کد خبر 1407669
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
گوشی

اولین گوشی برند ردمی با تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک از راه رسید.

به گزارش مشرق، شیائومی دیروز در طی رویداد بزرگ خود از اولین گوشی برند ردمی با تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک موسوم به ردمی K۵۰ الترا رونمایی کرد که از نمایشگری باکیفیت و سیستم خنک‌کننده بهبودیافته‌ای بهره می‌برد.

ردمی K۵۰ الترا به صورت کلی ترکیبی از دو گوشی دیگر سری یعنی ردمی K۵۰ پرو و K۵۰ گیمنیگ محسوب می‌شود ولی در برخی از جهات نیز از این دو گوشی حتی بهتر عمل می‌کند. در این راستا، گوشی جدید شیائومی به تراشه پرچمدار کوالکام مجهز شده است که تنها در دو گوشی دیگر شیائومی یعنی شیائومی ۱۲S الترا و میکس فولد ۲ به کار رفته است.

رونمایی از گوشی ردمی K۵۰ الترا +عکس

برای پایداری عملکرد این تراشه، ردمی K۵۰ الترا از سیستم خنک‌کننده اتاق بخار بهره می‌برد که طبق ادعای شیائومی پس از دو ساعت بازی نیز قادر است گوشی را خنک نگه دارد و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را برای کاربر به ارمغان آورد. کانفیگ‌های این پرچمدار نیز شامل دو نسخه حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی LPDDR۵ و سه مدل حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS ۳.۱ می‌شود.

ردمی K۵۰ الترا از نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی بهره می‌برد که یک پنل ۱۲ بیتی با نمایش ۶۸ میلیارد رنگ محسوب می‌شود. سطح کالیبره رنگ این نمایشگر در حد بسیار عالی قرار می‌گیرد که به لطف وجود سنسور دمای رنگ است. رزولوشن تصویر نمایشگر ردمی K۵۰ الترا بین فول اچ‌دی پلاس و QHD+ قرار می‌گیرد که براساس ادعای شیائومی، نمایشگر این گوشی عملکردی نزدیک به رزولوشن تصویر QHD+ خواهد داشت. 

رونمایی از گوشی ردمی K۵۰ الترا +عکس

از دیگر مشخصات فنی این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتزی، محتوای HDR۱۰+ و دالبی ویژن اشاره کرد. به علاوه، نمایشگر ردمی K۵۰ الترا میزبان سنسور اثر انگشتی است که می‌تواند ضربان قلب را اندازه بگیرد.

منبع تغذیه ردمی K۵۰ الترا باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۱۲۰ واتی است که با تراشه اختصاصی مدیریت مصرف بهینه انرژی Surge P۱ همراه شده است. طبق امار و ارقام رسمی، باتری ردمی K۵۰ الترا به لطف تراشه کم مصرف و نمایشگر بهینه شده می‌تواند تا یک روز کاربر را همراهی کند. در بخش اتصالات، ردمی K۵۰ الترا از شبکه ۵G، وای‌فای ۶E و NFC بهره می‌برد. اسپیکرهای این گوشی نیز به فناوری دالبی اتمس مجهز شده‌اند.

رونمایی از گوشی ردمی K۵۰ الترا +عکس

در پنل پشتی ردمی K۵۰ الترا سنسور ۱/۱.۶۷ اینچی اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی HM۶ با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال قرار دارد که از اندازه پیکسلی ۰.۶۴ میکرومتری بهره می‌برد. البته با قابلیت ترکیب‌سازی پیکسلی ۹ در ۱ اندازه پیکسل‌ها به ۱.۹۲ میکرومتر خواهد رسید. گشودگی دیافراگم این دوربین نیز برابر با f/۱.۶ است. دیگر دوربین‌های این پرچمدار شامل لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز بر عهده دوربین ۲۰ مگاپیکسلی است.

در نهایت باید اشاره کرد که ردمی K۵۰ الترا در سه رنگ مشکی، آبی و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد که با قیمت پایه ۴۴۵ دلاری به فروش خواهد رسید.

منبع:جی اس ام آرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    رای گوشی به روزخواهان یا کسانی که اقتصادشون توگوشیه خوبه مثل بورسی ها وصرافها وکسانی که بااپلیکیشنها کاراقتصادی میکنن یاکلاس حرفه ای میرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس