آمریکا: پس از پایان رایزنی با شرکای خود پاسخ ایران را خواهیم داد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت به محض تکمیل رایزنی‌های داخلی این کشور، پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا داده خواهد شد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) گفت به محضی که رایزنی‌های داخلی ما تکمیل شود، به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا، پاسخ خواهیم داد.

وی که در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه صحبت می‌کرد، افزود: «ما در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش خوایم کرد تا پاسخ مناسبی به پاسخ ایران بدهیم. این فرآیندی است که می‌خواهیم اطمینان یابیم که با دقت و توجه به جزئیاتی که برای موضوعی به مهمی این ضروری بوده، انجام داده‌ایم».

پرایس اضافه کرد: «من می‌توانم تضمین دهم که حتی یک روز بیش از زمان لازم برای ارائه پاسخ به اتحادیه اروپا، وقت را از دست ندهیم».

وی گفت: «پاسخ ایران با نقطه نظرات متعددی همراه بود است. این نیازمند زمان بیشتر برای مرور آنها و مشخص کردن پاسخ‌مان است. ما به طور جدی در حال مرور پاسخ ایران هستیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».

پیش از این «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در یک رویداد دانشگاهی در اسپانیا، پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را معقول خواند. 

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ هم به نقل از جوزپ بورل نوشته دیپلمات‌ها ممکن است در هفته جاری (تا یکشنبه هفته آینده بر اساس تقویم ایران) برای رایزنی درباره گام‌های بعدی در وین دیدار کنند.

دوشنبه (۲۲ اوت) همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین خبر داد و یادآوری کرد: یک هفته پیش در چنین روزی، ایران به سایر شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین پیش‌نویس پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملا معقول خود در خصوص پیش‌نویس تصمیم احیای برجام را ارائه کرد. امیدواریم بررسی این پیشنهادها در واشنگتن زمان زیادی نبرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    منظور جلب رضایت کارتل‌های صهیونیست است که همه‌کاره آمریکا هستند!
  • DE ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    آمریکا: پس از پایان راهزنی و رای زنیِ شرکای خود پاسخ ایران را خواهیم داد.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    خدا لعنت کند دست نشاندگان مسعود رجوی و جاسوسان اسراییل
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    کلا برعکس شده اونا دارن برای ما طاقچه بالا میان. انگار ما خواستیم هسته ای اونا تعلیق بشه
  • mojtaba SE ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    جان بولتون لو داد ,گفت اروپا کاملا میخواد وارد برجام بشه و بما(امریکا) هم فشار زیادی آورده(تهدید و اجبار)چون نگران موجودیت خودش است و به ما(امریکا)هم دیگه گوش نمیده...
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    گور پدرت می خواهی جواب بده می خواهی نده ما منتظت نمی مانیم
  • علی خوش روان CA ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    امریکا نباید اینقدر خود را زلیل کند وگوش به فرمان اسرائیل باشد !!! اسرائیل نقش فرزند بزرگ امریکا را بازی میکند که میخواهد ادعا کند من بهتر از شما بلدم
  • علی خوش روان CA ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    امریکا نباید اینقدر خود را زلیل کند وگوش به فرمان اسرائیل باشد !!! اسرائیل نقش فرزند بزرگ امریکا را بازی میکند که میخواهد ادعا کند من بهتر از شما بلدم اما این فرزند نامشروع برای برهم زدن برجام به خرابکاری در امریکا هم ممکن است دست بزند واز این جرسومه فساد همه چیز به عمل میاد . امریکا مواظب حتی بمب گزاری اسراییل ویا ترور اشخاص خاصی توسط اسراییل باشد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    میگم گردن این تروریسته جون میده برا طناب دار، توجه کردین؟؟!! خخخخخخخ
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    بابا فکر نمیخواد شجاع باشین مثل روحانی که به موگرینی گفته بود آمریکا که هیچ همتون هم از برجام برین بیرون خودم تنهایی تو برجام می مونم چون فتح الفتوح است خدا آورده میگی نه از سربازتون جواد نیویورکی بپرس زبانتون راهم خوب بلده ولی از حق نگذریم تا قبل رییسی روحانی دنبال امریکاییها موس موس میکرد الان آنها دارن فکر میکنن چی جواب بدن اینه تکیه به خدا نه کدخدا
  • قمی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    لاف رژیم‌ کودک کش! ادعای یدیعوت آحرونوت: ایران باید جام زهر دیگری را بنوشد!؟ پاسخ: قرائن نشان می‌دهد این بار و برای اولین بار این آمریکا است که باید جام زهر را بنوشد چون این دیگر برجام غفلت نیست بلکه فرجام مقاومت است. #وعد_الله_حق #نتیجه_مقاومت_هوشمند
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • امیر GB ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    انشا الله که ندهید , جز دروغ و دغل چیز دیگه ای نخواهد بود .
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    داخلی؟ با صهیونیستها؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس