طالبان

وزارت صنعت و تجارت طالبان می‌گوید که کابل و مسکو در باره خرید بنزین و گاز به توافق رسیده اند و به زودی امضا خواهد شد.

به گزاش مشرق، نورالدین عزیزی سرپرست‌وزیر صنعت و تجارت طالبان که به تازگی از روسیه برگشته است، گفت: . «برخی از تیم‌های فنی ما هنوز هم در روسیه حضور دارند و روی جزییات این توافق  در مورد نحوه انتقال پول خرید بنزین و گاز به روسیه در حال کار هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری بانک‌های افغانستان و روسیه در تحریم قرار دارند و انتقال پول از طریق کشور سوم انتقال خواهد یافت.

عزیزی گفت که  کالاهای روسی به ویژه گندم و بنزین این کشور نسبت به دیگر کشورها ارزان‌تر است.

وی اظهار داشت: تحریم‌ها علیه بانک‌های روسی کار انتقال بنزین این کشور به افغانستان را دشوار ساخته و به همین دلیل میزان دادوستد کابل با مسکو کاهش یافته است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان نیز به این باور است که کالاهای روسی به ویژه گندم و بنزین این کشور نسبت به دیگر کشورها ارزان‌تر است.

میزان تبادل تجاری افغانستان با روسیه به ۲۰۰ میلیون دلار در سال می رسد و افغانستان بیشتر مواد غذایی و  بنزین از این کشور وارد می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Shz IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    هرچی باشه طالبان ازیمشت غرب زده فاسدمثل اشرف غنی بهتره. درسته تندروی کردن ولی خطرشون ازیمشت استعمارگروفاسدکمتره. فکرش کنیداگه غنی سرکار بودهنوزالان بایدباداعش تومرزهامون میجنگیدیم وهابیون ویهودیان بهش دستور میدادن داعش روگسیل بده وحمایت علنی داشت میکردازداعش بنفع داعش با طالبان میجنگیدن مجموعه ی نظامیان خودفروخته ی غنی.. کافیه ملت افغان دور یمیز بشینن وقدرت راتقسیم کنن بعدیه انتخابات برگزارکنن ازخیلی کشورهای دیگه پیشرفته ترمیشه بااینهمه معادن خاصی که داره.. امیدوارم کشورهای همسایه سرمایه گذاری کنن تادوسه سال دیگه مهاجران تشویق به برگشت بشن یادمون نره طالبان درحدیدرصدنسبت به اشغالگران غیرنظامی نکشته همش با نظامیان میجنگید. تاسالهاهم کشتاربکنه به یدرصداشغالگران نمیرسه ودولت غنی
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      در اینکه دولت ضعیف اشرف غنی دست نشانده و گماشته اشغالگران آمریکایی بود هیچ شک و تردیدی نیست، صحیح ! ولی آیا گروه افراطی طالبان و حقانی ها قابل دفاع هستند که طی توافقات دوحه قطر با همان اشغالگران آمریکایی از سوی آمریکایی ها به قدرت و حاکمیت افغانستان برگزیده شدن و به قدرت و حاکمیت در افغانستان رسیدن ؟ بنظر شما آیا گروه افراطی طالبان حاضر می‌شود دیگر اقوام و مردمان افغانستان را در قدرت و حاکمیت افغانستان شریک و سهیم کند ؟ قطعا" خیر !!! حداقل در طول این یکسال شاهد چنین اتفاقی نبودیم ..! دوست گرامی افغان لطفا" بنده رو تکفیر نکنید من مسلمان هستم و به شدت ضد آمریکا و ضد صهیونیسم هستم ! التماس دعا مشرق جان
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      همین دولت فاسد غنی باعث شد طالبان دوباره افغانستان رو به چنگ بیاره
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    دمتون گرم، این گاوچرونهای تروریست و نوکرای اروپاییشون رو ول کنین، جز شر و ضرر برای شما نخواهند داشت!!!!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    نفت و بنزین ایران رو با قاچاق ندزدین هر کاری میخواهید بکنین
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      آره والله خیر که ندارند حداقل سرشون نرسه به ما ..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس