشک ضد زره جاولین و چند صد راکت ضد زره AT۴

_ مین‌های ضد نفر کلایمور، ۵۰ آمبولانس زرهی، مواد منفجره C-۴ و دیگر اقلام ضروری برای تخریب؛ تجهیزات پزشکی شامل کیت کمک‌های اولیه و ابزار پایش علائم حیاتی است

زلنسکی خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که راه جلوگیری از الحاق قسمت بیشتری از خاک اوکراین به روسیه این است که کشورهای غربی تمام مردم روسیه را تحریم کنند زیرا به ادعای او، آنها حامی جنگ علیه اوکراین هستند.

بسته تسلیحاتی جدید ۱ میلیارد دلاری امریکا برای کی‌یف/ طرح ترور وزیر دفاع و رئیس اطلاعات نظامی اوکراین ناکام ماند +فیلم وتصاویر

زلنسکی پیش از این نیز اعلام کرده بود در صورتی که روسیه طرح همه پرسی الحاق مناطق اشغال شده خاک این کشور را به مرحله اجرا بگذارد دیگر هیچ گونه مذاکراتی میان اوکراین و روسیه به منظور رسیدن به صلح و آتش بس برگزار نخواهد شد.

طرح ترور وزیر دفاع و رئیس اطلاعات نظامی اوکراین ناکام ماند

سرویس امنیتی اوکراین مدعی است طرح ترور الکسی رزنیکوف وزیر دفاع و کریلو بودانوف رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین را خنثی کرده است.

منابع اوکراینی با انتشار ویدئویی مدعی هستند دو فرد که با سرویس اطلاعاتی روسیه در ارتباط بوده و حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار پول دریافت کرده بودند قصد اجرای عملیات ترور دو مقام عالیرتبه اوکراینی را داشته اند که این عملیات توسط سرویس امنیتی اوکراین کشف و خنثی شده است.

اذعان واشنگتن به ارسال موشک های ضد رادار برای نیروی هوایی اوکراین

روز گذشته تصاویر عجیبی توسط منابع روسی منتشر شد که بقایای یک تیر موشک ضد رادار AGM-۸۸ امریکایی موسوم به "هارم" را نشان می داد.

بسته تسلیحاتی جدید ۱ میلیارد دلاری امریکا برای کی‌یف/ طرح ترور وزیر دفاع و رئیس اطلاعات نظامی اوکراین ناکام ماند +فیلم وتصاویر

در نگاه اول بسیاری از کارشناسان با تعجب از مشاهده این موشک، حدس و گمان هایی در خصوص پلتفرم شلیک این موشک را ارائه داده بودند، زیرا موشک ضد رادار هارم نسبتا پیچیده بوده و تنها از برخی مدل های جنگنده تحت خدمت نیروی هوایی امریکا و متحدانش شلیک می شود.

بسته تسلیحاتی جدید ۱ میلیارد دلاری امریکا برای کی‌یف/ طرح ترور وزیر دفاع و رئیس اطلاعات نظامی اوکراین ناکام ماند +فیلم وتصاویر

در ابتدا پیش بینی ها بر این اساس بود که موشک مورد نظر احتمالا از روی پلتفرم زمینی شلیک می شود زیرا اوکراین تنها جنگنده های قدیمی ساخت شوروی سابق را در اختیار دارد، اما وزارت دفاع امریکا با صدور بیانیه ای رسما اعلام کرد که این کشور موشک های ضد رادار را به تازگی در اختیار اوکراین قرار داده (بدون اشاره به مدل) و این موشک ها توسط جنگنده های اوکراینی که ارتقای لازم را برای شلیک این موشک دریافت کرده اند، استفاده می شوند.

بسته تسلیحاتی جدید ۱ میلیارد دلاری امریکا برای کی‌یف/ طرح ترور وزیر دفاع و رئیس اطلاعات نظامی اوکراین ناکام ماند +فیلم وتصاویر

خبرنگار: فرشاد محمدپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • م IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    38 40
    مرگ بر آمریکا
    • شاکی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      13 6
      با خباثتی که امریکا داره به احتمال زیاد شلیک این موشک ها کار خود نیروی هوایی امریکا بوده
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      16 2
      تنها کشوری که نمیخواد جنگ اوکراین تموم بشه آمریکاست. فرسایشی شدن جنگ از هر لحاط به نفع یانکی هاست. هدفشون هم تضعیف روسیه و اروپا و فروش صلاح به اروپایی های ترسیده از روسیه هست. آمریکا گاز و نفت مورد نیاز خودش رو داره. این وسط فقط اروپاست که داره آسیب میبینه
    • مظلوم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      8 0
      مطمئنا هر چی که هست زیر سر خود هواپیما ها ناتو هستش
    • DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      3 0
      بسته 500 میلیارد دلاری اسلحه به عربستان نتوانست او را نجات دهد چه رسد به بسته 1 میلیارددلاری به اوکراین.در بازار سیاه نصف بیشترش را میفروشند /
  • DE ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    21 7
    فارلین پالیسی > ....آنچه باید دولت بایدن را نگران کند این است که میلیاردها دلار کمک نظامی غرب، مانع تصرف بخش قابل توجهی از قلمروی اوکراین به دست روسیه نشد. تحریم‌ها در گذر زمان، روسیه را تضعیف می‌کند اما پوتین را از کاخ کرملین بیرون نمی‌کشد و متقاعد به عقب‌نشینی هم نخواهد کرد. در نتیجه به یک بن بست دیرپا می‌رسیم که هزینه اش برای اوکراین و برای کشورهای در حال توسعه که با کمبود غذا و انرژی روبه رو هستند، ترسناک خواهد بود......امریکای پیر و فرتوت در حال افول با یک مشت غربگدای سوسول و فوفول به سرعت به سقوط خود نزدیک میشود. امریکای امروز از انگلیس آنروز بسیار ضعیفتر است.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    39 23
    یک هزارم این کمک ها رو فلسطین داشت تا خود اروپا شخم میزدن
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      29 7
      مرگ بر اسرائیل غاصب
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      2 1
      هر شهری از جمله کرانه غربی فلسطین مبارزی شهید میشه هزاران جوان پر شور و جوش و خروش در تشیع شهدا شرکت میجویند . این نشان دهنده آمادگی برای سلاح بدست گرفتن است . میرسیم به فرمایش رهبرمان . سلاح به دست این مردم باید رساند تا در کنار غزه و جنین . همه با هم با غاصبان مواجه شوند . دیگر وقت نظاره گر بودن و به شهادت رساندن فرماندهان بدست تروریست ها نیست .
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    29 7
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    28 16
    زلنسکی فیلم ساز خوبی است . کلیپهای خوبی می سازند .
    • TR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      16 6
      زلنسکی دلقک
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      14 7
      خوب گفتی
    • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      4 8
      زلنسکی فیلم ساز خوبی است . کلیپهای خوبی می سازند .
  • نیما IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    4 10
    شک نکنید کار روسیه است
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    16 7
    چاکران عمو سام درمورد مردم آمریکا که پولشان خرج اوکراین می شود نظری ندارن
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      1 3
      بزرگترین برنده ماجرای اوکراین آمریکا است. اگر چین هم تو تله تایوان بیفتد آمریکا نانش تو روغن است. ناتو هم که با این حرکت آمریکا وسعت پیدا کرد و روسیه راحت قیچی کرده است.
  • سیامک DE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    7 1
    به احتمال زیاد این دو روسای اوکراینی از دشمنان و از مخالفین سر سخت سیاست های رییس جمهوری شان زلنسکی شده اند .از این روی برای حذف و یا کشتن این دو نفر از قبل یک سناریو خود در آوری قتل ترتیب دادند تا اگر در آینده نه چندان دور خودشان این دو شخص را به قتل رساندند بتوانند بوسیله این فیلم جعلی شان، اذهان مردم جهان را به روسیه جلب کنند و روسیه را مسول ترور آنان بدانند.
  • استاد US ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    5 2
    ناکام ماندن ترور وزیر دفاع اوکراین قطع به یقین تقصیر دولت قبلی است. آنها به کمک ایادی استکباری شان به دنبال ایجاد راهرویی امن برای تردد مقامات ارشد اوکراین بودند. متاسفانه موفق شدند.
  • ابوالفضل IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    4 3
    شماها که میگید امریکا متحداشو تنها میزاره
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      4 1
      بستگی به منافعش داره اتفاقا طولانی شدن جنگ باعث رونق فروش اسلحه میشه و کاسبی خوبی برای آمریکا رقم میزنه
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 1
    بجز بقالها و بنگاه املاک های اوکراین همه طرفها بدنبال ادامه جنگ هستند.
  • ساس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    ده جنگنده اف ٢٢ رپتور در قالب میگ بازطراحی شده اند و از یک فرودگاه زیر زمینی در تاریکی شب علیه روسها وارد عمل میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس