1

این اروپا همانی است که بعد از خروج امریکا از برجام هم تعهدات برجامی خود را اجرا نکرد و دنبال امریکا راه افتاد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

***********

روزنامه‌های امروز پنجشنبه  ۲۴ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که تازه‌ترین تحولات ن در مذاکرات هسته‌ای، حضور عاشقان مکتب حسینی در راهپیمایی اربعین در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «گزارش میدانی اعتماد از مشکلات زائران کربلا؛ دگرگونی در پیاده‌روی اربعین» می‌نویسد: «مسائل داخلی عراق، ضعف عملکرد مسئولان ایرانی ازدحام و گرما ریشه مشکلات امسال زائران است، در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و حدوداً به فاصله هر صد عمود یکی از موکب‌های خدماتی هلال‌احمر ایران است. ، با هر فردی که در این مرکز درمانی و چندین مرکز مشابه در مسیر نجف تا کربلا هم که هم‌صحبت می‌شویم به همین خستگی و شرایط سخت عبور از مرز و مسیر طی شده هم به‌عنوان ریشه مسائل درمانی بسیاری از مراجعه‌کنندگان اشاره می‌کنند.

در ادامه این مطلب آمده است:

آن‌طور که کارکنان این مرکز درمانی می‌گویند... یکسری هم خودشان رفتار عجیی دارند؛ ما در هر ساعت حدود ۱۰ الی ۱۲ کودک مراجعه‌کننده هم داریم؛ یعنی بچه سه‌ماهه، دوماهه را با خودشان به این گرما و مسیر آورده‌اند. واضح است که بچه چندماهه نمی‌تواند این گرما و این ازدحام را تحمل کند اما این رفتارها هم هست.

در طی پند روز گذشته روزنامه‌های اصلاح‌طلب از اربعین حسینی به عنوان فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی استفاده کرده‌اند. پیش از این حسین مرعشی در روزنامه سازندگی اربعین را یک اقدام سیاسی خوانده و خواهان جلوگیری از اجرای آن شده بود. اصلاح‌طلبان در رویدادهایی همچون مراسم عظیم و تماشایی پیاده‌روی اربعین، بر نقاط منفی تمرکز کرده و با سانسور نقاط مثبت، صرفاً به سیاه نمایی دامن می‌زنند.

سنگرهای اروپا در تهران در حال فروپاشی است! / چرا برای روحانی مسئله برجام ناموسی شده بود؟

هم زمان با گزارشات منفی روزنامه‌های اصلاح‌طلب وب سایت تروریستی سعودیاینترنشنالدر گزارشی هم خط با روزنامه اعتماد نوشت:  در روزهای گذشته فیلم‌هایی از بازگشت زائران ایرانی مراسم اربعین از عراق به دلیل کرایه‌های بالا در طرف عراقی برای انتقال به شهرهای زیارتی و همچنین نبود آب و امکانات منتشر شده بود. همچنان نیز فیلم‌های مختلفی از ازدحام و سرگردانی زائران ایرانی اربعین در مرزها و نبود امکانات در طرف عراقی منتشر می‌شود.

روزنامه همشهری با نگاهی جامع به مراسم اربعین حسینی می‌نویسد:

شکسته‌شدن رکورد سفر زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین امسال و قصد رئیس‌جمهور برای سفر به نیویورک و شرکت در مجمع‌عمومی سازمان ملل از مهم‌ترین خبرهای سیاسی بود که مقام‌های دولتی در حاشیه نشست چهارشنبه هیأت دولت به خبرنگاران اعلام کردند.

دیروز سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیأت وزیران درجمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به حضور میلیونی هموطنان در مراسم راهپیمایی زیارت اربعین خبر داد که چهارشنبه رکورد سفرهای زائران ایرانی به مراسم اربعین شکسته شد. علی بهادری‌جهرمی با بیان اینکه بیش‌از ۳میلیون زائر به عراق سفر کرده‌اند، گفت که حدود ۱.۵میلیون نفر از زائران نیز تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

سنگرهای اروپا در تهران در حال فروپاشی است! / چرا برای روحانی مسئله برجام ناموسی شده بود؟

روزنامه جام‌جم نیز با نگاهی به نتیجه حضور میدانی عاشقان حسینی از نجف تا کربلا نوشت:

اسرائیل امروزین در برابر اسرائیل موشه‌دایان که توانست سه کشور «مصر» و «سوریه» و «اردن» را، شکست دهد؛ «اسرائیل استخوان شکسته؛ و دست بسته؛ شده است» و به همین سبب، با پشتیبانی امپراتوری رسانه‌ای و با طراحی «پروژه‌های تبلیغات سیاسی»، به این «هویت سیاسی جعلی» توان مقاومت، می‌بخشد.   البته سال‌ها، پیش از این، همان «پیر خردورز خداترس؛ که پیش‌نگری کرد و سقوط «امپراتوری روسیه کمونیستی» را به «رهبر شوروی» اعلام کرد؛ درباره آینده تاریخ خاورمیانه چنین اظهار داشت: راه قدس از کربلا، می‌گذرد!

در ادامه این یادداشت آمده است:

آری، فاتحان مرگ‌ناپذیر ترس‌ناشناس، که «مروارید» گرانبهای قدس را، دوباره، به آغوش مومنان حقیقی خاورمیانه بازمی‌گردانند؛ از «کربلا» می‌آیند و از قدرت برافروخته و فروزان گشته «اربعین»، به‌سوی دشمنان صلیبی مدرن قرن بیستم، پیاده‌روی «پاک‌سازانه» خواهند کرد و «قدس» را نجات، خواهند داد، و پاک پاک، از هرگونه، شر دل‌آزار و روح‌آزار «صلیبی صهیونیستی» آزاد خواهند نمود.

سنگرهای اروپا در تهران در حال فروپاشی است! / چرا برای روحانی مسئله برجام ناموسی شده بود؟

سمرقند دروازه ورود به شانگهای

ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور روز گذشته به دعوت رسمی شوکت میرضیایف همتای ازبک خود در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای عازم سمرقند پایتخت ازبکستان شد. این دومین حضور رییس‌جمهور ایران در دوره ریاست‌جمهوری خود در اجلاس شانگهای است. ۲۵ شهریور ماه سال گذشته بود که ابراهیم رییسی در اولین سفر خارجی خود به عنوان رییس‌جمهور ایران عازم شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان شد تا در نشست بیستمین سالگرد تشکیل سازمان همکاری‌های شانگهای شرکت کند. در نشست سال گذشته سند عضویت دایم جمهوری اسلامی ایران به تایید سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای رسید تا تهران سرانجام پس از سال‌ها تلاش، امکان تبدیل شدن به نهمین عضو اصلی این سازمان بین‌المللی را پیدا کند.

روزنامه ابتکار پیرامون این سفر استراتژیک نوشت:

بی‌تردید الحاق رسمی ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای، علاوه بر تقویت همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، موجبات توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و ترویج مبادلات فرهنگی میان مردمان کشورهای عضو سازمان را فراهم خواهد آورد.

ضمن این که عضویت ایران در سازمان شانگهای تعامل دو سویه و مطلوبی را برای اعضا به دنبال خواهد داشت که می‌توانند از امتیازات و ظرفیت های یکدیگر بهره مند شوند. جمهوری اسلامی ایران می تواند از فرصت به وجود آمده در شانگهای به منظور دور زدن و عبور از تحریم ها برای رشد و توسعه سیاسی - اقتصادی خود استفاده کند. ایران در ادامه سیاست منطقه گرایی خود در تلاش است تا روند عضویت کامل خود در دو سازمان مهم همکاری منطقه ای یعنی شانگهای و بریکس را تسریع بخشیده و تحکیم بخشد.

سنگرهای اروپا در تهران در حال فروپاشی است! / چرا برای روحانی مسئله برجام ناموسی شده بود؟

روزنامه آرمان ملی در گزارشی با عنوان «فرصت طلایی شانگهای برای ایران» نوشت:

شاید بسیاری معتقد باشند که ایران به هر نحوی که شده باید برجام را نهایی و اجرایی کند تا از منافع اقتصادی آن منتفع شود اما در این میان عده‌ای نیز هستند که می‌گویند جدای از احیای برجام مجموعه‌ای مانند سازمان همکاری‌های شانگهای که در حد و اندازه‌های خود جایگاه بسیار مهمی دارد نیز می‌تواند یکی از سازمان‌هایی باشد که ایران با عضویت رسمی و فعالیت مستمر در آن بتواند سود اقتصادی سرشاری را از روابط دو یا چند جانبه با کشورهای عضو به‌دست آورد. حتی برخی پا را فراتر از این گذاشته‌اند و شانگهای را به عنوان جایگزین برجام مطرح می‌کنند.

سنگرهای اروپا در تهران در حال فروپاشی است! / چرا برای روحانی مسئله برجام ناموسی شده بود؟

این روزنامه بدون اشاره به چیده شدن تمام تخم‌مرغ‌های دولت روحانی در سبد غرب می‌نویسد:

بی تردید الحاق رسمی ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای، علاوه بر تقویت همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، موجبات توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و ترویج مبادلات فرهنگی میان مردمان کشورهای عضو سازمان را فراهم خواهد آورد. ضمن اینکه عضویت ایران در سازمان شانگهای تعامل دوسویه و مطلوبی را برای اعضا به دنبال خواهد داشت که می‌توانند از امتیازات و ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

این روزها در حالی اصلاح‌طلبان از برجام گذشته و به رابطه با شرق رسیده‌اند که هنوز به این سوال مهم پاسخ نداده‌اند که چرا رئیس جمهور منتخب آن‌ها هشت سال معاشقه پوچ با غرب را به داشتن رابطه موازنه شدن با جهان ترجیح داد! تا جایی که به تعبیر یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب برجام برای دولت تدبیر ناموسی شده بود.

آمارهای شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها از اوج‌گیری صادرات نفت و کاهش حجم ذخایر نفت بی‌مشتری جمهوری اسلامی برای سومین ماه متوالی خبر می‌دهد. به این ترتیب که ایران در سه ماه گذشته حجم قابل‌توجهی از ذخایر نفت انبار شده خود در تأسیسات خشکی و نفتکش‌های لنگر انداخته در خلیج فارس و آب‌های آسیایی را به فروش رسانده و حجم صادرات خود را بشدت افزایش داده است. این خبر به آن معناست که بدون برجام خط تحریم مدت‌هاست که شکسته شده است.

چرا ایران اروپا را از سرما نجات نمی‌دهد؟

روزنامه جوان در ستون ویژه خود  نوشته است که اصلاح‌طلبان چندان راضی نیستند که مشکل سوخت اروپا در زمستان پیش‌رو با برجام گره بخورد. اقدام ایران برای استفاده از جنگ سوخت میان روسیه و اروپا در راستای کسب منفعت ملی است، اما گویا اصلاح‌طلبان از این موضوع راضی نیستند و به دفاع از دوستان اروپایی خود پرداخته‌اند و مثل همه این ماه‌های حمله روسیه به اوکراین، سنگر دفاع از اروپا را در تهران بسته‌اند!

فیاض زاهد، کنشگر اصلاح‌طلب اخیراً گفته «به نظرم کسانی که با معادلات بین‌المللی آشنایی حداقلی دارند، می‌دانند که اروپایی‌ها با اقدام‌های روسیه یا مواضعی که اتخاذ می‌کنند، زمینگیر نمی‌شوند. در این میان هم گره زدن برجام به این موضوع و تأکید بر تبعات فصل زمستان و مسائل حاشیه‌ای آن کردن چندان به نفع ما نیست و اصولاً نباید این مسئله را به برجام و اصل مذاکرات گره زد».

جوان در ادامه نوشته است:

سخنان زاهد در ادامه جالب‌تر هم شده است. او می‌گوید: «اگرچه در رسانه‌های روسیه و سایر کشورهای همسو بحث زمستان و بحران انرژی اروپا مطرح است، اما باید دانست که اوضاع بعد از زمستان برای روسیه سخت‌تر خواهد شد. واقعیت غیرفابل کتمان این است که فقر تکنولوژی و سرمایه‌گذاری این کشور در بانک‌های اروپا و اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو می‌تواند اوضاع را به ضرر روسیه رقم بزند.»

سنگرهای اروپا در تهران در حال فروپاشی است! / چرا برای روحانی مسئله برجام ناموسی شده بود؟

جالب است که سرمایه‌گذاری روسیه در بانک‌های اروپایی و نیز فقر تکنولوژی و اعمال تحریم‌های غرب را به عنوان یکی از دلایل ضعف روسیه ذکر می‌کند، حال آنکه همین جریان همواره خواهان استفاده از تکنولوژی غربی به جای تکنولوژی بومی در ایران است یا ایران را دعوت به توسعه روابط و سرمایه‌گذاری در غرب می‌کند. در حالی که این سه گزاره همان‌طور که علیه روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند ایران را هم هدف قرار دهد، کمااینکه تاکنون هم اینگونه بوده است. از سویی اروپا می‌خواهد در همه سیاست‌ها دنباله‌روی امریکا باشد، از جمله گسترش ناتو به شرق و به سمت روسیه که سیاست امریکایی‌ها بود و اروپایی هم پشت سر امریکا راه افتادند. در حالی که موقعیت مردم خود و نیاز به گاز روسیه را در نظر گرفتند. حال آنکه روسیه تهدیدی را هم متوجه آن‌ها نکرده بود. حالا هزینه این دنباله‌روی از امریکا را هم بدهند دیگر!

و نکته بعدی اینکه، این اروپا همانی است که بعد از خروج امریکا از برجام هم تعهدات برجامی خود را اجرا نکرد و دنبال امریکا راه افتاد و کمک کرد تا برجامی را که اصلاح‌طلبان آن قدر به آن علاقه‌مند بودند که دفاع از آن را برای خود واجب عینی می‌دانستند، زمین بزند. حال چگونه اصلاح‌طلبان طرف همین اروپا ایستاده‌اند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید فروزان CH ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    39 4
    مرعشی و هم پالگیهایش ،اگر فتنه و آشوب باشد راضی هستند
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      18 3
      ننگ بر فتنه گران
    • هاشمی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      12 4
      روحانی چوب بی تقوایی و ... را خورد
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      10 3
      حسن فریدون در جواب دلسوزان میگفت :اگر میلرزید بروید یک جای گرمتر، اصلا برید بجهنم! کرامات واژگون حسن فریدون دامن اربابش رو هم گرفت.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      2 7
      سید کم دروغ بگو
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      1 2
      ناامیدی اصلاح طلبان از تأثیرگذاری تحریم های یانکیستان بر کوتاه آمدن دولت ایران در مذاکرات رفع تحریم ها و مجبور شدن به مذاکره مستقیم با یانکیستان در اثر سیاست های تمایل به شرق دولت آقای رئیسی!!!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    16 3
    اروپا را ول کنید سرزمین خودمون در خطر است. نیروهای بادکوبه به دروازه های کاپان رسیده اند. سیونیک در آستانه سقوط است. چرا ایران هیچ کاری نمی کند؟!
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      13 2
      الهام جون داره دستورات اربابان کودک کش صهیونیستش رو اجرا میکنه برای رام کردن الهام باید گوش اربابش رو پیچوند
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      2 2
      عزیز شما نگران نباش که اربابهای الهام ۴۳ ساله نتونستن غلطی بکنند، از این به بعد هم نتوانستند غلطی بکنند به اذن الله
  • حسين DE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    20 5
    اگر اروپا سرد بشه اصلاح طلبان و ليبرالها در ايران قنديل ميبندند.
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      2 8
      شما از آلمان می نویسی از ایران خبر نداری
  • IQ ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 1
    الحمدلله
  • محمدایوب IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    17 5
    در رابطه با گزارش های اصلاح طلبان از پیاده روی عظیم اربعین حسینی که دائم از ضعف های آن می گویند تقصیر ندارند اولا اعتقاد ندارند دوم از مگس چه توقعی دارید مانند زنبور روی گل بنشیند
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 2
    یاد خدا افضل است بر همه چیز با دیدن آثار تاریخی و تمدن اسلامی ایرانی حقیقتا چه حال میداد تلاوت و نوای دعای کمیل در مسجد سمرقند
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      1 1
      دقیقا
  • سید فروزان CH ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    4 2
    طیفی که با ناموس غریبه هستند در برجام هم سنگ تمام بی ناموسی گذاشتند
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    6 2
    برجامچای
  • هادی CA ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    2 2
    امریکا با کشاندن اروپا به رکود و کاهش ارزش یورو برای ۱۵ درصد واردات خود از اروپا هزینه کمتر می‌پردازد وبا روس هراسی آلمان و فرانسه را به قعر سقوط جامعه اروپایی و نیز افزایش هزینه نظامی انها که به جیب اسلحه فروش های امریکایی میرود تا مقداری به بدبختی بازار های مالی خود فرصت میدهد....ولی افسوس اروپایی ها باید تاوان این سیاست احمقانه دنبال روی را بپردازند....دنیا واقعا روزهای قبل از جنگ جهانی دوم را تجربه می کند.ایکاش این تاریخ تکرار نشود.
  • 5 IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    5 1
    این اصلاحاتیا نودرصدشون (اونایی که مسئولیت داشتند) خودشون، یا بچه هاشون،، دراروپا وامریکا زندگی میکنند. باژد هم سنگ اونارا به سینه بزنن!! یکی میگه ژن ما خوبه،، یکی میگه مردم شعرستانها شعورندارن چزا به مارای ندادن،، یکی میگه من نباید ماشین ایرانی سواربشم، اینا اکثرشون میلیاردر هستتد. وخودشون، زنشون، فرزندشون،، همه میلیاردر هستند!!! واقعا چرا؟؟ ایا اینا شم اقتصادی دارن؟؟ یا نه دزدن؟؟ البته درحزب مخالف هم هستند کسانیکه بردن، چاپیدن،،، ولی اگر مقایسه کنی یک در هزار اصلاحاتیا سرمایه دارن!!!! اینا اعتقاد دارن ازادی جنسیتی بدیم به جوانها برن دنبال دوستی و... ترکیه....!!! از دولت کار،، وام،، ازدواج،، مسکن و... نخوان! متاسفانه بعضی وقتا موفق میشن... خدایا خائنان رالعنت کن،، خادمان رایاری فرما،، امین
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    2 2
    اروپا به ما چه ربطی داره؟ یخ بزنن بمیرن چه اهمیتی داره
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    3 1
    آب برسرهرچی اصلاح طلب بی خیر بشود ،البته این جوری نمی شود این اصلاح طلب ها بایداز دم اصلاح بشوند،البته فکرکنم به هیچ عنوان اصلاح نشوند .
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 5
    چرا عادت داریم فقط بگوییم همه چیز آرومه ! انتقاد پذیر بودن کمک می‌کند تا معایب بر طرف باشد .
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    9 1
    متاسفانه خیانت در این مملکت جرم محسوب نمی‌شود …
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    8 1
    خیانتی که اصلاح طلبان به مردم ایران کردند روی منافقین راسفیدکردنداصلاح طلبان قبل ازاینکه بخواهندازحق مردم ایران دربرابربرجام دفاع ماتم وعزا گرفتندکه اروپا چرادرزمستان بی گازشده به درک که اروپا بی گازشده از اول تااخر دنبال روامریکاست
  • ناشناس IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    4 1
    آمریکا شده سردسته خلاف کارها و از اسراییل دستور میگیرد و اروپایی‌ها هم شدن اوامر بر آمریکا با این حال آمریکا هر دستوری میخواهد بدهد باید از اسراییل دستور گرفته و سرلوحه را به اروپاییها بدهد تا آنها اجرا بکنند و دولت قبل هم آقای دکتر روحانی بودن به هوای اینکه حالا اروپا یک واحد شده میتواند از خودش استقلال داشته باشد که آنهم موفق نشد دیگه ماندن چه کار بکننداگر سرنوشت کشور را می‌چرخاندن به شرق چه بسا در مدت هشت سال حکومت وی کشور دچار این بهم‌ریختگی نمیشد.
  • سید ابوتراب ابراهیمیان CA ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 1
    جمع گزارش های ارایه شده عادلانه و مفید است.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    5 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    2 2
    اثلاهاتیا مگه ناموس میدونن چیه
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      4 1
      چرا ناموس اربابهاشون را میدونند ولی وطن......نه
  • mojtaba SE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 1
    خوبه فهمیدیم روحانی میدونه حداقل ناموس چی هست؟,مشرق فکر میکنی روحانی میدونه وجدان چی هست؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    3 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 1
    اصلاح طلبان !
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    3 1
    اصلاح طلبان آویزان!
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      1 1
      لطفا اسلاح طلب را درست بنویسید، چون آنها اهل مسالحه با غربیها هستند.
  • DE ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    1 0
    بسیاری معتقدند مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی و صهیونیستها و سایر دشمنان و رقبای جهانی و منطقه ای ایران، از فرصت جنگ اوکراین و سرمای اروپا، نمیگذارند ایران استفاده کند تا هم برجام احیا کند و هم به درامدهای ارزی و بازارهای تجاری دست یافته و مشلات داخلی حل کند
  • DE ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 1
    در استقبال از وعده معاون رئیس جمهور- آقای رضایی- که گفته (نقل مضمون): از 100 میلیارد دلار یارانه پنهان و اشکار حدود 30 الی 40 درصد به مردم میرسد و اشاره کرده به 30 درصد قاچاق// 1- مبنی این حجم یارانه تصریح شود. 2- اگر این اصلاح به اتفاق ناخوشایند مثل ارز 4200 تومانی شود که امواج پیاپی گرانی در پی داشت و عملا اندک افزایش را خنثی کرد، این نوع اصلاح بهتر است اصلا انجام نشود! هرگز فاجعه اصلاح ارز 4200 تومانی تکرار نشود.
  • محمدایوب IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 1
    پیرومراد وپدر معنوی فرقه صهیونیستی اصلاح طلبان مغروق رفت اینها انگل های هستند که سرگردان وبازمانده ضایعات را نشخوار میکنند
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 1
    الهاست که این سنگرها پاشیده شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس