کد خبر 1409154
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
تبعات لیستی که بدون نظر ساپینتو بسته شد

مدیران باشگاه استقلال در نقل‌وانتقالات این باشگاه عملکرد فاجعه‌باری داشتند و این مسئله باعث شده استقلال دچار ضررهای زیادی شود.

به گزارش مشرق، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از بیست و یکم مرداد آغاز شد و شکست ۲ بر صفر استقلال مقابل سپاهان عجیب‌ترین نتیجه‌ای بود که در هفته اول این رقابت‌ها رقم خورد. هم استقلال و هم سپاهان نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی در ترکیب خود داشتند؛ با این تفاوت که سپاهانی‌ها این تغییرات را بر اساس نیازهای فنی خود انجام داده بودند؛ اما این اتفاق در استقلال رخ نداد و بیشتر بازیکنانی که با این تیم قرارداد بستند با نظر سرمربی پرتغالی این تیم نبوده است.

کار به جایی رسید که در حال حاضر استقلالی‌ها در پست مهاجم با ترافیک بازیکن روبرو هستند و با بازگشت مهدی قایدی، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به این تیم مجبور هستند تام برخی از بازیکنان را از لیست خارج کنند. تاکنون جدایی سید محمدحسینی از این تیم قطعی شده؛ بازیکنی که پیش از آغاز فصل توسط باشگاه استقلال خریداری شد و حالا ساپینتو روی نام این بازیکن خط قرمز کشیده است. حسینی در جدیدترین گفت‌وگویی که روز گذشته داشته عنوان کرد که ساپینتو به این بازیکن گفته به خاطر بازگشت یزدانی و مرادمند به استقلال مجبور است او را از لیست استقلال خارج کند. حسینی همچنین اظهار داشته که بابت کنار گذاشتن از استقلال ضرر و زیان خواهد گرفت.

دیگر بازیکنی که احتمال جدایی او هم وجود دارد آمانوف است. این بازیکن ازبک در شرایطی در آستانه جدایی از استقلال قرارل گرفته که با توجه به ضعف استقلال در میانه میدان می‌توانست به این تیم کمک کند؛ اما عدم شناخت این مربی از توانایی‌های بازیکنان استقلال باعث شده و همچنین مشاوره‌های اشتباهی که به او می‌شود آمانوف شانس زیادی برای ماندن در استقلال نداشته باشد.

تبعات لیستی که بدون نظر ساپینتو بسته شد

شنیده می‌شود ارسلان مطهری هم مجبور است به خاطر ترافیکی که در فاز هجومی استقلال وجود دارد از این تیم جدا شود. مدیران استقلال با وجود این که این تیم بازیکنانی همچون کیوین یامگا، آرمان رمضانی و ارسلان مطهری را در اختیار داشت اما اقدام به جذب کاوه رضایی،پیمان بابایی، مهدی قایدی، سجاد شهباززاده و محمد محبی کرد تا تعداد بازیکنان هجومی استقلال به ۸ بازیکن برسد. احتمال می‌رود یک بازیکن دیگر هم از استقلال جدا شود و این اتفاق می‌تواند تکمیل کننده فاجعه مدیریتی این باشگاه در نقل‌وانتقالات باشد.

در این بین رضایی مدت‌هاست از شرایط بازی دور بوده و حداقل تا پایان نیم فصل اول نمی‌تواند به استقلال کمک کند. قایدی هم در تیم اماراتی بازیکنی سکونشین بود و او هم شرایطی همچون رضایی دارد. جذب همین ۲ بازیکن نشان دهنده اشتباه بزرگ مدیران استقلال است. اشتباهی که در سال‌های گذشته هم رخ داده بود و یکی از معاونان وقت استقلال در آن زمان به صورت فله‌ای با بازیکنانی قرارداد بست که هیچ کدام از آنها به کار این تیم نیامدند.

ترکیب ناهمگون استقلال در فصل بیست و دوم محصول تفکرات مشاورانی است که به مدیران استقلال آدرس اشتباه دادند. در خط حمله استقلال تنها امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد از این تیم جدا شد؛ اما به جای این ۲ بازیکن، ۵ بازیکن هجومی به استقلال اضافه شدند.

استقلال با این شرایطی که برایش ایجاد شده تا مدت‌ها باید تلاش کند تا به توازن تاکتیکی برسد؛ ضمن اینکه در خط حمله خود با ترافیک بازیکن روبرو است و همین موضوع می‌تواند تبدیل به حاشیه‌ای برای این تیم شود. توقع می‌رود کمیته‌ ۴ نفره‌ای که به مدیران استقلال لیست جذب بازیکنان را داده بودند پاسخگو باشد. استقلال در فصل نقل‌وانتقالات هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ فنی ضرر کرد و این واقعیتی است که نمی‌تواند آن را کتمان کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 0
    ساپینتو مربی خوبیه ولی گل محمدی بهتره من طرفدار نه استقلالم نه پرسپولیس/ من فقط تیم شهرم پدیده مشهد
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    با اين مديران وكادر فني فاتحه استقلال را از همين حالا بايد خواند
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    استقلال یک فصل قهرمان شده ، چنان ژست نقل و انتقال و اردو گرفته که هر کی ندونه فکر میکنه بارسا هست . نه فقط استقلال ، بلکه برای همه تیم ها تا تیم های ورزشی یک روند مدیریتی ثابت و برنامه ریزی طولانی و همچنین توجه ویژه به استعداد یابی و تیم های پایه نداشته باشند به هیچ جا نمی رسند و این ممکن نیست جز با خصوصی سازی با باشگاه ها .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس