کد خبر 1406573
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
گشتزنی 45 جت نظامی و 10 رزم‌ناو چین اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان از ماموریت ده‌ها رزمناو و جنگنده چین اطراف جزیره تایوان خبر داد.

به گزارش مشرق، در تازه‌ترین تحول بین چین و جزیره تایوان، وزارت دفاع این جزیره بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از ماموریت شمار بسیاری از جنگنده‌ها، هواپبماهای نظامی و رزمناوهای چین اطراف تایوان خبر داد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۱۰ فروند رزمناو، ۴۵ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی چین در اطراف منطقه شناسایی شدند.

وزارت دفاع تایوان مدعی شده که نیروهای مسلح تایوان وضعیت را زیرنظر گرفته و با شناورهای دریایی و سامانه‌های موشکی به این فعالیت‌ها پاسخ داده‌اند.

در تحول مرتبط دیگر، ارتش تایوان روز دوشنبه اعلام کرد در واکنش به رزمایش‌های چین، دست به انجام رزمایش «دفاع در برابر حمله» خواهد زد. در این رزمایش که سه‌شنبه تا پنجشنبه انجام می‌گیرد، همانند رزمایش‌های چین، از قدرت واقعی آتش استفاده خواهد شد. سخنگوی یگان هشتم ارتش تایوان در این‌باره گفت:‌ «ما اقدامات متقابل علیه حمله شبیه سازی شده دشمن علیه تایوان را تمرین خواهیم کرد».

این مقام تایوانی افزود، در این رزمایش صدها نیروی نظامی شرکت خواهند داشت و از ۴۰ توپ «هویتزر» استفاده خواهد شد.

رزمایش تایوان در حالی برگزار می‌شود که نخست‌وزیر جزیره کوچک «سنت وینسنت» وارد تایوان شده است. «سای اینگ ون» در پیامی توئیتری از این اقدام نخست وزیر سنت وینسنت در بحبوحه تنش با چین قدردانی کرده و آن را نشانه «حمایت قاطع» این جزیره از تایوان دانسته است.

به دنبال اقدام جنجالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به تایوان به رغم هشدارهای شدید چین، مقام‌های پکن ضمن محکوم کردن دخالت آمریکا در امور داخلی چین، برگزاری رزمایش نظامی در نزدیکی تایوان را در دستورکار قرار داده‌اند.

پکن تایوان را بخشی از چین می‌داند و اقدامات دولت‌های مختلف جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی شامل انجام دیدارها با مقامات تایوانی و فروش انواع تسلیحات به این جزیره را دخالت در امور داخلی چین و مغایر با سیاست اعلامی و ادعایی آمریکا درباره پایبندی به اصل «چین واحد» می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جکسون IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 3
    گشت نزن، اگر مایه داری حمله کن
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    بله این هم تماما مقاله ایست از نشریات غرب وبعد مامدعی همکاری وهمصدایی باشرق هستیم ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس