توافق پلیس بین‌الملل فراجا و قوه قضاییه برای گسترش همکاری‌های مشترک

معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر و پلیس بین‌الملل فراجا در مورد گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه های آموزشی، پژوهشی و اجرایی توافق کردند.

به گزارش مشرق از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی و سردار هادی شیرزاد با امضای تفاهم‌نامه‌ای، در زمینه گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی توافق کردند.

بر این اساس، مقرر شد تا کارگروه چهارجانبه‌ای نیز متشکل از پلیس بین‌الملل، معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و وزارت امور خارجه تشکیل شود و پیگیری جدی درخواست‌های طرد و استرداد از مراجع ذی‌ربط خارج از کشور را در دستور کار خود قرار دهد.

استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و اجرایی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین پلیس بین‌الملل و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه به‌منظور رفع نیازهای علمی و پژوهشی متقابل از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

برگزاری نشست‌های علمی مشترک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انجام پژوهش‌های مرتبط در قالب طرح‌های تحقیقاتی، همکاری لازم برای تدوین اسناد و کتابچه‌های آموزشی قابل استفاده در فراجا و معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه، برگزاری نمایشگاه برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی-پژوهشی و عملکردهای سازمانی و برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی در حوزه‌های تخصصی، برخی دیگر از محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه، طرفین توافق کردند برای پیگیری جدی درخواست‌های طرد و استرداد (اعلان قرمز) که تاکنون اجابت نشده‌اند، همکاری‌های خود را تقویت کنند.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود انعقاد این تفاهم‌نامه در تسریع استرداد و طرد مجرمان، متهمان و محکومان متواری به کشورهای دیگر برای معرفی به پیشگاه عدالت، تحول‌آفرین باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس