کد خبر 140755
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت در باب تامین ارز و سوخت مورد نیاز کمکهای بسیار خوبی به شرکتهایی هواپیمایی داشته است و حتی در سال گذشته یک بار دولت اجازه داد که بلیت ها افزایش پیدا کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه های دولت برای حمایت از ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: دولت تا به امروز از ناوگان هوایی کشور به خوبی حمایت کرده است به صورت هفتگی نیز در وزارت راه وشهرسازی جلساتی با حضور نمایندگان شرکتهای هوایی به همراه رئیس سازمان هواپیمایی و رئیس فرودگاه هایی کشور برگزار می شود تا در یک تعاملی بتوانیم صنعت هواپیمایی را سرپا نگه داریم.

وی افزود: دولت هم در باب تامین ارز و سوخت مورد نیاز کمکهای بسیار خوبی به شرکتهایی هواپیمایی داشته است. حتی در سال گذشته یک بار دولت اجازه داده که بلیتها افزایش پیدا کند.

نیکزاد در ادامه با انتقاد از خدمات دهی ضعیف برخی از شرکتهایی هواپیمایی گفت: اما یک انتقاد هم داریم که بالاخره اینها باید در اشل و جایگاه یک ایرلاین هوایی احترام و سرویس دهی مناسبی به مسافران داشته باشند و تحریمها نباید بهانه ای برای کوتاهی آنها در انجام وظیفه باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر بگوییم در بحث تحریم با مشکل تامین قطعات و یا فرسودگی ناوگان هوایی روبرو هستیم، حرف منطقی است اما احترام به مسافر، وقت شناسی و پذیرایی در طول پرواز ارتباطی به تحریم ندارد و جزء وظایف اصلی شرکتهایی هوایی محسوب می شود. برخی از شرکتهای هواپیمایی وظایف خود را به خوبی انجام می دهند اما برخی ها مشکلاتی در این زمینه دارند.

وی تاکید کرد: بیشتر حساسیت دولت بروی تغییراتی است که در ساعات پروازها به وجود می آید. اگر شرکتها هواپیمای پشتیبان داشته باشند حتی اگر یک ایرلاین در یک جایی مشکلی برای آن پیش آمد، هواپیمایی پشتیبان آن را حمایت کند. زیرا به طور معمول پروازها پشت سر هم انجام می شود و اگر یکی از اینها به تاخیر بیافتد در وسط کار یک هواپیمای پشتیبان تاخیر آن را جبران کند، پروازهای آخر شب با تاخیرهای بعضاً چهار ساعته مواجه نخواهند شد زیرا این تاخیرها به دور از انصاف است و یک کار فنی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس