خشونت های مسلحانه در آمریکا؛ کشته شدن ۳ نفر بر اثر تیراندازی در فلوریدا

آمریکایی‌ها که تقریبا هر هفته خشونت های مسلحانه را مشاهده و حتی تجربه می کنند، این هفته نیز پلیس آمریکا اعلام کرد که بر اثر تیراندازی و گروگانگیری در فلوریدا، سه نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق، پلیس آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که روز گذشته گزارش هایی در مورد شلیک به یک مرد و به گروگان گرفته شدن یک زن در ایج واتر در نزدیکی سهل دیتونا دریافت کردند.

 این تیراندازی در یک جلسه مربوط به معتادان رخ داده و پلیس اعلام کرده که احتمالا این تیراندازی مربوط به یک اختلاف خانوادگی است.

نیروی ویژه پلیس پس از اعزام به محل تیراندازی به ساختمان یورش برده که اجساد فرد تیرانداز و دو فرد دیگر را کشف کرده است.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات «آرشیو خشونت با اسلحه» آمریکا (GVA)، آمده است: در سال جاری میلادی حداقل ۳۸۱ فقره «تیراندازی جمعی» بوده که این آمار یعنی وقوع بیش از ۱.۷درصد تیراندازی جمعی در هر روز. براساس تعریف آرشیو خشونت با اسلحه ، تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به آن دسته از تیراندازی هایی اتلاق می شوند که در آن فرد مهاجم اقدام به تیراندازی به حداقل چهارنفر کرده باشد.

سی ان ان،۱۴تیرماه ۱۴۰۱ در انتقاد از تیراندازی و کشتارهای سریالی با سلاح گرم در آمریکا گزارش داد: مردم آمریکا باید هر روز خود را با هراس از  "آزادی حمل سلاح گرم" سپری کنند.

این رسانه آمریکایی اعلام کرد زمانی که  قانون اساسی آمریکا درمورد حمل سلاح گرم نوشته می‌شد، نویسندگان این قانون در آن دوران، سلاح « تفنگ سرپُرِ فتیله‌ای » موسوم به «ماسکت»(Musket) و «تپانچه سرپُر»  با خود حمل می کردند و از سلاح های مرگبار امروزی خبری نبود.

بنابرگزارش ها، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد ؛ آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۱۲خرداد ۱۴۰۱) بیش از هشت هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس