«مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

نماینده‌ای که برای استیفای حق مردم و نظام اسلامی؛ حواشی رسانه‌ای را به ابزارهای قانونی مجلس از قبیل نطق، تذکر و... ترجیح می‌دهد؛ طبعا از شأن نمایندگی عدول کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

وعده مخبر درباره گرانی‌ها

زورگیرها و مجرمان خشن خودشان را مرده فرض کنند/ وعده مخبر درباره گرانی‌ها

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور رئیسی به تازگی طی سخنانی در در رویداد ملی جهاد مقدس (اجلاسیه جهادگران کشور) که همزمان با ۱۳ شهریور و سالروز حضور جهادی مقام معظم رهبری در زلزله ۱۳۴۷ فردوس، در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفته است: سال قبل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای گوشت، تخم مرغ، روغن و سایر اقلام دادیم اما چه کسانی از این یارانه‌ها استفاده کردند!؟

او می‌افزاید: افرادی که یک نسبت از این یارانه سهم داشتند اما هیچ استفاده‌ای نمی‌کردند. از طرفی یک فرد هم پس‌مانده ناهار و شام وی به اندازه نیاز یک ماه فرد دیگری بوده. این کجای عدالت است؟

به گزارش ایرنا، مخبر در ادامه تصریح می‌کند:

"با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است. هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد اما به سرعت آرامش گرفته و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد."[1]

*ما و همه مردم امیدوارم که دولت محترم در شعار "کاهش گرانی" موفق باشد.

***

زورگیرها و مجرمان خشن خودشان را مرده فرض کنند

4 زورگیر خشن طی 3 ماه در تهران مجازات شدند

زورگیرها و مجرمان خشن خودشان را مرده فرض کنند/ وعده مخبر درباره گرانی‌ها

ایسنا: قوه قضاییه به تازگی گزارشی درباره اقدامات این قوه در 3 ماه گذشته برای برخورد با سارقان مسلح و جرائم خشن منتشر کرد.

طبق این گزارش، تنها در 3 ماه گذشته، 4 سارق و مجرم خشن در تهران به دار مجازات آویخته شده‌اند. 2 نفر در پرونده یک سرقت مسلحانه از طلافروشی در کرج، یک نفر به جرم ایجاد رعب و وحشت در شرق تهران و دیگران به جرم شلیک به سمت مأموران نیروی انتظامی.

دادستان کشور نیز در همین رابطه گفته است: کسانی که به هر نحوی سلاح سرد یا گرم استفاده کنند؛ چنین اقداماتی از مصادیق محاربه محسوب می‌شود و بدون چشم‌پوشی مجازات محارب را در پی خواهند داشت؛ اگر دادگاه تشخیص دهد، چه بسا در همان محلی که این جنایت را مرتکب شدند، مجازات شوند تا مردم شاهد و ناظر باشند.[2]

*دقت شود که نظام اسلامی و عدالت‌گرایی آن هرگز خشن نیستند و "مجازات اعدام" نیز جز در موارد خاص مقتضی نیست.

اما در همین چارچوب رئوفانه هم امنیت مردم، فساد مالی مسئولان و آبروی نظام اسلامی هرگز قابل مداهنه و سازش نیست و قانونگذار نسبت به این قضیه حساسیت بالایی دارد.

از جمله این حساسیت‌ها نیز مسئله ایجاد ناامنی و رفتارهای خشن خیابانی است که نظام اسلامی با دقت بالایی مراقب آنست و اعدام 4 مجرم خشن تنها در 3 ماه اخیر در تهران بزرگ نشان از این دارد که پای هیچ تهدید لفظی یا نمایشی در کار نیست و مجرمان خشن باید از هم‌اکنون خودشان را مرده فرض کنند.

تأکید می‌شود که هیچکس نباید و نمی‌تواند که از مجازات فردی دیگر خشنود باشد. اما امنیت مردم و آبروی نظام اسلامی خط قرمز است و پلیس و قوه قضائیه هم نشان داده‌اند که توانمندی لازم برای حفظ آن امنیت و این آبرو را دارند.

***

 

نماینده‌ای که روش نمایندگی را نمی‌داند!

زورگیرها و مجرمان خشن خودشان را مرده فرض کنند/ وعده مخبر درباره گرانی‌ها

مسعود پزشکیان، فعال اصلاح‌طلب و نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اخیراً در اظهاراتی که عصر ایران آنها را منتشر کرد، در پاسخ به این سؤال که "شما در زمان ریاست لاریجانی در مجلس بودید و هم در زمان ریاست قالیباف، تفاوت عمده‌ این دو مجلس چیست؟ " گفته است:

"به قول خودشان مجلس را یکدست کرده‌اند. در نتیجه این‌ جوری نیست که حتی طرح‌ها و لوایح نیاز به یک تعامل یا استدلال یا شکل گرفتن بین گروه‌ها داشته باشد و بر روی آنها بحث شود. معمولاً وقتی که یک تصمیمی می‌گیرند دیگر رأیش را گرفته‌اند. مجالس دیگر اینجوری نبودند. حداقل یک موضوعی وقتی به مجلس می‌آمد باید حالت اقناعی پیدا می‌کرد. اینجوری نبود که یک طرحی را یک جریانی بیاورد و به این سادگی بتواند رأی بیاورد. قبل از این باید نظر آن جمع و مجموعه را جلب می‌کردی تا می‌توانستی رأی بگیری الان اینجوری نیست. اینها اگر دلشان بخواهد هر مصوبه‌ای را بیاورند که رأی بیاورد رأی می‌آورد. فرقش این است."

او می‌افزاید: اگر تصمیم بگیرند، رأی می‌گیرند –و- حتماً قانع هم می‌شوند. با هم حرف می‌زنند و می‌گویند قانع می‌شویم. یعنی نوع قانع شدن که مطرح نیست. می‌گویند ما قانع شدیم و قبول داریم. خیلی وقت‌ها که نمی‌شود بلند شد و اگر بلند شوی فقط وقت تلف می‌کنی. وقتی یک جریانی و سلیقه‌ای می‌خواهد یک حرفی را بزند خیلی راحت رأی می‌گیرند و می‌برند.

پزشکیان همچنین تصریح می‌کند: در بحث برجام اگر دولت قبل بود تا حالا در مجلس یک عده داد و بیداد راه انداخته بودند آقا چه کار دارید، می‌کنید؟ چرا نمی‌گویید؟ طرح به مجلس می‌بردند و مصوب می‌کردند که دولت حق ندارد این کار را بکند اما الان همان چیزهایی را هم که مصوب کردند «حق ندارد»، همان کارها را می‌کنند و به آن شکل هم صدایی درنمی‌آید البته من معتقدم شورای عالی امنیت ملی باید این کار را کند.[3]

*سخنان آقای پزشکیان در صورتی که ایشان یک فعال سیاسی خارج از مجلس بودند، می‌توانست مسموع باشد. اما هنگامی که شخص ایشان هم یکی از نمایندگان مجلس فعلی هستند اما لام تا کام در نطق و تریبون‌های مجلسی‌شان خبری از این انتقادات نیست و مردم و افکار عمومی هم ایشان را به چنین انتقاداتی نمی‌شناسند پس باید گفت که اظهارات ایشان از وزانت لازم برخوردار نیست.

این اظهارات همچنین جدای از آنکه یک دورنگی با مردم ارزیابی می‌شود (از لحاظ اینکه نماینده آزاد است در تریبون مجلس سخنان خود را بگوید و مشخص نیست چرا پزشکیان از این کار استنکاف دارد!) اما حائز وجه واقعیت هم نیست.

مثلا همه می‌دانیم که در مجلس یازدهم دیدگاه‌های به شدت متفاوتی در بحث "صیانت از کاربران در فضای مجازی" وجود دارد. و یا همینطور در مسئله حذف ارز 4200 و عملکرد دولت در این زمینه، سخنان متفاوتی از مجلس شنیده می‌شود. ضمن اینکه در بحث عملکرد وزرای دولت هم نظرات متفاوت زیادی به گوش می‌رسد.

اکنون آیا الحق و الانصاف این قضایا با آنچه که آقای پزشکیان روایت کرده‌اند تطابق دارد؟

مجددا تأکید می‌شود که اظهارات پزشکیان ولو حتی اگر در بخش‌هایی هم صحیح باشد اما باز هم واجد ارزش چندانی نیست زیرا او به جای استفاده از تریبون مجلس که مخصوص همین قبیل اظهارات برای استیفای حق مردم و نظام اسلامی است؛ صرفا از تریبون رسانه‌ها استفاده می‌کند که این رفتار هرگز به روراستی و یکرنگی تفسیر نمی‌شود.

***

1_ https://irna.ir/xjKsRC

2_ isna.ir/xdMn2f

3_ asriran.com/003aq3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    12 1
    نظر جناب پزشکیان درمورد تصویب بیست دقیفه ای برجام بی فرجام در مجلس زمان وکالت ایشان چیست!؟ البته به ایشان یادآوری کنیم علی مطهری هم که در آن مجلس وکیل الدوله بودند، فرموده بودند که بیست دقیقه هم زیاد بود و نیازی به مذاکره نبود! آیا موردی در مجلس به قول ایشان یکدست کنونی سراغ دارند که در بیست دقیقه نه؛ بلکه در یک ساعت سر و تهش را به هم آورده باشند!؟!؟
  • سید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    5 1
    نظر جناب پزشکیان درمورد تصویب بیست دقیقه ای برجام بی فرجام در مجلس زمان وکالت ایشان چیست!؟ البته به ایشان یادآوری کنیم علی مطهری هم که در آن مجلس وکیل الدوله بودند، فرموده بودند که بیست دقیقه هم زیاد بود و نیازی به مذاکره نبود! آیا موردی در مجلس به قول ایشان یکدست کنونی سراغ دارند که در بیست دقیقه نه؛ بلکه در یک ساعت سر و تهش را به هم آورده باشند!؟!؟
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    37 1
    هر زورگیر و خفت گیری باید در محل اعدام بشه خشن و غیر خشن نداره بهشون رحم نکنید رحم کنید دو روز دیگه مدارس باز میشه میفتن به جون بچه های مردم!!!!!
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      2 1
      هر و قت قوه قضاییه حرفی زده
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      15 1
      اون 4 زورگیر که اعدام شدن مرتکب قتل شده بودن.تا حالا زورگیر چاقو بدست و قمه بدستی که مالباخته را مضروب کرده (ولی نکشته) اعدام نشده.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      2 23
      درخواست ملت مسلمان ایران برخورد جدی با بدحجابان و جمع آوری موبایل های دوربین دار توسط دولت انقلابی است که باید ریشه بدحجابی و فرهنگ غربگداها خشکانده شود.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      3 7
      زورگیری که مشروط به داشتن سلاح فیزیکی نیست. سلاح خیلیا موقعیت و جایگاهشونه و این که «می تونن» و چیزی که حقشون نیست به زور می گیرن. بنابراین خیلی تند نرید و هیجانی حکم صادر نکنید
  • داوود IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    20 1
    اعدام این افراد مفسد فی الارض باید در ملاعام صورت بگیرد نه مخفیانه. باید مردم ببینند 15 سال پیش دو سارق خشن رو در ملاعام اعدام کردید تا سالها کسی جرات اینجور کارها رو نداشت. از جو سازی کانون‌های به اصطلاح حقوق بشر نباید ترسید. اگر بترسیم فردا باید همجنس بازی رو هم قانونی اعلام کنیم. اینجور زورگیری خشن تو خود اروپا و آمریکا هم مجازات سنگین داره. بیش از حد با اراذل راه اومدیم اینقدر بهشون رحم کردیم طرف از زندان آراد میشه فورا شروع بکار میکنه.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    15 1
    خب دمتون گرم که با زورگیران برخورد جدی میشه ولی این زورگیر اتوبان نیایش یا اون زورگیران آرایشگاه کی اعدام میشن لطفآ اطلاع رسانی کنید
  • بختیاری IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    12 3
    مثل روز روشن هست که اقای پزشکیان فکر منافع مردم نیست بلکه مردم فقط نربانی هستند برای رسیدن به اهداف غربگدایان،کسانی که ملت ایران را تا توانستند زجر دادند تا کدخدای تروریست وحشی خشنود باشد. البته اون دوران گذشته که با چند دروغ و بازی رسانه ای مثل موتورسواری بانوان یاا ورزشگاه رفتن و... رای آورد و به صهیونیست خدمت کرد.
  • MD ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    6 1
    هر موردی که رسانه ای میشه رو میگرین والا پر شده این مسائل
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      4 4
      اصلا برای همین است که از فضای مجازی احساس نا امنی می کنند چون زورگیران و فاسدان را معرفی می کند
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 4
    زورگیرها اگر ایرانی بودند که خب راحت میشه اعدام بشن.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      1 1
      اتفاقا برعکس. اگر جزو اتباع باشند و ترسی از انتقام طایفه شون نباشه، اشد مجازات در انتظارشونه. البته بعد از اینکه هر جور شده اعتراف به صد فقره خلاف رو ازش گرفتن!!!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    8 1
    آقای پزشکیان مگه تو مجلس قبل نبود که 20 دقیقه ای برجام رو پذیرفتید و نگذاشتید کسی حرفی بزنه. زود یادتون رفت!!!!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    11 1
    احسنت به این جسارت تمام زورگیر ها باید اعدام شوند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 1
    خودش گفته : بلند شدن و اعتراض کردن در مجلسی که یکدسته وقت تلف کردنه
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      4 1
      خب داره با هزینه دفتر و محافظ و راننده ماهی دویست میلیون از بیت المال میسلفه...یکم هم وقت تلف کنه لااقل نونش حلال بشه
    • ایرانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      8 1
      اعتراض کردن در مجلس وقت تلف کردنه ولی لفاظی یکطرفه در روزنامه متبوع کلی فایده داره نه؟!!
    • صادق IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      6 3
      افسادطلبا ثابت کردن لات کوچه خلوت هستن و در برابر حریفی که با استدلال و کارآمدی دهنشونو ببنده لام تا کام حرف نمیزنن،
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      3 1
      اصلاح طلبان 8 سال با برجام وقت تلف کردند پزشکیان چرا حامی پرو پا قرص برجام است ؟!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 3
    متاسفانه زور گیرهای درون فامیلی عامل بد آموزی همان زورگیرهای اجتماعی است افرادی بشدت قانون گریز و هتاک و فحاش به قانون بخصوص تصرف عدوانی سهم الارس خواهر و برادر و عمه و .. تلویزیون در بحث ارث و قانون و مداری بیشتر برنامه بگذارند منشاء تمام این رفتارهای سخیف در خانواده های قانون گریز است بخصوص رفتار برخی پدران نابهنجار.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    7 2
    پزششکیان و همفکرانشان مدعی هستند اینها فعال مایشاء هستند انقلاب و مردم نیز باید دنباله رو اینها باشند تحمل دیگران را ندارند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 1
    خوب اگر امنیت مردم و آبروی نظام خط قرمز باشه، نتیجه می گیریم وضع امنیت داخلی مناسبه و دست‌اندرکاران وظیفه شونو به نحو احسن انجام میدن. ولی بنظر میرسه مسئولین سر قضیه اتوبان نیایش که کسی زخمی هم نشد، یهویی بیش فعال و قاطع شدند. نباید منتظر بشیم که شوک یا جنجالی ما رو به انجام وظایفمون وادار کنه و بعد بخوایم تمام کم‌کاریها رو با واکنش شدید نسبت به یک مورد، جبران کنیم
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    6 2
    پزشکیان به اندازه کافی تو مجلس وقت تلف کردی برو خونه استراحت کن
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 4
      دوست عزیز ایشون هم برن خونه تا مجلس کامل یکدست بشه دیگه تا خیال شما راحت بشه.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 6
    صبح تا شب نمایندگان مجلس در توییتری که بر مردم فیلتر شده مشغول نطق و فرستادن پیام به همدیگر هستند و مشرق نیوز نگران مصاحبه پزشکیان با یک رسانه شده!
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      1 1
      آلبانی مسئولین با مردم دنیا صحبت میکنن تا انقلاب رو صادر کنن.
  • FR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 2
    مجلسه تصمیم گیری تبدیل به مجلس خیمه شب بازی میشه
  • FR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    تشکر از مسولین که زورگیرهای خبیث و پپلید را اعدام کردند. بقیه هم به حبس های طولانی مدت محکوم یا سلب توان بزهکاری از انان نمایید. واقعا هولناک است که زورگیری خشن در روز روشن به زنی حمله می کند. دقیقا مصداق محارب است و هولناکتر اینکه کسی جرات رودرو شدن به این افراد ندارد. ناشی از ترس و وحشت. مسولین هیچ سارق خطرناکی ازاد نکنید. یا اعدام یا تبعید یا حبس بالای ده سال
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 1
    به بهانه دهک دهم بودن خیلی از کارمند ها را مشمول دریافت یارانه نکردند وقتی هم شناسنامه اقتصادی را می بینی وام های اخذ شده را به عنوان درآمد حساب کردند ولی اقساط وامها را حساب نکردند. بابا کدو را ندیدید با هوشا.
  • مهران LU ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    با سلام مجرمان خشن را باید در معرض دید دیگر مجرمان خشن بدار آویخته تا بفهمند سرانجام کارشان چیست.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • مقدس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 0
    اين يارو پزشكيان جواب بده چرا در أوج بحران كرونا و نياز شبكه درمان كشور و مردم به سرم كارخانه سرم سازى تبريز را تعطيل كردند .
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    زمان ریاست رییسی بر قوه قضاییه من را خفت کردند چهل میلیون ازم بردند گزارش پلیس و مدارک سرقت از حساب و همه ادله فقط قاضی گفت شاهد داری گفتم نه شماره حساب را بررسی کنید ادعای من درست بود ولی چون شاهد نداشتم همه پشم شدند
  • محمدایوب IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 0
    دوستان مشرق خواهشاً حذف نکنید آقای پزشکیان بدور از شأن دیگر نمایندگان مگر هنگام ورود به مجلس به شما دهنبند میزنند که دررسانه های اصلاح طلب دائم مصاحبه می‌کنی نام مرد رایدک میکشی در مجلس بلند شو حرف بزن به عنوان یک آذری زبان حرمت آنان را حفظ کن مردانه در مجلس فریاد بزن آنچه در بیرون میگویی
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 1
    جایی برای جان و زندگی مردم نیست .
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    انشاالله بزودی خداکنند که چنین شودسعار نباشد
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 1
    در خصوص گرانی ها
  • FR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    پس به نظر پزشگیان در هیچ مجلسی نباید اصولا اکثریت وجود داشته باشد همه مجالس باید ایتلافی و و در حال زد و بند با زد و خورد باشند ! ۳۳۹۸۳
  • DE ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    غارتگران و ظالمان بزرگ هم ازحالا در روز رهائی کشور ، خود را جنازه مجسم کنند ( نه فرض )..
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    محمود پزشکیان راست میگوید! در مجلس قبلی نمایندگان فاسد طیف لیبرال باید بواسطه آپارتمان،خودرو، پست مدیر عاملی بعد از نمایندگی و یا هر ۳ مورد،اقناع میشدند
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    بهتر،مجالس قبلی برای اقنا سازی نمایندگان،باید دست میکردی تو جیبت و یا وعده و وعید می دادی.مگه زنگنه نبود که میگفت شان نمایندگان باید بعد از نمایندگیشان هم حفظ شود،
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    انگاری تو این جمع کامنت نویس کسی دغدغه ای راجع به گرانی ها نداره. والا ما که له شدیم، پوست شکم داره می چسبه به مهره های کمر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس