بمب هوشمند آمریکایی برای ترور فرمانده جهاد اسلامی چه بود؟

رژیم صهیونیستی برای ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی در غزه از نوعی بمب هوشمند آمریکایی استفاده کرد که مخصوص نفوذ به ساختمان‌های بتنی است و قدرت انفجاری چند برابری دارد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در جنگ سه روزه اخیر (۱۴ تا ۱۶ مرداد) به نوار غزه «تیسیر الجعبری» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی « سرایا القدس» را در برج «فلسطین» واقع در مرکز غزه به شهادت رساند.

تیم مهندسی مواد منفجره در غزه از نوع بمبی که رژیم صهیونیستی برای بمباران این برج مسکونی استفاده کرد، پرده برداشت. «محمد مقداد» از رؤسای بخش مهندسی مواد منفجره در غزه به روزنامه «الایام» گفت، رژیم صهیونیستی در جریان حمله اخیر به مواد غزه از سلاح‌ها و بمب‌های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی استفاده کرده که بارزترین آن بمب آمریکایی « GBU۳۹» بود. این بمب مخصوص نفوذ به ساختمان‌های بتنی است و بمب تخریب‌کننده پناهگاه‌ها و دژها نامیده می‌شود؛ این بمب هوشمند قدرت انفجاری چند برابری نسبت به بمب‌های معمول دارد.

 وی افزود، بمب مذکور به دیوارهای بتنی نفوذ می‌کند و سپس منفجر می‎شود و همین باعث می‎شود افرادی که در آن مکان هستند کشته شوند و ساختمان تخریب شود؛ درست همان اتفاقی که در برج فلسطین رخ داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هفت بمب GBU۳۹ برای بمباران این برج بکار گرفته شد که در مقایسه به منطقه کوچک هدف گرفته شده، عدد بزرگی است.

مقداد تصریح کرد، این نوع بمب باعث تخریب‌های زیاد و انتشار مواد سمی می‌شود، بمب‌های GBU۳۹ حامی مواد منفجره « AFX ۷۵۷» با قدرت انفجاری بالاست که در زمان انفجار به گاز تبدیل می‌شود و انواع مواد گازی و سمی را متساطع می‌کند و منجر به کشته شدن قربانیان در زیر و بالای منطقه هدف گرفته شده، می‌شود.

در ادامه گزارش مذکور آمده، ساخت بمب GBU۳۱ به اوایل جنگ دوم خلیج فارس برمی‌گردد و شرکت آمریکایی « Lockheed » با کمک نیروی هوایی این کشور، آن را ساختند.

مقداد سپس ادامه داد، رژیم صهیونیستی همچنین به شکلی مفرط از بمب‌های هوایی از نوع « MK-۸۲-۸۳-۸۴» علیه غزه استفاده کرد، این بمب‌های هدایت لیزری دارای قدرت انفجاری بالایی هستند و گاهی تا یک تن مواد منفجره حمل می‌کنند.

وی افزود، رژیم اشغالگر در تجاوز اخیر خود بر شلیک موشک‌های هوشمند و دقیق با استفاده از پهپاد متمرکز بود و این موشک‌ها دارای قدرت انفجاری زیاد با هزاران ترکش هستند و در کشتار مقبره «الفالوجا» که طی آن پنج کودک کشته شدند، از همین موشک‌ها استفاده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 3
    اگرمیدان مغناطیسی متعددی در میدان جنگ ساخته شود سلاحها داغ وگلوله ها منفجرمیشوند این میادین مغناطیسی باعث میشوند نظامی دشمن سلاح را ازخود دورکند أنها که متخصصان میدانند چه میگویم
    • متخصصان IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 31
      من که نفهمیدم! ولی یه روانشناس میشناسم سر خیابون کارگر به انقلابه کارشم خوبه یه سر بهش بزن تا اون موقع هم بیرون نیا احتمال داره به ملت صدمه بزنی
    • ساعد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 0
      جنگ آینده ، جنگ الکترومغناطیس هست
    • DE ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      حرف بیجایی هم نیست یک آهن ربای ده هزار کیلویی بندازیم وسط دشمن اسلحه و فانوسقه و قمقمه ی آب و کمربند دشمن به اون می‌چسبه و دیگه جنگ تموم میشه. حالا چجوری باید روان‌شناس‌ها مشخص کنن.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 4
    قاتلهای زنجیری اسقاطیلی به پشتوانه امریکای جانی بالفطره
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    از این بمب ها شماهم تولید کنین
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    با سلام صهیونیست ها هر چند وقت یکبار با بهانه های واهی به نوار غزه ومردم فلسطین حمله و ضمن آزمایش سلاح های آمریکایی ، اهداف از پیش تعیین شده را بمباران و فرماندهان مقاومت را شهید و پس از رسیدن به نتیجه دلخواه بلافاصله در خواست آتش بس وصلح می دهند این درحالی است که تعداد زیادی ازمردم فلسطین از جمله زنان وکودکان به شهادت رسیده‌اند درحالی که علیرغم موشک وراکت باران شهرک‌های صهیونیستی حتی یک نفراسرائیلی هم کشته نمی شود وسازمان ملل هم بجای محکومیت اسرائیل از طرفهای درگیر تقاضا می‌کند طرفین از خود خویشتنداری نشان دهند در آخر کلی خرابی وویرانی باقی می ماند که بازسازی آن ضمن صرف وقت هزینه های زیادی را به کشور های دیگر تحمیل می نماید درحالی که این روش مبارزه باید تغییر و ترتیبی اتخاذ شود هر چقدر که فلسطینی ها شهید می شوند به همان مقدار به اسرائیلی ها هزینه تحمیل گردد .
  • NL ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    می خوایی تو میدان جنگ کوره القایی بسازی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس