متأسفانه پنالتی‌های استقلال دیده نمی‌شود/ ساپینتو هوش بالایی دارد

پیشکسوت استقلال گفت: تغییر تاکتیک از سمت ساپینتو در بازی ملوان نشان داد که این مربی پرتغالی هوش بالایی دارد.

سرویس ورزش مشرق _ تیم فوتبال استقلال پس از ناکامی در هفته اول لیگ برتر و شکست برابر سپاهان، در هفته دوم میهمان ملوان بندر انزلی بود که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود آبی پوشان پایتخت به پایان رسید تا استقلال با این برد به روند خوب فصل گذشته خود بازگردد.

بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال در گفتگو با مشرق در خصوص عملکرد شاگردان ساپینتو در این دو هفته اظهار داشت: اولین بازی استقلال با سپاهانی بود که بین ۸ تا ده روز کارشان را زودتر از استقلال شروع کرده بودند. آمدن آقای ساپینتو به لیگ ایران تقریباً ده روزی طول کشید و همین باعث عقب افتادن استقلال از سایر رقبا شد. به دلیل بالا بودن فشار در بدنسازی‌ های پیش فصل، بدن بازیکنان بعد از دو هفته رها می‌شود. بدن‌های بازیکنان سپاهان به دلیل شروع زودتر نسبت به استقلال رها شده بود، درنتیجه بازی بهتری از استقلال به نمایش گذاشتند. زردپوشان بازی دوم خودشان را هم راحت بازی کردند و مشکل چندانی نداشتند. ولی از طرف دیگر فشار زیادی روی بازیکنان استقلال بود و هنوز هم بدن آنها رها نشده است. به نظر می‌رسد که در هفته سوم بازیکنان از شرایط بدنی بهتری برخوردار باشند.

متأسفانه پنالتی‌های استقلال دیده نمی‌شود/ ساپینتو با هوش بالای خودش موجب برد در انزلی شد

وی ادامه داد: در بازی اول سپاهان خیلی خوب بازی کرد. استقلال هم در نیمه دوم خوب بود. شاید اگر پنالتی از دست رفته استقلال گرفته می‌شد، نتیجه‌ی بازی به‌کلی تغییر می‌کرد. متأسفانه همانند سال گذشته، پنالتی‌های ما دیده نمی‌شود. همه داوران اعلام کردند که خطا روی آرمان رمضانی اتفاق افتاده و باید پنالتی به سود استقلال گرفته می‌شد.

فریبا درباره بازی با ملوان خاطر نشان کرد: زمین فوتبال انزلی برای استقلال مشکل‌ساز بود. استقلال روی زمین فوتبال بازی می‌کند، درنتیجه کیفیت زمین اهمیت بالایی دارد. در نیمه اول عملاً خط هافبک استقلال از کار افتاده بود، به طوری که حتی یک پاس هم به سجاد شهباز زاده نرسید. در این شرایط هوش ساپینتو به کمک استقلال آمد. آقای ساپینتو متوجه شد که در این چمن بازی کردن روی زمین دشوار است. با تدابیر ساپینتو استقلال به بازی مستقیم روی آورد و بازی را به یک سوم زمین حریف کشاندند. اگر دقت کرده باشید در گل اول استقلال که از کرنر به ثمر رسید، پاس از انتها زمین رسیده بود. در گل دوم نیز سیلوا پاس خوبی پشت دفاع ملوان رها کرد، یامگا هم با استفاده از سرعتش توانست پاس خوبی ارسال کند و گل دوم به ثمر رسید. مربی باید از شرایط زمین آگاهی داشته باشد  متناسب با آن زمین سیستم و تاکتیک خود را تغییر دهد. ساپینتو نشان داد که از هوش بالایی برخوردار است و این تغییر تاکتیک نوید روزهای خوشی را برای هواداران استقلال می‌دهد.

وی افزود: محمد محبی هنوز با تیم استقلال جفت و جور نشده است. انشاالله در این هفته بازی بهتری از محبی شاهد باشیم. از طرفی مهدی قائدی ازنظر بدنی هنوز مشکل دارد و باید بیشتر روی مسائل بدنسازی بپردازد. این دو بازیکن استقلال با رسیدن به مرز آمادگی کامل می‌توانند به استقلال کمک زیادی بکنند.

متأسفانه پنالتی‌های استقلال دیده نمی‌شود/ ساپینتو با هوش بالای خودش موجب برد در انزلی شد

پیشکسوت استقلال گفت: کادرفنی باید بیشتر به ساپینتو کمک کند. طبعتا ساپینتو اشراف زیادی بر فوتبال ما ندارد و باید از تجربیات خسرو حیدری و بیژن طاهری کمک کند. ساپینتو نیازی به کمک در مسائل فنی ندارد. این دو تن باید سعی کنند وی را با مسائل سخت افزاری میزبانان استقلال آشنا کنند. حیدری و طاهری بارها در زمین‌های مختلف بازی کردند. شاید اگر پیش از بازی با ملوان با ساپینتو در خصوص وضعیت بد زمین ملوان صحبت کرده بودند، شرایط استقلال در نیمه اول پیچیده نمی‌شد. مربی باید از وضعیت زمین ورزشگاه‌ها اطلاعات کافی داشته باشد و بداند چه تاکتیکی باید در زمین‌های مختلف پیاده شود. در هر صورت بازی با ملوان بازی خیلی خوبی بود و پیروزی با سه گل خیلی به تیم کمک کرد. شرایط استقلال هم روز به روز بهتر می‌شود.

فریبا ادامه داد: بازی بعد استقلال برابر مس کرمان است. مس کرمان تیم سخت کوشی است. گل زدن به این تیم‌ها سخت است و بازیکنان باید نهایت تلاش خود را بکنند. مسی‌ها خیلی خوب فضاها را می‌بندند و دوندگی خیلی خوبی دارند. خوشبختانه بازی در استادیم آزادی است و بازیکنان استقلال می‌توانند از میزبانی خود استفاده کنند و در زمین صاف آزادی کارهای تاکتیکی خود را انجام دهند.

بازیکن سابق استقلال درباره مدعیان لیگ بیست و دوم گفت: ما تازه در هفته دوم لیگ هستیم و زود است قضاوت کنیم که چه تیم‌هایی برای قهرمانی می‌جنگند. تقریباً از هفته بیستم به بعد می‌توان مدعی‌های اصلی قهرمانی را شناسایی کرد. طبق سال‌های گذشته چهار یا پنج تیم می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس و تراکتور از مدعیان اصلی هستند ولی نباید از تیم‌های فولاد، گل‌گهر، ذوب‌آهن و آلومینیوم و حتی مس رفسنجان غافل شد. با توجه به یارگیری تیم‌ها به نظر می‌رسد امسال لیگ پویایی خواهیم داشت و هرکدام از تیم‌ها می‌توانند در قامت مدعی ظاهر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    3 3
    زنده باد شیشتقلال
  • CA ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    این سعید رضایی معلومه از این مدل ادم هاست نیش زبون داره حتی در زندگی خانوادگیش
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 2
    فعلا در رده دوازدهم جدول که با لطف دست اندرکاران لیگ به یازدهم جدول آمدین خوش باشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس