1

در حالیکه بنا به تصمیم دولت ورود زنان به برخی ورزشگاه‌ها تسهیل شده است، برخی از فعالان حقوق بشری و سیاسی در دچار افسردگی حاد شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

***********

روزنامه‌های امروز یکشنبه ششم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که شروط ایران برای برجام؛ دوران پساتوافق و تصمیم‌های سخت اقتصادی، در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در شرایطی که حتی اروپایی‌ها نیز اعتراف کرده‌اند که مقصر اصلی عدم توافق آمریکا است؛ برخی در داخل به طرز عجیبی تمایل دارند تهران را عامل شکست توافق نشان دهند!

روزنامه شرق حتی جلوتر از مقامات آمریکایی پیرامون توافق نوشته است: اگر برجام احیا شود، زمینه جهش اقتصادی بسیار خوبی فراهم می‌شود و باعث تعدیل فشار روی دوش مردم می‌شود؛ بنابراین من با نظر برخی دوستان که مدعی هستند اگر برجام احیا شود، اثر روشنی بر اقتصاد کشور وزندگی مردم ندارد، ایران در طول چند هفته به‌اندازه چند سال می‌تواند ثروت وارد کشور کند.

در ادامه این تحلیل آمده است:

همان ۱۵ ماه زمانی که از دست رفت، اگر توافق حاصل می‌شد، بهتر از هر تضمینی می‌توانست عمل کند؛ یعنی در ۱۵ ماه گذشته می‌توانستیم میلیاردها دلار درآمد داشته باشیم و فرصت‌هایی را که با جنگ اوکراین ایجادشده بود، به دست آوریم؛ اما برخی سیاست‌مداران ایرانی سیاست‌مداران زمان‌شناسی نیستند و فرصت سوزی می‌کنند. ای‌کاش ۱۵ ماه پیش برجام امضا می‌شد؛ چراکه این گذر زمان بهترین تضمین بود و نیاز نبود برای گرفتن تضمین پافشاری کنیم.

اعترافات عبرت‌آمیز موسویان در دوحه/ حیف شد فوتبال ایران را فیفا تعلیق نکرد!

روزنامه اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی نیز پاسخ‌های آمریکا به پیش‌نویس اروپا را گامی به‌پیش خوانده و می‌نویسد:

پاسخ آمریکا بر اساس این خبر، یک گام به جلو است به‌ویژه آنکه تمام این سه مورد به بهره‌وری اقتصادی ایران از برجام مربوط می‌شوند و اگر آمریکا در این موارد تضمین ندهد، احیاء برجام، ایران را به منافع اقتصادی نمی‌رساند. موضوع سوئیفت برای استفاده ایران از بانک‌های بین‌المللی اهمیت دارد. اگر ایران به «اف‌ای‌تی‌اف» نپیوندد همان‌طور که آمریکا شرط دسترسی ایران به سوئیفت را به دستور کار آن مرکز موکول کرده، استفاده از بانک‌های بین‌المللی غیرممکن خواهد بود؛ بنابراین، احیاء برجام و رفع تحریم‌ها بر حصول توافق درباره این سه موضوع متوقف است و تا در این زمینه‌ها توافق حاصل نشود، این توقف ادامه خواهد داشت به‌ویژه آنکه دیروز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تلاش این رژیم برای به شکست کشاندن برجام خبر دادند.

اعترافات عبرت‌آمیز موسویان در دوحه/ حیف شد فوتبال ایران را فیفا تعلیق نکرد!

روزنامه همشهری امانگاه دیگری به شرایط رسیدن به توافق داشته و نوشته است:

ایران از هیچ‌کدام از اظهارات و مواضعی که از ابتدا درباره مذاکرات و احیای برجام مطرح کرده، عدول نکرده یا خواسته‌های فرابرجامی نداشته است و در پاسخ خود به اتحادیه اروپا حفظ عزت و مصالح نظام را مدنظر داشته است. غربی‌ها و آمریکا می‌خواهند ایران غنی‌سازی خود را تا میزان ۲۰ درصد متوقف کند، آن‌ها به دنبال کسب بیشترین امتیاز هستند، درحالی‌که می‌خواهند کمترین امتیازات را به ایران بدهند.

همشهری در ادامه می‌نویسد:

حفظ عزت و مصالح نظام جمهوری اسلامی اولویت ماست و در همه دوران مذاکرات و پاسخی که به اتحادیه اروپا اعلام کردیم، خواستار لغو تحریم‌ها، راستی آزمایی و تضمین اقتصادی بودیم که از روز نخست هم مطرح کردیم. در قانون اقدام راهبردی مجلس نیز بر حفظ عزت و کرامت ملت ایران و دستاوردهای جمهوری اسلامی تأکید شده است. مسائل پادمانی هم باید منتفی شود، دوربین‌های آژانس در چارچوب توافق اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند و بیش از آن لازم نیست. متأسفانه آژانس به دنبال ماجراجویی است تا شرایطی را ایجاد کند که ایران باز در بن‌بست قرار گیرد یا اماواگرهایی ایجاد کند که توافق را تحت تأثیر قرار دهد اما معتقدیم توافق باید روشن و بدون چالش باشد. بر همین اساس خواستیم که پرونده پادمانی ایران بسته شود.

اعترافات عبرت‌آمیز موسویان در دوحه/ حیف شد فوتبال ایران را فیفا تعلیق نکرد!

روزنامه ایران نیز پیرامون شرط توافق را پایان ادعاهای سیاسی آژانس قلمداد کرده و نوشته است:

درحالی‌که ایران بررسی پاسخ امریکا به بسته پیشنهادی «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در دستور کار خود قرار داده است، منابع خبری از وجود اختلافات بر سر جزئیاتی کلیدی خبر داده‌اند. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها ماه گذشته متنی را به‌عنوان پیش‌نویس توافق در اختیار طرف‌های مذاکره قرارداد که از طرف‌ها خواست نظرات‌شان را پیرامون آن ارائه کنند. ایران چند روز بعد با طرح اصلاحات و پیشنهاداتی روی این طرح، پاسخ رسمی خود را برای اروپا فرستاد که «بورل» این پاسخ را معقول توصیف کرد و گفت که بیشتر طرف‌های حاضر در برجام با آن موافق هستند.

در ادامه این گزارش آمده است:

دولت امریکا نیز چهارشنبه هفته گذشته پاسخ خود به پیش‌نویس اروپا را ارسال کرد تا آخرین رایزنی‌ها درباره اختلاف‌نظر تهران و واشنگتن در پاسخ‌های ارسالی آغاز شود. این در حالی است که راستی آزمایی رفع تحریم‌ها، گرفتن تضمین در خصوص بقای توافق احتمالی و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی، اصلی‌ترین خواسته‌های ایران در ایده‌های پیشنهادی‌اش به طرف‌های مقابل است و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که درازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

اعترافات عبرت‌آمیز موسویان در دوحه/ حیف شد فوتبال ایران را فیفا تعلیق نکرد!

موسویان: غرب عامل شکست برجام است

در شرایطی که برخی گروه‌های رادیکال اصلاح‌طلب از حالا انتظار شکست توافق را کشیده و خط مقصرنمایی ایران را پیش می‌برد؛ حسین موسویان عضو سابق و فراری تیم هسته ای در یادداشتی که در اختیار روزنامه جوان قرارگرفته نوشته است:

در سخنرانی اخیر کنفرانس دوحه سه محور کلیدی را مطرح کردم: اول اینکه همه دولت‌های قبل از دولت آقای رئیسی تلاش کردند که بالانسی در روابط با بلوک شرق و غرب برقرار کنند و همه نیز شکست خوردند آن‌هم به خاطر: ۱- سیاست‌های خصمانه امریکا علیه ایران، ۲- خرابکاری‌های اسرائیل علیه ایران، ۳- فشار برخی از کشورهای عربی همسایه به امریکا برای تحریم و حتی حمله نظامی به ایران. مقام معظم رهبری هم‌دست همه دولت‌های گذشته را برای تحقق بالانس در روابط ایران با بلوک غرب و شرق باز گذاشتند.

 در یادداشت قابل‌تأمل سفیر سابق ایران در آلمان آمده است:

دنبال یکجانبه‌گرایی است، درحالی‌که چین و روسیه مثل ایران معتقد به چندجانبه گرایی هستند؛ ۹ امریکا و غرب استراتژی سلطه اسرائیل بر منطقه را دنبال می‌کنند، درحالی‌که چین و روسیه دنبال بالانس قدرت در منطقه هستند؛ ۱۰. امریکا دنبال تغییر رژیم در ایران بوده درحالی‌که چین و روسیه چنین سیاستی نداشته‌اند؛ غرب درمورد موضوعات حقوق بشر و دموکراسی استاندارد دوگانه دارد، به گونه‌ای که از دیکتاتورهایی مثل شاه و مبارک حمایت کرده و به اسرائیل برای انجام هر جنایتی علیه فلسطینی‌ها چک سفید امضا داده است، غرب برای نابودی ارزش‌های اسلامی، برنامه تهاجم فرهنگی را دنبال کرده است.

در کنفرانس دوحه این‌چنین تصریح کردم که باید واقع‌بینانه و منصفانه به موضع مقام رهبری ایران نگاه کرد. این درست است که ایشان به امریکا بی‌اعتماد بوده و همیشه هم اظهار کرده‌اند، اما واقعیت دیگر هم این است که در طول ۳۲ سال رهبری ایران، به همه دولت‌های قبل از دولت آقای رئیسی این شانس را دادند که حسن نیت امریکا را امتحان کنند.

اعترافات عبرت‌آمیز موسویان در دوحه/ حیف شد فوتبال ایران را فیفا تعلیق نکرد!

نگرانی مدافعان فشار خارجی از ماجرای ورود زنان به ورزشگاه

آذر منصوری دبیر کل غیرقانونی حزب اتحاد ملت و از بازداشتی‌های فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه اعتماد به بهانه ورود زنان به ورزشگاه‌ها نوشت:

 خداوند متعال در سوره آل‌عمران به پیامبر (ص) یادآور می‌شود که اگر با تندی و خشونت با مردم رفتار کنی از رسالت تو و دینی که بشارت‌دهنده آن هستی بیزار و گریزان و پراکنده می‌شوند. این مردم شامل زنان و مردان است. زنانی که زنده‌به‌گور کردن آن‌ها را از بزرگ‌ترین گناهان برشمرده است. این ضرورت‌ها به‌خصوص در نظامی که بیش از دیگران خود را اسلامی می‌داند و قرار بوده در پرتو آن زنان به حقوق انسانی خود دست پیدا کنند، انتظاری بجاست که به‌گونه‌ای رفتار نکند تا آن‌ها را از اسلام و دینی که خود را مبلغ آن می‌داند، گریزان کند.

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه این یادداشت نوشته است:

آیا این انتظار بجایی نیست که با رفتارش به مردم، درس رواداری و مدارا و تحمل مخالف را بیاموزد و خود پیشتاز دفاع از حقوق انسانی همه شهروندانش اعم از زنان و مردان با همه گرایش‌های متفاوتی که دارند، باشد؟ در جامعه‌ای که مستعد التهاب و انواع اعتراض و خشونت است، تقابل با خواست نیمی از جمعیت کشور، اعم از رفتن آن‌ها به استادیوم و دوچرخه‌سواری و حق انتخاب پوشش و در یک کلمه پایان دادن به تبعیض‌ها علیه خود است.

اعترافات عبرت‌آمیز موسویان در دوحه/ حیف شد فوتبال ایران را فیفا تعلیق نکرد!

یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های دشمن در سال‌های اخیر روی ماجرای ورود زنان به ورزشگاه آن بود که تئوری فشار خارجی برای براندازی را در داخل جا بیاندازند، این پروژه نرم در داخل و خارج از کشور همکارانی دارد.

 در حالیکه بنا به تصمیم دولت ورود زنان به برخی ورزشگاه‌ها تسهیل شده است، برخی از فعالان حقوق بشری و سیاسی در دچار افسردگی حاد شده‌اند زیرا حالت مطلوب برای آن‌ها آن بود که فوتبال ایران یا تعلیق شود یا آن‌که فشار خارجی وارد عمل گردد ابتکار دولت در بهینه‌سازی ورزشگاه‌ها فرصت را از عوامل دشمن در داخل گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    15 0
    گستاخی اصلاح طلبان و ذوق زدگی و شتاب شان برای توافق مذاکرات برجام ناشی از آن است که واهمه دارند با نابودی این قرارداد ننگین همه کسانی که زلف شان را به زلف آن گره زده بودند هم نابود شوند! جالب است که عنوان مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران است اما اصلاح طلبان حاضر نیستند با این عنوان در باره موضوع بنویسند و همچنان به عنوان مذاکرات برجام از آن نام می برند!!!
    • محمد IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 0
      گستاخ بي شرم هستند كه خودشان در بهترين شرايط زندگي ميكنند
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 0
      یکی نیست بهشون بگه با همین عجله رفتید جلو که از حول حلیم افتادید تو دیگ! افساد طلبهای پررو. اگر هر توافقی خوبه پس چرا واستون حمالی بتون ریزی فقط مونده بود.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    11 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    22 5
    چرا باید به خاطر حقوق بشر غربی اجرای شریعت رو کنار بگذاریم؟ اصلا فیفا فوتبال را تعلیق بکنه خوب چی میشه؟ غیر از اینه که این فوتبال فقط باعث هدر رفتن سرمایه ها میشه؟ اصلا بحث دینی به کنار آیا اصلا دیدن فوتبال از داخل خود استادیوم با بلیط 2 میلیون تومنی واقعا خواست مردم کشوره یا خواست طبقه مرفه بی درد!!!
  • سید IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    12 7
    امثال آذر منصوری و مولاوردی و ابتکار و فائزه دیگر عفریته های اصلاح طلب آیات کریمه قرآن را مصادره به مطلوب می کنند چنان که گویی خداوند متعال در قرآن در هیچ آیه ای سخن از عفت و حجاب و تمکین از همسر را ذکر نکرده است و اساساً از منظر بانوان در این نحله گویی نعوذباللّه خداوند هم زن سالاری و ولنگاری برای زنان را دستور فرموده است!!!
  • محمدایوب IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 1
    دشمن زمانی موفق میشود که سربازان داخلیش اهداف اورا در داخل کشور اجرا کنند ما اگر امروز درداخل کشور دارای مشکلاتی هستیم همه از سنگ اندازی اصلاح طلبان منافقین انقلاب است هرروز به بهانه های واهی عده ای نااگاه را تهیج وچوبی تحریک لای چرخ دولت میگذارند واین حرام خواران وطن فروش حرفی برای گفتن ندارند به همین خاطر از رویارویی با حق وانقلابیون حراس دارند نمونه آن در زمان مذاکره برجام وقتی دلسوزان انقلاب از کلاهی که آمریکا دارد سر دیپلماتهای زبان دان ژنرال بی ستاره ومدعی تعامل با دنیا میگفتند گنده لات آنها به جای پاسخگویی به آنها بی شناسنامه بیسواد دلواس برید به جهنم آب وصابون بیارید رویتان رابشویید ووو می گفت ودریغ از یک نشست رودررو وبررسی علمی حال اکنون هم فقط در رسانه هایشان زر میزنند باید آنها رابازور وادار کنید بیایند در رسانه ملی بگویند وبشنوند هر چند مرد نیستند زنهایشان را میفرستند وانها هم در زمان پاسخگویی فرار میکنند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 1
    واقعا که بقول اسراییلها اصلا ح طلبها پیاده نظام اسراییل ند هم ضداحکام الهی وهم صداستقلال وطن
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    4 0
    آذر منصوری اگه تو کرم نریزی و در حد فهمت حرف بزنی (نه بیشتر) و فتنه گری نکنی مشکلی پیش نمیاد. مشکل مملکت ما آدمای درجه 3 و 4ی هستن که خودشون رو نخود هر آشی می کنن.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    البته کفن پوشان نجابت کردند!!
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    کاش ارتش ترکیه‌غیرت و وطن پرستی داشت و پایگاه های نظامی امریکای خبیث آریایی را در خاک ترکیه خراب میکرد.
  • تیت IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 4
    رئیسی هم قبل از اینکه رییس جمهور بشه از این حرفا زیاد میزد،حالا که رئیس جمهور شده دیده بدون تامل با دنیا چاره ای نداره،یکم حماقت و کنار بذارید ،شیطان بزگ چیه،هر کشوری دنبال منافع خودشه ،فکر کردی چین و روسیه ک...عاشق لیران هستند یا فقط به فکر منافع خودشون هستند همین روسیه تو طول تاریخ در حق ایران جنایت نکرده؟که شدید دوست اون،اصلا خوشتون میاد با هر کی که دنیا قبولش نداره دوست باشید حتی اگه طالبان باشه
  • حاج حسین IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    میگم که همه خائنان و مزدوران و جنایتکاران و اختلاسگران و موسویان وطن ستیزی شناسنامه ایرانی دارند بنابراین بانکها و نهادها اینقدر شیعیان دیگر کشورها را - که در ایران مقیم هستند و ایثار و فداکاری هم می کنند برای جمهوری اسلامی - آزار ندهند. بانکها دارند به مدافعان حرم خارجی هم ظلم می کنند. همه گرفتارند. موسویان ها و خاورمیانه و مصی پولی نژادها و کدیورها و مهاجرانی ها را بگیرید. موسویان واقعا وقاحت مزدورانه خود را اثبات کرده و او نمادی از تیمی است که زمانی می خواستند سرنوشت برنامه هسته ای این کشور را تعیین کنند... ضمنا موسویانها فرار کرده اند اما همفکرانش در داخل هم کم نیستند‌
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    اگر چه هنوز زود است که در مورد به ثمر نشستن مذاکرات در دولت رییسی و قضاوت نمود ولی نکته ای که عیان است انکه از الطاف الهی بود که منابع مالی بلوکه کشور در دوران حسن شیاد آزاد نشد چون طبق سابقه موجود نور چشمی ها و رانت خوران مغول وار آن را تاراج کرده و نصیب ملت فقط افاده و تکبر بود!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    این‌ها هندهای جگرخوار زمانه هستند، لذا جگر را طور دیگری می‌خورند و مرام خود را نه با پرچم سیاه بلکه جور دیگری اعلان می‌کنند.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 2
    اعترافات كدومه مشرق ابله ؟! !
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      حخخخخخخخ!
  • مهدی US ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    اقای موسویان مذاکره کننده سابق اصلاح طلب جاسوسی که به امریکا فرار کرده حالا آزادانه در رزونامه های اصلاح طلب آرزوی تعلیق ورزش ایران را داره. چقدر حرفهای این جماعت وطن فروش از زیبا کلام که از داخل ایران آرزوی باخت تیم‌های ملی را داره شبیه به هم است. در ضمن وقتی ایشان از ایران فرار کرد انگلیس گفت موسویان بزرگ‌ترین هدیه اطلاعاتی برای ما بود.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    مگه تو این دار و دسته موسوی غیر خائن هم داریم؟؟؟
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    صحبت های آقای موسویان متین است اما اشکال اینجاست که غرب ب کسی اجازه این نوع صحبت ها را ب خصوص پناهندگان و یا خارجی را در خاک خودش نمی‌دهد. وظیفه افراد و توقع از خارجی ها حمایت و پشتیبانی از دولت آمریکاست.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    وقتی نیروهای انقلاب با اصلاح طلبان مماشات می کنند انها به رفتارشان ادامه می دهند اگر روزی غرب هم با ایران کنار بیاید اینها با انقلاب کنار نمی آیند زیرا اینها می خواستند خود جانشین پهلوی شوند نه اینکه در ایران جمهوری اسلامی گردد حمایتهای علی شریعتی مغز متفکر اینها از رژیم نسل کش عثمانی سندی بر این ادعای ماست موسوی رهنورد خاتمی وفایزه بهایی از سران فتنه هستند خطر اینها از بایدن واسراییل هم بیشتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس