کد خبر 1413947
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
عطایی: تفاوت ما با هلند در توپ‌های برگشتی بود/ احتمالا باید به مصاف برزیل برویم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: احتمالا حریف بعدی ما برزیل خواهد بود و سعی می‌کنیم با اطلاعاتی که از تیم برزیل به دست می‌آوریم خود را برای مرحله بعد آماده کنیم.

به گزارش مشرق، بهروز عطایی پس از مسابقه ایران برابر هلند در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان اظهار کرد: مسابقه سختی برای مشخص شدن سرگروه بود و تیم هلند با سرویس‌های خیلی خوب کار تهاجمی ما را دچار اشکال کرد.

وی افزود: لحظاتی که خود را از فشار سرویس خارج کردیم در توپ‌های برگشتی دچار مشکل شدیم. تفاوت عمده دو تیم در توپ‌های برگشتی بود و آن‌ها در این مورد بسیار موفق بودند. ما در توپ‌های برگشتی موفق نبودیم. این موضوع شیرازه تیم را بهم ریخت و بازیکنان نتوانستند کیفیت لازم را داشته باشند و در نهایت مسابقه را واگذار کردیم.

عطایی با بیان این که در کار تهاجمی تفاوت چندانی میان دو تیم وجود نداشت، تصریح کرد: هلند ۶ پوئن سرویس مستقیم داشت و ما ۵ امتیاز در این بخش داشتیم. نیمیر شاخص ترین بازیکن این مسابقه بود که توانست جریان بازی را تغییر دهد. او با سرویس‌های بلند توپ را از دست پاسور دور می‌کرد و در حملات برگشتی به خوبی عمل می‌کردند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: احتمالا حریف بعدی ما برزیل خواهد بود. برزیل تیم قدرتمندی است و سعی می‌کنیم با اطلاعاتی که از تیم برزیل به دست می‌آوریم خود را برای مرحله بعد آماده کنیم و مسابقه خوبی در پیش داشته باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    ،البته سرویسهای خوبی والیبالیستهای ما میزدن ,اما خیلی قدرتی بود و صاف تو دست توپگیرهای هلندی ,بجای کمی هدفدار و زاویه دار برای تضعیف توپگیرهای هلندیها..خیلی ساده بازی کردیم و اصلا استعداد استفاده از کلکها و معما ها برای بهم ریختن اعصاب حریف رو نداشتیم ..در شطرنج که شطرنج است باید بازی رو با کلکها و مهما شروع کنی .والا همه بازی های گلیشه ای رو میدونن در سطح بالا..
  • مهدی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    آقای عطایی حمله فقط اسپک با تمام توان نیست گاهی باید ذکاوت داشت حیله کرد با دست دفاع بازی کرد به پشت دفاع حریف یک نیم نگاهی داشت ..... وقتی تمام حمله های تیم یک نوع باشد خوب حریف دست شما رو می خونه و همین میشه که شد .
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    جناب عطائی : این تیم تو تیم نیست !
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    هنوز هم این همه ی داشته های ایران نیست.سرعتی زنها بخصوص توخته باید عوض شن. شفیعی باید آماده شه و ازش استفاده بشه.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    برو و برزیل را 6-0 بزن و تلافی باخت با هلند را در بیاور!؟؟ خودت را زیادی دست بالا گرفتی!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 0
      0-6 ؟ برو هم فوتبالت رو نگاه کن.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    1) قدرتی زنهای ما کماکان از هوش و ظرافت برخوردار نیستند فکر میکنند قدرتی زدن یعنی بپری چشماتو ببندی و محکم بکوبی پشت توپ ! ترکاشوند همین بود،زرینی همین بود،غفور و عبادی پور همین بود،اسفندیار و شریفی و اسماعیل نژاد هم همینن ! درحالیکه میبینیم قدرتی زنهای تیمهای مطرح ، یک بار زاویه مخالف میگیرند باردیگر مستقیم میزنن دفعه دیگر با سرپنجه و دست دفاع بازی می کنند یکجا هم میبینن جلوشون ۳ دفاع حضور داره حداقل محکم نمی زنن که با شتاب برگرده تو زمینشون ، به اینا می گن هوش و ظرافت 2) والیبالیستهای ما ،تو جریان بازی ۱۰۰ درصد حل می شن جلو می افتن فکر می کنن تمام شده می بازن !مثل همین بازی که ۶ امتیاز جلو بودن با ۷ امتیاز اختلاف باختن! به مصر یا بلغارستان میرسن در حد هند والیبال بازی میکنند به آمریکا میرسند میشن فرانسه! 3) تو کل بازی در فکر دعوا و کل کل و یقه گیری هستند که عموما،اعصاب و روان خودشون له میشه تیم حریف ککش هم نمیگزه (چون ما احساساتی هستیم آنها عموما ماشینی).مشخصه که تمرکزی باقی نمیمونه و بلاشک ایران با اختلاف، پرنوسان ترین والیبال دنیا را بازی می کند.تو هر بازی،از سطح بلغارستان تا سطح فرانسه نوسان داریم! یک ست،منتخب بنگال هستیم ست بعدی منتخب جهان که اونهم در اکثر مواقع خروجی خوبی نداره چون جویه و افت میکنیم و بعد جرقه ای طوفانی،یهو بازی را کلا ول میکنیم! ۲۰ سال بیشتره والیبالمون همینه،ایکاش مربیان پایه ما روی این کار کنند که والیبالیست محترم،بازیتو بکن.باهوش و متمرکز باش.هدف امتیاز گرفتنه.نه اینکه اونقدر محکم بکوبی که توپ از کنار بازیکن حریف رد شه بترسوندش،جگرت حال بیاد!هدف برده نه اینکه بیای که خودتو تو زمین خالی کنی.تو بازی با هلندیها هم بیخود و بیجهت درگیر بودیم.همه هم کاپیتانند و سخنگو!یکی هم انگلیسیش ضعیف باشه بالاخره با ادا اطوار،حال بازیکن حریفو می گیره تا خنک شه.حالا برید دوش آب سرد بگیرید و جشن هلندی ها را تماشا کنید.آنها رفتند با ترکیه بازی کنند ببرند برن جزء چهار تا تیم،شما هم برید با برزیلیها بازی کنید.فقط یادتون نره حالشونو زیر تور بگیرید! البته تمام این تخم لقها رو نسل پلاستیکی قبلی تو مخ این جدیدیها کاشته و اینام کورکورانه مثل طوطی همون کارا رو دارن تکرار میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس