کد خبر 1407216
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
سخنگوی جنبش انصارالله: تجاوز به یمن توسط آمریکا هدایت می شود

سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: تجاوز به یمن توسط آمریکا، انگلیس و غرب هدایت می شود.

به گزارش مشرق، «محمد عبد السلام» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با شبکه المیادین افزود:  این درک وجود دارد که یمن یک نقطه استراتژیک در سطح منطقه‌ای و بین المللی است و حمله به یمن توسط آمریکا، انگلیس و غرب هدایت می‌شود. 

وی اظهار داشت:  واشنگتن پرونده یمن را از پشت مدیریت می‌کند تا به منافع رژیم اسرائیل و کمی هم به منافع عربستان و امارات خدمت کند. 

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن افزود: موضع ما به عنوان مردم یمن در قبال آنچه در سطح بین المللی در حال رخ دادن است، از همان ابتدا با مدنظر قراردادن خطر برنامه‌ها و طرح‌های آمریکا بوده است. 

وی با اشاره به سفر این هیات به مسکو گفت: سفر ما به مسکو در شرایط استثنایی و حساس به منظور ایجاد چشم اندازی برای مردم یمن انجام می‌شود تا مردم یمن در چنین مرحله‌ای از آن بهره ببرند. 

عبدالسلام با بیان اینکه چالش‌های جدیدی وجود دارد، گفت: مقابله با این چالش‌های جدید ایجاب می‌کند که ما با روسیه، ایران، کشورهای محور مقاومت و نیز سایر کشورهایی که از هژمونی آمریکا زیان دیده اند، همکاری و مشارکت کنیم. 

وی با اشاره به اینکه تغییری در روحیه منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود آمده است، افزود: عربستان سعودی درک می‌کند که حمایت آمریکا دیگر تضمینش نمی‌کند. 

پیشتر منابع خبری گزارش دادند که سخنگوی جنبش انصارالله یمن عصر چهارشنبه در مسکو با معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحولات یمن گفت و گو کرده است. 

شبکه المسیره یمن در این باره اعلام کرد: محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در سفر به مسکو با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد. 

بر اساس این گزارش، این دیدار عبدالسلام و بوگدانوف تأکیدی بر اهتمام به افق‌های تحقق حل و فصل مسالمت‌آمیز و فراگیر جنگ علیه یمن و رسیدگی به پرونده انسانی بود. 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد. 

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    دقیقا همینطوراست.بن سلمان کثیف بااسلحه های غرب وکمک مستقیم آنها به یمن مظلوم حمله کرد.امایمن شجاع وپیروزست.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    نقض آتش بس و توقیف مجدد کشتی های سوخت رسان به یمن ، توسط سعودی ها ، نتیجه اعتماد به جبهه سعودی آمریکایی عبری است پذیرش و تمدید آتش بس اشتباه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس