واکنش مربی سابق پرسپولیس به قراردادهای میلیاردی سرخآبی‌ها

مربی اسبق پرسپولیس گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این فصل بودجه‌ ۱۰۰ میلیارد تومانی دارند که قراردادهایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان امضا می‌کنند؟

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی در گفت و گویی در مورد پرونده‌های متعدد شکایت از باشگاه‌های کشورمان در مراجع بین‌المللی فوتبال اظهار داشت:در حال حاضر فوتبال فراتر از مرزهاست و بارها دیده‌ایم که باشگاه‌های بزرگ خارجی بیش از ۶۰ درصد از بازیکنانش ملیت کشوری دیگر را دارند. مثلا گاهی در رئال مادرید اسپانیا شاهدیم که فقط سه یا ۴ بازیکن این تیم اسپانیایی هستند و سایر نفرات از کشورهای دیگر جهان در آن بازی می‌کنند. پس براساس نیاز فوتبال نمی‌توانیم در باشگاه‌های‌مان را بر روی بازیکنان یا مربیان خارجی ببندیم.

وی افزود: مشکل اما از جایی شروع می‌شود که دستمزدها پرداخت نمی‌شود و خلف وعده می‌کنیم. در گذشته مربیانی مثل راجرز و رایکوف به کشورمان آمدند و پول‌شان را تمام و کمال گرفتند و بدون هیچ مشکلی رفتند اما اکنون وضعیت به گونه ای دیگر شده است. خود من از ۲۵ سال پیش تا امروز ۳۹ میلیون تومان از پرسپولیس طلبکارم! شاید اگر آن روز این طلب به موقع پرداخت می‌شد می‌توانستم با آن پول خانه بخرم.

واکنش مربی سابق پرسپولیس به قراردادهای میلیاردی سرخآبی‌ها

مربی اسبق پرسپولیس با اشاره به قرارداد بازیکنان خارجی با باشگاه های ما عنوان کرد: دستمزدهایی که ما به بازیکنان خارجی می‌دهیم در مقایسه با باشگاه های عربی حاشیه خلیج فارس نزدیک به صفر است. با این حال همین پول را هم به موقع به آنها پرداخت نمی‌کنیم. البته در گذشته من مربی برای کشف بازیکنان جوان و مستعد به همه زمین‌ها سرکشی می‌کردم برای نمونه می‌گویم ۴۲ سال پیش برای دیدن بازی‌های زیر ۱۶ سال به نازی آباد رفتم. آن زمان هم مربی تیم ملی بودم و هم سرمربی راه آهن. در آن مسابقات امیر قلعه نویی را دیدم و پسندیدم اما اکنون مربیان چنین کارهایی نمی‌کنند و این دلال ها هستند که به مربیان بازیکن معرفی می‌کنند. بازیکنان خارجی را هم سعی می‌کنند از روی گلچین فیلم‌های بازی‌هایشان به مربیان و باشگاه‌ها معرفی کنند.

ابراهیمی با اشاره به دلایل مختلف بدقولی باشگاه‌های ما برای پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان خارجی اظهار داشت: مگر مثلا آقای درویش میلیاردر است؟ او چقدر پول دارد که بخواهد ارقام قراردادهای میلیاردی را بپردازد؟ یا آقای آجورلو در استقلال هم همین شرایط را دارد. این دو باشگاه زیر نظر دولت هستند و به آنها مبلغی پول می‌دهند و می‌گویند مدیرعامل این باشگاه‌ها شوید و بعد هم که پول تمام می‌شود مشکلات آغاز خواهد شد. این باشگاه‌ها مدیرعامل‌های سه ماهه و سه ساله داشته‌اند. مدام مدیران باشگاه‌ها تغییر می‌کنند. بعد هم مربیان و بازیکنان خارجی وقتی می‌بینند دستمزدها پرداخت نمی‌شود، می‌روند و شکایت می‌کنند.

وی افزود: اکنون مربیان خارجی به این  دو باشگاه آمده‌اند پیش بینی‌اش خیلی سخت نیست که این مربیان هم به سرنوشت مربیان قبلی و خارجی دو تیم دچار شوند. بعد از مدتی که پول‌شان پرداخت نشود می‌روند و به فیفا شکایت می‌کنند. دیروز ارقام قرارداد بازیکنان و مربیان دو باشگاه منتشر شد ارقامی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان. سوالم این است آیا واقعا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه و پول دارند که قراردادهای ۳۰۰ میلیارد تومانی امضا می‌کنند؟! مدیران این دو باشگاه بیشتر از آنکه پول داشته باشند وعده می‌شنوند و وعده دارند تا پول! چرا در باشگاه‌های دیگر مثل سپاهان شاهد شکایت مربیان و بازیکنان خارجی نیستیم و همه چیز مشخص و شسته و رفته است؟

مربی اسبق پرسپولیس در مورد طلب ۳۹ میلیون تومانی خود عنوان کرد: دیگر فراموشش کرده‌ام! شخصیتم بیشتر از این پول ارزش دارد. ۱۰ - ۱۵ سال پیش وقتی برای گرفتن این طلب مراجعه کردم گفتند با هرکسی قرارداد امضا کرده‌ای برو پولت را از او بگیر! من هم با خدابیامرز خطیب قرارداد امضا کرده بودم! یکبار هم برای دریافت طلب دیگرم سعی کردم به فیفا متوسل شوم اما فیفا گفت ما فقط به قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی ورود پیدا می‌کنیم و به قراردادهای داخلی کاری نداریم. برای همین هم دیگر از فوتبال دور شده‌ام و منی که سال‌ها همیشه در ورزشگاه‌های آزادی و شیرودی و ... حضور داشتم اکنون ۱۲ سال است که قدم در ورزشگاه آزادی نگذاشته‌ام. اصلا از فوتبال بیزار شده‌ام و نفرت پیدا کرده‌ام.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس