کد خبر 1409246
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
مهاجرت چند یهودی آمریکایی به فلسطین اشغالی

همزمان با ابراز نگرانی‌ها در تل‌آویو از مهاجرت معکوس و بی‌اعتمادی برخی یهودیان به پروژه صهیونیسم، برخی رسانه‌های عبری از مهاجرت دویست یهودی از آمریکا و کانادا به فلسطین اشغالی خبر دادند و سعی کردند آن را بزرگ جلوه دهند.

به گزارش مشرق، همزمان با انتشار برخی گزارش‌ها از نگرانی فزاینده در فلسطین اشغالی مبنی بر افزایش مهاجرت معکوس، رسانه‌های عبری تلاش کردند ورود دویست یهودی از آمریکا و کانادا را، افزایش مهاجرت به فلسطین اشغالی وانمود کنند.

رسانه‌های اسرائیلی امروز گزارش دادند که فرودگاه بین المللی بن گوریون، امروز (چهارشنبه) شاهد ورود بیش از ۲۰۰ مهاجر یهودی جدید از ۱۹ ایالت آمریکا و یک استان کانادا بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، خاخام «یهوشوا فاس» موسس و مدیر عامل سازمان «نفیش بنفیش» در این باره گفت: «ما با شور و هیجان ۲۰ سال فعالیت مداوم خود را جشن می‌گیریم؛ فعالیتی که به لطف آن ۷۵۰۰۰ مهاجر از ایالات متحده و کانادا را به اسرائیل آوردیم».

این خاخام افزود: «از همه شهروندانی که از نظر جمعیتی و اقتصادی به پایداری اسرائیل کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم. کسانی که خانواده‌های خود را در اینجا رشد دادند و در بازار کار در صنایع مختلف جذب شدند؛ کسانی که زندگی راحت خود را ترک کردند تا در خدمتی بزرگ حاضر باشند و امنیت کشور را حفظ کنند».

ژانویه گذشته (۲۰۲۲) روزنامه صهیونیستی معاریو در مقاله‌ای به قلم «کالمن لیوْسْکیند» (קלמן ליבסקינד) به مسئولان رژیم هشدار داد که «ما در مقابل پدیده‌ای قابل تأمل هستم» و این پدیده از نظر او مهاجرت فعالان فرهنگی، قشر تحصیلکرده و نه عوام الناس از فلسطین اشغالی بود.

این تحلیلگر راست‌گرا هشت ماه پیش در یادداشتی نوشت: ما مقابل پدیده‌ای فزاینده در جامعه اسرائیل هستیم. طبقه‌ای روبه‌رشد از چپ‌های اسرائیلی که از صهیونیسم و اسرائیل دور می‌شوند و اهتمام آنان به کشور یهودی هر روز کمتر و کمتر می‌شود و حتی برخی از آنان ادبیاتی ضد صیهونیسم در پیش گرفته‌اند و خواستار بازخوانی اتفاقات تأسیس [اشغال فلسطین] و کشور فلسطین و حقیقت مرزهای ۱۹۴۸ و ۱۹۷۶ شده‌اند.

در چنین فضایی که این تحلیلگر راست‌گرای صهیونیستی ترسیم کرده، پایگاه خبری i۲۴ در ادامه گزارش خود اعلام کرد که پرواز این مهاجران جدید به فلسطین اشغالی توسط سازمان نفیش بنفیش سازماندهی شده که یک سازمان غیرانتفاعی است و حالا ۲۰ سالگی تسهیل مهاجرت از آمریکای شمالی به تل آویو را جشن می‌گیرد.

فعالیت‌های این سازمان صهیونیستی طی این دو دهه، با مشارکت وزارت گردشگری تل‌آویو، آژانس یهود، شرکتی به نام «کرن کایمت» (صندوق ملی یهود) و کمک‌های ایالات متحده آمریکا استمرار پیدا کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    9 0
    ابرزمین خوارهای کودک کش وحشی
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    5 0
    یهوداگردین باشدپیامبرانش الهی به اسلام بشارتشان دادندبعدازمسیحیت واگرنزادگرایی باشدکه اینه ویازمین گرایی برای شاغالفاشیستی نابودشون میکنیم که داریم انجام میدیم
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    6 0
    فاشیسم ضدابراهیم ع
  • GB ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    3 0
    یهود = قومیتگرایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس