نیروگاه

دولت سیزدهم از همان روزهای نخست آغاز به‌کار در بخش نیروگاهی کشور رکورد شکنی‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داده است.

به گزارش مشرق،در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم چهار رکورد جدید در تاریخ صنعت برق ایران به دست آمد.  رکورد نخست، ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از شهریورماه سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۳۰۶ مگاوات افزایش یافته است که این رقم از طریق احداث ۲۰ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت سه هزار و ۲۷۱ مگاوات و ارتقای توان و رفع محدودیت تولید ۲۸۶ واحد نیروگاهی موجود به ظرفیت هزار و ۳۵ مگاوات به دست آمده است.  پیش از این بیشترین میزان افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی مربوط به سال ۸۹ و با رقمی بالغ بر چهار هزار و ۲۵۲ مگاوات بوده است.

رکورد دوم، همچنین در این دولت برای نخستین بار بیش از ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان ۱۴۰۱ به پایان رسید تا صنعت برق حرارتی در این زمینه نیز رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

رکورد سوم از این چهار رکورد، مربوط به نیروگاه‌های حرارتی کشورمان است که از زمان شروع به کار دولت سیزدهم (نیمه مردادماه ۱۴۰۰) تا مردادماه امسال بیش از ۳۴۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید کرده‌اند که این میزان تولید سالانه نیروگاه‌های حرارتی در تاریخ صنعت برق بی‌سابقه بوده است.

رکورد چهارم نیز از این قرار است که از سوی دیگر پیرو تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت به منظور احداث نیروگاه‌های حرارتی توسط صنایع، پروژه ساخت واحد گازی جدید نیروگاه شهید باکری سمنان در دستور کار گرفت و متخصصان داخلی کشورمان در گروه مپنا توانسته‌اند فرایند نصب و راه‌اندازی یک واحد گازی این مجموعه را در مدت زمان چهار ماه به پایان برسانند. به طور معمول بازه زمانی ساخت چنین واحدهایی در حدود ۱۲ تا ۱۴ ماه است که با این اقدام رکورد جدیدی در پروسه ساخت واحدهای نیروگاهی به نام کشورمان ثبت شده است.

از دیگر گام‌هایی که در این بخش برداشته شده است، می‌توان به این موارد اشاره کرد.  

بیشترین میزان افزایش سالانه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی: افزایش ۴۳۰۶ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی

انجام بیشترین میزان برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی قبل از شروع پیک: انجام ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی تا قبل از شروع پیک تابستان

بیشترین میزان تولید برق سالانه نیروگاه‌های حرارتی: تولید ۳۴۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی توسط نیروگاه‌های حرارتی

ثبت رکورد جدید در زمینه نصب و راه‌اندازی واحدهای نیروگاهی جدید: نصب و راه‌اندازی یک واحد گازی نیروگاهی در مدت چهار ماه

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 1
    برای برخی که با وجود دریافت یارانه ها باز هم فغان از شکمشان دارند، این چیزها مهم نیست! این جماعت همه دغدغه شان کنسرت و شکم و عیش و نوش است؛ هر گاه دولتی کاربلد و انقلابی سرکار بیاید، با حاشیه رفتن اولویت کنسرت ها، ادای ندارها و گشنگان را در می آورند و فغان از شکمشان دارند!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 1
    مثلا در این یک سال رکورد شکنی کرده است . حرف مفت که مالیات ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس