کد خبر 1413426
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
عراق

منابع رسانه‌ای عراق، امروز از ترور فرزند امام جماعت یک مسجد در بغداد در پی تداوم درگیری‌ها در این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی از ترور فرزند خطیب و امام جماعت در محله «المعلمین» در منطقه «بغداد الجدیده» واقع در شرق پایتخت عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه «بغداد الیوم»، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آگوست)، یک گروه نقابدار، شیخ اسماعیل المشهدانی، فرزند شیخ حاتم المشهدانی، امام و خطیب مسجد محله المعلمین  را در شرق بغداد ترور کرد.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نوشت که شیخ اسماعیل المشهدانی از سوی افراد نقابدار وابسته به «سرایا السلام» که قصد آتش زدن مسجد را داشتند، ترور شده است.

ترور فرزند امام جماعت یک مسجد در بغداد

این در حالی است که رسانه‌های عراقی از دیروز، با انتشار تصاویری از حمله به مقرهای متعلق به برخی گروه‌های مقاومت از سوی غتشاشگران و آشوب‌طلبان حامی جریان صدر خبر می‌دهند.

از روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد که تا به امروز ادامه دارد و دست‌کم ۳۰ نفر در جریان این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۷۰۰ تن زخمی شده‌اند.

جریان صدر از بیش از یک ماه پیش به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 0
    جریان صدر آمیخته ای از بعثی ها و داعش هست ، تو همین گیر و دار صدر کشته بشه فتنه خواهد خوابید
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      7 0
      او زنده و مرده اش فتنه س

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس