کی‌روش نشان داد اهل لجبازی نیست/ «شجاع» باید خودش را ثابت کند

سرانجام کارلوس کی روش توانست به سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برسد اما چه ماموریتی برای وی طراحی شده است.

سرویس ورزش مشرق- از وقتی دیدارهای دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به اتمام رسید، زمزمه ها و شایعاتی درباره تغییر در کادر فنی تیم ملی به گوش می رسید. البته، برخی تحرکات هدایت شده خارج از تیم ملی و اتفاقاتی دیگر موجب شد تا سرانجام ماجرا شکل اجرایی به خود بگیرد.

مهدی تاج که در انتخابات هشت شهریور ماه به پیروزی رسید و ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت، به سرعت وارد کار شد و با دراگان اسکوچیچ قطع همکاری کرد. در ادامه نیز کارلوس کی روش بار دیگر به تیم ملی کشورمان بازگشت تا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روی نیمکت این تیم قرار گیرد. البته، نحوه این تغییرات و برخورد فدراسیون و به ویژه نایب رئیس اول به قدری نامناسب و غیراخلاقی بود که اعتراض بسیاری را موجب شد.

مأموریت کی روش در جام جهانی چیست؟/ فقط صعود به دور دوم و دیگر هیچ!

کی روش که بعد از جام ملت های آسیا در امارات و ناکامی در رسیدن به موفقیت، از تیم ملی کشورمان جدا شد، در تیم های کلمبیا و مصر فعالیت کرد اما نتوانست به نتیجه ای در خور رسیده و به عنوان یک ناکام، همکاری اش را به تمام رساند. البته، او در این دو تیم نیز حواشی متعددی را رقم زد و با مخالفان و منتقدان زیادی مواجه شد. برای کی روش، این دو تجربه و نتایجی که رقم خورد، از منظر کارشناسان به معنای پایانش در فعالیت حرفه ای و در سطح بالا بود چرا که سنش نیز افزایش یافته و نشانه های بازنشتگی دیده می شد.

اما فقط گذشت چند ماه کافی بود تا کارلوس کی روش که در ایران به دلیل ناکامی کنار گذاشته شده بود، بار دیگر هدایت تیم ملی را برعهده گیرد. او از طریقی که درباره آن بسیار گفته شده و البته، منظور این نوشتار نیست، به کشورمان بازگشت و هدایت تیم ملی را برعهده گرفت تا شاید آخرین تجربه مهم خود در دنیای مربیگری را پشت سر بگذارد. او که در دنیای فوتبال به عنوان یک مربی شکست خورده و ناکام مشهور شده، یک جام جهانی را پیش رو دارد تا بتواند این انگاره را پاک کند. در چنین فضایی، مربی پرتغالی وارد کشورمان شد تا خود را برای تورنمنتی که آبان ماه پیشرو دارد، آماده کند.

مأموریت کی روش در جام جهانی چیست؟/ فقط صعود به دور دوم و دیگر هیچ!

در این بین، حالا این پرسش پیشروی مخاطبان و فوتبال دوستان قرار دارد که کارلوس کی روش برای انجام چه ماموریتی وارد ایران شده است؟ قرار است کدام اتفاق در دوره وی روی دهد که با دراگان اسکوچیچ محقق نشد؟ با سریع ترین و آسان ترین صعود مربی کروات، تحلیل او و کادرش بر این بود که بتوانند در جام جهانی به دور دوم صعود کنند. مسیر آماده سازی تیم ملی برای فیفادی شهریور ماه و ماه های پیشرو به گونه ای بود که اسکوچیچ معتقد بود می توان نتیجه ای تاریخی گرفت و صعود را رقم زد؛ اگرچه به وی در مقطع کنونی، امکان تحقق این رویا داده نشد و با وجود کارنامه ای درخشان، در جام جهانی قطر روی نیمکت تیم حضور ندارد.

حال، این پرسش است که کی روش با چه ماموریتی جایگزین اسکوچیچ شده است؟ انتظارها از او بر چه مبنایی است و چگونه شد که یک مربی را که در کارنامه و آمار، موفق بود، کنار گذاشتیم و یک مربی دیگر  را که در این حوزه و در سال های اخیر ناموفق به شمار می رفت، جایگزین کردیم؟ شاید بتوان پاسخ این پرسش ها و موارد مشابه را مستقیم داد؛ صعود به دور دوم جام جهانی. این روزها، نظر بیشتر کارشناسان و اهالی فوتبال این است که صعود از این گروه ماموریتی ممکن است. اکنون که کارلوس کی روش حضور دارد، بایستی این ماموریت را پیگیری کرد و بدون آن، بایستی شکست خورده بودن بازگشتش را اعلام کرد.

مأموریت کی روش در جام جهانی چیست؟/ فقط صعود به دور دوم و دیگر هیچ!

اکنون که تیم ملی کشورمان در اردوی اتریش به سر می برد، بایستی خود را آماده حضور در آوردگاه جهانی در قطر کند. از روز قرعه کشی که مشخص شد با چه حریفانی مواجه خواهیم شد تا کنون، عمده بر این باور بوده اند که صعود ممکن است. حال باید دید، کی روش می تواند این ماموریت را اجرایی کند یا بار دیگر با دستان خالی ایران را ترک خواهد کرد. برای او، می توان این جام جهانی را آخرین فرصت دانست. آیا او ماموریتش را با موفقیت به اتمام می رساند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 8
    با این بازیکنانی که توسط آقای مهدی تاج و عوامل مسعود سلطانی فر به آقای کی روش تحمیل کردند، این خط و این نشان اگر در مسابقات جام جهانی مضحکه و زنگ تفریح سایر تیم های حاضر نشدیم شما هر چی خواستید به من بگید!!!!
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 2
      توقعات امثال تو پایانی ندارد! تیم ملی را به گند کشیدید دست بردار هم نیستید!
  • اصغر چاوشی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    11 1
    ماموریت کاملا مشخص است دفاع اتوبوسی و گرفتن ۳ تا تساوی و کلی به به چه چه و گرفتن کلی پول بی زبون از بیت المال و تقسیم کردنش با دوستانش .
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 2
    حتما سه شکست پیاپی در جام جهانی قطر در انتظار تیم ملی هست چون که هدف فقط صعود به جام جهانی بود بقیه دیگه حیف میل امول بیت المال مگه تو قضیه ویلموتس چی کار کردن با اون هزینه ای که رو ی فوتبال کشور گذاشتن حالا خود مسئولان وقت هم تو ای قضیه منتفع شدن الله اعلم ولی باز گشت همان افراد به فوتبال نشان دهنده این قضیه هست که باز هم بیت المال رو حیف میل خواهند کرد
  • رضایی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    5 11
    کی روش مربی کارکشته ایه و دو دوره ایران را جام جهانی برده... من عاشق شخصیتشم....
  • طبا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 10
    نکنه از کی روش انتظار دارید ظرف دو ماه تیم رو جز ۴ تیم جهان بکنه؟ ماموریت ایشون جلوگیری از شکست های مفتضحانه در جام جهانی است و بس. چون با روندی که اسکوچیچ در پیش گرفته بود فکر که نه بطور حتم باعث آبروریزی ملی می شد!!!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      5 3
      اسکوچیچ بود که با روحیه بازیکنان آشنا بود او بود که تیم را به جام جهانی کنارزدنش دوماه مانده به جام جهانی اشتباه محض بود حداقل جلال طالبی رو آورده بودند بهتر بود همون کسی که در جام جهانی فرانسه98 امریکا رو شکست داده بود با این دلال پول پرست بعید میدونم به جایی برسیم کنار زدن اسکوچیچ فقط بنفع دلال موزامبیکی و آقای تاج است
  • ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 2
    ایشون مامورند صعود تیم را به مرحله دوم و سپس قهرمان جام جهانی فوتبال و اگه وقت داشتند تیم والیبال راهم قهرمان جهانی کنند
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 1
    ماموریت آماده خوری بر سر سفره آماده و محکم کردن میخ میز جناب تاج تقلبی! پایان ماموریت شکستهای مفتضحانه، اخراج و فراری شدن مافیای فوتبال، مواظب باشید تاج با تغییر قیافه به کاسه فرار نکند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 1
    دو سه تا بازیکن ول معطل ویزا مانده اند، سرپرست و معاونش پیشاپبش رفتن اتریش، از این جمع جز منافع شخصی هیچ انتظاری نداشته باشید، بیچاره ملت با تیم ملی شان!
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    ماموریتش چماق روی سربازیکنانی که اخلاق و مرام اسکوچیچ را نفهمیدند. تمام. بازیکن بی ادب و زبان نفهم را فقط با توپ و تشر و تهدید و اخراج میتوان ادم کرد! پرتعالیها زودتر از ما این شخصیت کودک و نابالغ را شناختند.
  • امیر GB ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    5 2
    شتر در خواب بیند پنبه دانه , باز هم اگه اسکو چیچ بود ۱۰ در صدی امید بود .با کروش یک در صد هم امید نیست , دست اندر کاران ما نفهمیدند که آقا کی روش چرا این قرار داد کوتاهو پذیرفت
  • شهرام IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 1
    کی روش، کلمبیا و مصر را با آنهمه ستاره به جام جهانی نبرد، ما لقمه ی آماده و چرب را با پول زیاد گذاشتیم توی دهنش
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 1
    هدف باخت یا مساوی با آمریکا است. همه این حاشیه ها هم برای تضعیف تیم ملی است
  • ایرانی US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 1
    من فکر می کنم ماموریتش جلوگیری از رفتن ایران به دور دوم هست.
  • حسن سلیمی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    پیشنهاد می کنم، صحبت های جلال چراغپور در مصاحبه با فارس رو مطالعه کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس