اکوادور

تیم ملی اکوادور در گروه A مسابقات جام جهانی به مصاف هلند، سنگال و تیم میزبان خواهد رفت ولی به نظر نمی‌رسد که شانسی برای صعود به مراحل بالاتر داشته باشند.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی اکوادور یکی از تیم‌های آمریکای جنوبی است که موفق شده جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست بیاورد. حضور اکوادوری‌ها در جام‌جهانی به دلیل شکایت شیلی از اکوادور به خاطر استفاده از بازیکن غیرمجاز، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود ولی به نظر می‌رسد که فیفا این شکایت را رد کرده و اکوادور از جمع ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت کنار گذاشته نمی شود.

تاریخچه عملکرد اکوادور در جام جهانی

به طور کلی صعود از منطقه آمریکای جنوبی با حضور تیم‌های برزیل، اروگوئه، آرژانتین، کلمبیا و ... کار بسیار سخت و دشواری است، ولی تیم ملی اکوادور پیش از این ۳ بار موفق به انجام این کار دشوار شده و برای چهارمین بار طعم حضور در جام جهانی را می چشد. آنها در جام جهانی‌های ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حضور داشتند. این تیم که به سه رنگ‌ها هم معروف است، موفق ترین حضور را در سال ۲۰۰۶ تجربه کرد و موفق شد با صعود از مرحله گروهی به یک هشتم نهایی برسد ولی در این مرحله در مصاف با تیم انگلیس شکست خورد و از راهیابی به یک چهارم بازماند.

تاریخچه حضور اکوادور در جام جهانی/ اکوادور؛ تیمی بی‌ستاره ولی دردسرساز/ خطری که از بیخ گوش اکوادوری‌ها گذشت

تیم ملی اکوادور در تاریخ حضورش در جام جهانی موفق به شکست تیم‌های کرواسی و لهستان شده و با فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۴ مساوی کرده است. همین مسئله نشان می‌دهد که اکوادور می‌تواند در قامت یک شگفتی‌ساز در جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر شود.

سه رنگ‌ها؛ بلای جان شیلی و کلمبیا

تیم ملی اکوادور در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با کسب ۲۶ امتیاز پس از برزیل، آرژانتین و اروگوئه در رده چهارم قرار گرفت و به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد. این در حالی است که تیم‌های پرو ، شیلی ، کلمبیا و پاراگوئه پایین‌تر از اکوادور نتوانستند به جام جهانی قطر راه پیدا کنند.

تاریخچه حضور اکوادور در جام جهانی/ اکوادور؛ تیمی بی‌ستاره ولی دردسرساز/ خطری که از بیخ گوش اکوادوری‌ها گذشت
جدول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی

قرعه بد اکوادور در جام جهانی

تیم ملی اکوادور در گروه A جام جهانی قطر در کنار تیم‌های قطر، هلند و سنگال قرار گرفته است. بسیاری هواداران به دلیل عملکرد ضعیف اکوادور برابر این تیم‌ها، همگروهی با این تیم‌ها را قرعه خوبی برای اکوادور نمی دانند.

تاریخچه حضور اکوادور در جام جهانی/ اکوادور؛ تیمی بی‌ستاره ولی دردسرساز/ خطری که از بیخ گوش اکوادوری‌ها گذشت
جدول گروه اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲

اکوادور تاکنون دو بار با تیم ملی هلند بازی کرده است که در یک بازی شکست خورده و یک بازی نیز به تساوی کشیده است. همچنین سه رنگ‌ها در حالی یک برابر سنگال و سه بار برابر تیم ملی قطر صف آرایی کرده اند، که هیچگاه موفق نشدند سنگال را ببرند و تنها یک بار در سال ۱۹۹۶ توانستند قطر را از پیش رو بردارند و زمین را با پیروزی ترک کنند. البته اکوادور در هیچ یک از دیدارهای رسمی با این تیم‌ها روبرو نشده و تمامی این بازی‌ها دوستانه بوده است.

تیمی هماهنگ ولی بدون ستاره‌ی شناخته شده

تیم ملی اکوادور ستارگان بزرگی در ترکیب خود ندارد ولی دو تن از ستارگان این تیم عبارت اند از: ایزاک کایسدو (برایتون)  و انر والنسیا (فنرباغچه). انر والنسیا بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی اکوادور است. این بازیکن ۳۲ سالهی فنرباغچهی ترکیه، در ۷۴ بازی ۳۵ گل به ثمر رسانده تا نشان دهد می تواند در جام جهانی خطرساز باشد.

تاریخچه حضور اکوادور در جام جهانی/ اکوادور؛ تیمی بی‌ستاره ولی دردسرساز/ خطری که از بیخ گوش اکوادوری‌ها گذشت

با وجود عدم حضور ستاره‌های بزرگ در تیم ملی اکوادور، آنها نشان داده اند که تیمی هماهنگ و همدل هستند و رقبا نباید از این تیم غافل شوند. بی شک تیمی که مانع صعود تیم‌های کلمبیا و شیلی شده است، دست و پا بسته نیست و می تواند خطرناک باشد. تیم ملی اکوادور بسیار به دنبال بازپروری استعدادهای خود بوده و سعی می کنند استایلی شبیه به کلمبیا داشته باشند. مانند بسیاری دیگر از کشورهای کنار دریا، تیم ملی اکوادور نیز فوتبالی نسبتا کند و دفاعی دارد اما می تواند با سرعت قابل توجهی از لاک دفاعی به حمله تغییر موقعیت دهد. از آن جایی که اغلب بازکنان این تیم در لیگ داخلی بازی می کنند، یکی از نقاط قوت اکوادور هماهنگی قابل توجه میان بازیکنان آن است.

رمزگشایی از صعود احتمالی اکوادور از گروه A

قطعا تیم ملی اکوادور در گروه A کار دشوارتری نسبت سایر رقبایش دارد. شکست تیم‌های قدرتمند هلند و سنگال امری محال به نظر می‌رسد. از طرف دیگر تیم ملی قطر از امتیاز میزبانی خود استفاده می‌کند و شکست قطر در خانه دشوار است. بعید است که اکوادور شانسی برای صعود از گروهش در جام جهانی داشته باشد.

همچنین تیم ملی اکوادور در صورت صعود باید به مصاف تیم‌های گروه B جام جهانی بروند. جایی که تیم ملی ایران در کنار تیم ملی انگلیس و آمریکا و ولز قرار گرفته است. پیش از این در جام جهانی ۲۰۰۶ تیم ملی اکوادور در مرحله یک هشتم نهایی مقابل انگلیس صف آرایی کرده است. در صورت صعود اکوادور این احتمال وجود دارد که این دو تیم دوباره در مرحله یک هشتم به مصاف یک دیگر بروند و اکوادور برای انتقام از انگلیس پا به زمین مسابقه بگذارد.

برنامه دیدارهای اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲:

یکشنبه ۲۹ آبان: قطر - اکوادور؛ ساعت ۱۹:۳۰

جمعه ۴ آذر: هلند - اکوادور؛ ساعت ۱۹:۳۰

سه شنبه ۸ آذر: اکوادور - سنگال؛ ساعت ۱۸:۳۰


* تیم ملی اکوادور در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۴۴

رنکینگ در آمریکای جنوبی: ۷

حضور در جام جهانی: ۴ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: حضور در یک هشتم نهایی ۲۰۰۶

لقب: سه رنگ‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 2
    یعنی نژاد پرستی تا مغز استخوان ما نفوذ کرده ، آخه یکی نیست بگه تیم ملی ما چه ...... داره ،که اینجوری برای باقی تیم ها رجز می خوانیم ، فکر کردید اینجا هم صحنه رزمایش هست ، باقی رو کوچک کنید ، خودتون بزرگ می‌شید .
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      2 0
      آفرین
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 0
    فکر کردم مطلب درمورد تیم ملی ایران است و گفتم درست است که تیم ایران بی ستاره هست ولی مگر آبکش هم برای حریفان درد سر ساز می شود؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس