کد خبر 1417875
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
تاجیکستان

نیروهای مرزبانی تاجیکستان و قرقیزستان در منطقه «باتکند» با یکدیگر درگیر شدند که هنوز خبری از کشته و زخمی شدن طرفین منتشر نشده است.

به گزارش مشرق، صبح امروز درگیری مسلحانه دیگری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان رخ داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های قرقیزی، مقامات تاجیکستان هنوز هیچ اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده‌اند.

در بیانیه مرزبانی قرقیزستان نیز آمده است که در حین انجام مسئولیت در منطقه بولاک باشی استان باتکند گروهی از مرزبانان قرقیزستان مشاهده می‌کنند که مرزبانان تاجیک حدود مرزی را رعایت نکرده و وارد مرزهای قرقیزستان شده‌اند.

این سازمان مدعی است که مرزبانان تاجیکستان بدون توجه به خواسته‌های قانونی طرف قرقیزستان به سمت آنها تیراندازی کردند. در پاسخ، مرزبانان قرقیزستان نیز اقدام مشابه انجام دادند.

بر اساس این گزارش، در ساعت ۹:۳۰ به وقت بیشکک (۸:۳۰ به وقت دوشنبه)، ۱۴ سپتامبر، تیراندازی گاهی شروع و گاهی متوقف شده است.

این سازمان گزارش داد که هیچ یک از نیروهای مرزبانی قرقیزستان در این درگیرها زخمی و یا کشته نشدند و به دلیل سکوت طرف تاجیکستان، هنوز نمی‌توان وجود و تعداد قربانیان تاجیک را مشخص کرد.

بر همین اساس، گفت وگوی تلفنی بین روسای ادارات مرزی باتکن و سغد انجام شد و طرفین تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها جلسه‌ای برگزار کنند.

درگیرهای مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان از پس از استقلال وجود داشته است اما در یک سال گذشته تعداد این درگیرها افزایش یافته است.

هرچند مقامات دو کشور پس از درگیرها نشست‌های را برگزار می‌کنند اما این نشست‌ها به اتمام درگیرها ختم نشده و با کوچکترین تحرکی از سمت یک کشور بار دیگر درگیرها آغاز می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    5 0
    اینا دیگه چه مرگشونه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس