کد خبر 1415199
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
رونمایی از زوج مخوف لوکادیا - دیاباته/ زوج رویایی هواداران شکل می‌گیرد؟

پرسپولیس که از چند هفته پیش به‌دنبال دو مهاجم خارجی بود پیش از شروع هفته پنجم به خواسته‌اش رسید و حالا سؤال مهم این است که گل‌محمدی ترکیب خط حمله‌اش را چگونه انتخاب می‌کند؟

به گزارش مشرق، لوکادیا با وجود ناآمادگی توانسته خودش را به‌عنوان مهاجم نوک تیم تثبیت کند، ولی با اضافه شدن شیخ دیاباته سرمربی پرسپولیس باید فرمول تازه‌ای برای خط حمله پیدا کند.

پرسپولیس در هفته‌های گذشته با تک مهاجم بازی کرده، ولی بعد از جذب این دو مهاجم همه منتظر دیدن این زوج هستند. زوج لوکادیا - دیاباته روی کاغذ می‌تواند زهردار و ویرانگر باشد، ولی واقعیت درون زمین متفاوت است و هماهنگی بین این دو مهاجم ممکن است زمانبر باشد. از طرف دیگر بازی با دو مهاجم روی شرح وظایف بازیکنان خط میانی و خط حمله تیم تأثیر می‌گذارد و باید هزینه‌ها را در کنار فایده‌هایش سنجید.

بیشتر بخوانید:

کنایه مربی هوادار به بازیکنان گرانقیمت پرسپولیس

بازی با دو مهاجم به معنی کم شدن یکی از هافبک‌ها است و سروش رفیعی مسئولیت دفاعی بیشتری خواهد داشت که با طبیعت بازی‌اش خیلی سازگار نیست. اگر این زوج شکل بگیرد، دیاباته به‌عنوان مهاجم نوک بازی خواهد کرد و لوکادیا باید کمی‌ عقب‌ بنشیند. او در دو بازی قبلی در پست شماره ۹ بازی کرده و باید دید با بازی در نقش مهاجم دوم چطور کنار می‌آید. او بازیکن باتکنیکی است که می‌تواند نقش رابط خط میانی و خط حمله را هم بازی کند، ولی دور شدن از دروازه زهر بازی‌اش را کمتر خواهد کرد.

اگر مجموعه این تغییرات روی عملکرد تیم تأثیر منفی بگذارد، گل‌محمدی باید به راه حل‌ متفاوتی فکر کند. دیاباته مهره ایده‌آلی برای پیاده کردن پلن بی ‌است؛ مهاجمی که روی توپ‌های بلند حرف اول را می‌زند و ساختار دفاعی حریف را به هم می‌ریزد. از طرف دیگر شرایط بدنی دیاباته اجازه نمی‌دهد که در تمام بازی‌ها کامل بازی کند و شاید بهتر باشد که بیشتر در نیمه دوم به زمین برود.

قطعاً کادر فنی پرسپولیس هم حالت‌های مختلف استفاده از دیاباته را در نظر گرفته، ولی فقط با دیدن تمرینات و بازی‌هاست که مشخص خواهد شد بهترین روش استفاده از این مهاجم چیست. دیاباته برای بازی امروز مقابل هوادار غایب است و هواداران پرسپولیس در بهترین حالت می‌توانند زوج ایده‌آل‌شان را در هفته ششم مقابل نفت مسجدسلیمان ببینند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    عاااااقا ایجور تیتر نزن ملت می ترسن زوج مخووووووووووووووف، لوکی لگد به گربه نمی تونه بزه اونوقت مخوووووووووف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس