نفوذ به منطقه شناسایی هوایی در آلاسکا؛ پیام‌ پنهان روسیه به آمریکا

تهدید روسیه در شمال آمریکا و آلاسکا فقط یک نمایش نیست و در واقع روسیه چیزی فراتر از یک پیام ارسال می‌کند.

 به گزارش مشرق، فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) اعلام کرد که شماری هواپیمای تجسسی روسیه در انجام عملیات در منطقه شناسایی دفاع هوایی آلاسکا مشاهده شدند. در این بین رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که روسیه با نفوذ در منطقه دفاع هوایی آلاسکا پیام‌های پنهانی به ارتش آمریکا ارسال می‌کند.

نفوذ ایلوشین‌های روسیه به منطقه شناسایی هوایی آلاسکا

بر اساس این گزارش، ارتش ایالات متحده چهارشنبه گذشته اعلام کرد که یک هواپیمای تجسسی روسیه به منطقه شناسایی پدافند هوایی ایالات متحده  نزدیک آلاسکا نفوذ کرده است. منطقه شناسایی پدافند هوایی فراتر از مرزهای ملی است و انتظار می‌رود هواپیماهای ورودی هویت و مقصد خود را اعلام کنند. اینکه آیا این یک هواپیمای تجسسی روسی بود یا یک هواپیمای گشت دریایی و به احتمال زیاد «ایلوشین-۳۸» نامشخص است. صرف نظر از این، در حالیکه روسیه هر از گاهی این نفوذها را انجام می‌دهد، به احتمال زیاد کرملین در تلاش است پیام‌هایی را با انجام این ماموریت‌ها ارسال کند.

نفوذ به منطقه شناسایی هوایی در آلاسکا؛ پیام‌ پنهان روسیه به آمریکا

توانایی روسیه در تهدید ساحل غربی آمریکا

اول از همه، روسیه با اینگونه ماموریت‌ها به توانایی خود برای تهدید ساحل غربی ایالات متحده اشاره می‌کند. تقویت غرور و قدرت روسیه، در دکترین راهبردی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نقش اساسی دارد. با تنش‌ها بین ایالات متحده و روسیه در سطوح بالا بر سر جنگ در اوکراین، این نمایش به پوتین اجازه می‌دهد مطلبی را به ایالات متحده یادآوری کند. یعنی روسیه همچنان می‌تواند سرزمین آمریکا را تهدید کند.

کمبود رپتورهای برتری هوایی

برخی وجود «جنگنده اف-۲۲» برای آمریکا را در این زمینه حائز اهمیت می‌دانند. در ماموریت اخیر دستکم یک فروند اف-۲۲، هواپیمای روسیه را رهگیری کرد، اما مشکل اینجاست که تعداد زیادی اف-۲۲ رپتور در دسترس ارتش ایالات متحده نیست. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تهدیدات روسیه علیه جناح شرقی ناتو، اخیراً ۶ فروند جنگنده اف-۲۲ نیروی هوایی را از به لهستان منتقل کرد.

نفوذ به منطقه شناسایی هوایی در آلاسکا؛ پیام‌ پنهان روسیه به آمریکا

با توجه به تعداد محدود آنها در مجموع حدود ۱۴۰ فروند و توانایی استثنایی آنها (به عنوان جنگنده‌های برتری هوایی) رپتورها بسیار برتر از اف-۳۵ هستند، اما برنامه‌های ایالات متحده برای دفاع و حمله به نیروهای راهبردی روسیه مستلزم حفظ برخی از جنگنده‌های برتری هویی رپتور در آلاسکاست که با توجه به وضعیت کنونی دشوار است.

منابع رسانه‌ای روز شنبه نیز از استقرار ۱۲ فروند جنگنده «اف-۲۲رپتور» آمریکا در لهستان با هدف ایجاد پوشش هوایی در منطقه خبر دادند. پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده که در راستای برنامه ناتو در تقویت دفاع جامع کشورهای عضو این ائتلاف، ۱۲ فروند جنگنده برتری هوایی اف-۲۲ رپتور آمریکا با ترک پایگاه خود در آلاسکا وارد لهستان شده‌اند.

نفوذ به منطقه شناسایی هوایی در آلاسکا؛ پیام‌ پنهان روسیه به آمریکا

کمک روسیه به چین

به نظر می‌رسد مسکو به نوبه خود، از طریق این ماموریت هوایی به واشنگتن یادآوری می‌کند که می‌تواند داشته‌های نظامی ایالات متحده را محدود کند. این ماموریت‌های هوایی روسیه در حاشیه نیز به چین کمک می‌کند زیرا این جت‌ها( اف-۲۲) برای مبارزه با ارتش چین در دسترس نیستند.

پکن که از سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان خشمگین و مصمم به تشدید تنش علیه منافع ایالات متحده در پاسخ است، تهاجمات اخیر روسیه را به عنوان یک نمایش خوشایند همبستگی خواهد دید. پوتین نیز رابطه خود با چین را عنصری حیاتی برای حفظ موقعیت قدرت بزرگ روسیه می‌داند.

در خاتمه باید گفت، تهدید روسیه در شمال آمریکا فقط برای نمایش نیست و روسیه چیزی فراتر از یک پیام ارسال می‌کند. در این بین، ایالات متحده فاقد ظرفیت نظامی برای مقابله با تهدیدات جنگی همزمان از سوی مسکو و پکن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    16 21
    نه روسیه نه چین هیچ نیستن
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      10 3
      آمریکا چی؟ هیچ هست؟
    • ایرانی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      کاش همه شان با هم درگیر شوند و همدیگر را نابود کنند
    • مقتدر IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      آمریکا هیچ پولی نیست فهمیدی
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    14 15
    روسبه فعلا تو باتلاق اوكراين مونده و قدرتش معلوم شد كه هيچي نيست
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      3 0
      آمریکا چی تو افغانستان و عراق و سوریه و یمن موفق بود؟
  • مسعود IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 18
    روسیه و آمریکا در واقع طبل تو خالی هستند .هردو آنها از افغانستان فرار کردند
  • مجید IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 1
    بگزارید حقیقتو بگیم خود خبرگزاری ایران میگه امریکا در ان واحد توان شکیت دادن روسیه وچین را دارد اقادباید قبول کرد
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 3
    خوبه ی خبر بسازه تا کمتر ابروی ریخته شده تو اوکراین....
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      1 0
      فعلا به فکر آبروی ریخته شده کدخدات باشه که طوری از افغانستان فرار کرد که مسافرانش یک به یک از اون بالا می‌افتادند؟
  • اصغر IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 1
    نکنه روسیه قصد داره الاسکاراهم مثل کریمه بگیره
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    واقعیه؟
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    خخخخخ !
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    روسیه باید اون 5میلیون دلاری که تزار روسیه بابت فروش آلاسکا به آمریکا گرفته را با سودش به نرخ امروز پس بده و ادعای بازپس گیری آلاسکا رو بکنه)))
  • محمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    USA نیازی ندارن قدرتشو به کسی نشون بده.چون همه قبول دارن از بقیه قویتره
  • حسین IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    حالا جزیره کیش را از روسیه و چین و انگلیس بعد از بیست و پنج سال مثل مفاد قراراد ترکمنچای اگر تونستن تحویل بگیرن.. بعد بگید کی قویتر هست کی نیست
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    بیوتکنولوژی و بهترین مغزی متفکر در آمریکا ست وبه باور اینکه آمریکا حرف اول در دنیا از لحاظ دمکراسی میزند به این دلیل چرا یک نهاد حقوق بشری نه در روسیه ونه در چین نیست کشوری قدرت داره که دمکراسی داره قوه قضائیه سالم داره اینها همش ملاک یک کشور قدرتمند آزادی بیان آزادی دین از سیاست.!........غیره این یکی از اینها چین روسیه داره
  • عرفان IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    روسیه در مقابل امریکا🤣 روسیه با این نیرو هوایی ۴ هزار تاییش‌ میخواد با نیرو هوایی آمریکا درگیر بشه تو خواب هم نمیبینه اینو خود روسیه هم میدونه آمریکا قوی تر از خودشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس