مناظره جنجالی گنجی و کرباسچی

عبدالله گنجی و غلامحسین کرباسچی، مدیران مسئول روزنامه های همشهری و هم‌میهن در شبکه خبر در مورد فوت مهسا امینی و حجاب با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، در این مناظره محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه هم به صورت تلفنی نظرات خود را بیان کرد.

در ادامه بخش هایی از صحبت های شرکت کنندگان در این مناظره را می خوانید:

گنجی: جمهوری اسلامی به دین پایبند نباشد باید درش را ببندد و برود!/ کرباسچی: ما که طالبان نیستیم ؛ کار یک نفوذی نیست؟

غلامحسین  کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه هم میهن ابتدا در این مناظره گفت:

ضمن  تسلیت درگذشت مهسا امینی، خون این مرحومه با یک مظلومیتی ریخته شده و شاید این برکت را داشته باشد که در فضای جامعه نسبت به روالی که در جامعه اتفاق بدی را به وجد آورده دومینویی بوده که اگر ادامه داشته باشد ممکن است اتفاقاتی بدتری بیفتد. ابزار تاسف می کنم از این فاجعه که برای همه تکان دهنده بوده و همه شوکه شده اند.

به همه خانم های میهن مان تسلیت می گویم. خدا به همه مقاومت و صبر عنایت کند.

اولین چیزی که به ذهنم می آید بحث قانون است که جز تبصره ماده ۶۳۸ مصوبه سال ۱۳۷۵ قانونی نداریم و ما غیر از این راجع به حجاب و گشت ارشاد قانونی نداریم. بر اساس این تبصره زنانی که بدون حجاب شرعی در انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا ۲ ماه یا ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان جریمه محکوم می شوند. از این رو قانون مربوط به حجاب باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

اگر بخواهند که طبق قانون عمل کنند از همین دم استودیوی شما زنان را باید بگیرند تا زنانی در خیابان هستند. اگر واقعا به قانون استناد کنیم ۷۰، ۸۰ درصد خانم ها را باید بگیرند.

مجری: آقا گنجی شما قبول دارید؟

گنجی: بله بنده هم قبلا نوشته بودم که حدود ۲۰ میلیون نفر هستند.

کرباسچی ادامه داد:

بر این اساس افراد بسیاری از شمال شهر تا جنوب شهر، حتی نصف خانم هایی که در مراسم شهید سلیمانی بودند را باید می گرفتند. یک قانونی در زمانی تصویب شده که حالا اکثریت جامعه به آن عمل نمی کنند. الان باید قانون مورد تجدید نظر قرار بگیرد. طبق این قانون اگر یک تار مو یا دسته موی زن بیرون باشد او مجرم است! قوه مقننه باید این قانون را اصلاح کند.

مجری: نسبت به مشروبات الکی هم همین را می پذیرید؟

ببینید در مور مشروبات بحث جداگانه است فرق می کند آیا ۸۰ درصد مردم عرق می خورند؟ یا در خیابان کسی عرق می خورد؟

در جامعه ما این جرم انگاری را قبول ندارند.

گنجی: جمهوری اسلامی به دین پایبند نباشد باید درش را ببندد و برود!/ کرباسچی: ما که طالبان نیستیم ؛ کار یک نفوذی نیست؟

در ادامه مناظره عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری گفت:

باید ببینیم چالش ما بر سر چیست؟

طیفی داریم مسلمان هستند اما حجاب ندارند و مخالفند.

عده ای میگویند امر شخصی است اما  ما معتقدیم امری اجتماعی است. کسی نماز نخواند یا در خانه اش مشروب بخورد کسی کاری ندارد اما قبول کنیم حجاب امری اجتماعی است دیگر کسی و گروهی صلاحیت ندارد خودش عمل کند.

ما گشت ارشاد نداریم بلکه مصطلح شد و جا افتاد. اگر گشت ارشاد بخواهد قانون را رعایت کند باید به ۲۰ میلیون تذکر دهیم. ما قانون را به صورت کامل اجرا نمی کنیم بلکه پلیس وقتی ناهنجاری ببیند  برخورد می کند.

ما یک بد حجابی عرفی داریم. سنت و فرهنگشان این است و مویشان بیرون است و پلیس هم برخورد نمی کند.

امروز ما رسانه ای ها با فرماندهان نیروی انتظامی جلسه داشتیم. با پلیس صحبت کردیم دو سه جور آدم داریم که اقلیت هستند. عده ای هستند که در پوشش سیالیت جنسی دارند. اصلا متوجه نمی شوید آقاست یا خانم! برخی هستند که حس می کنید که از رختخواب به خیابان آمده اند. یک دسته هم هستند که سیاسی هستند.

پلیس با این سه دسته متوجه می شود و اقلیت هستند و بالاخره ناهنجاری است.

یکی از اساتید دانشگاه توئیت کرد که در فرودگاه امام روسری را برداشته و به دوستش گفته است الان تو سریع فیلمبرداری کن اما پلیس مهر زد و چیزی نشد و دستشان خالی ماند!

اولین بار در ۲۰ سال است که چنین حادثه ای رخ داده است. واژه گشت ارشاد را تاکید می کنم، ما چنین چیزی نداریم. نشنیده ام که چیزی به اسم کلاس آموزشی {برای حجاب} در قانون داشته باشیم.

کسانی را سوار ون می کنند که مقاومت می کنند. این خانم دو سه تا خانم دیگر هم همراهش بوده اند، اما آنها را سوار ون نکرده اند.

گنجی: جمهوری اسلامی به دین پایبند نباشد باید درش را ببندد و برود!/ کرباسچی: ما که طالبان نیستیم ؛ کار یک نفوذی نیست؟

در ادامه کرباسچی گفت:

اول معروف و منکر را برای پلیس مشخص کنید!  اگر زن موهایش را نپوشاند، اما مرد او را بغل کند و بگذارد در ون؟! لباسش پاره شود و.. درست است؟

تعجب می کنم از آقای گنجی! ما موارد بدتر از این داشتیم!

کلاس آموزشی کجای قانون است؟! در کجای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم؟!

این بچه ۱۵ سال ۲۰ سال در سیستم آموزشی شما بوده است. در این سالها نتوانسته اید یادش دهید، در ۳۰ دقیقه در آن وضعیت آن هم با زور میتواند یاد بگیرد؟

البته قبلا هم داشته ایم که کسی فوت کند. خانم بنی یعقوب هم بوده است، او را برای امر به معروف گرفتند، در زندان فوت کرد.

کسی نمی گوید چرا دزد را با تیر زدید. قانون دزدی و قتل روشن است.

آقای رئیسی قول داد که گشت اختلاس داریم ... اما برای مدیران. اختلاس را هیچکس نگفته نگیرید، همه می گویند چرا مواردی که در انتخابات قول دادید را نمی گیرید.

طبق قانون فعلی ۸۰ درصد خانم های ما مجرم هستند! هزاران نفر به خیابان وزرا برده می شوند. اینها تحقیر می شوند. این قانون کامل اجرا نمی شود چون عواقب سوء هم برای نظام دارد.

کوشکی، فعال اصولگرا هم به عنوان مهمان تلفنی مناظره گفت:

آقا کرباسچی از شما به عنوان کسی که سالها درس طلبگی خوانده اید در عجبم. در شرع نظر جامعه ملاک نیست. قانون حجاب قانون خداست.

از کی تا حالا نظر مردم منبع فقهی شیعه شده است؟

حلال خدا حلال است، حرام خدا حرام است.

آقای کرباسچی می گویند جامعه قبول ندارد. مردم در اکثر نظرسنجی ها حجاب را قبول دارند، ولی عمل نمی کنند. باید تلاش کنیم که عمل هم بکنند.

بخش دوم مناظره بعد از نیم ساعت ادامه یافت.

ابتدا کرباسچی خطاب به محمدصادق کوشکی: بله آقای کوشکی بنده طلبه بودم، ۱۰ سال هم بودم. کوچکترین طلبه قم هم بودم. من وقتی طلبه بودم که  طلبگی گرسنگی و گرفتاری و زندان و اینها داشت و مدعی هستم که در بحث طلبگی وارد بشوم. اشکال این است که شما طلبه نبودید، شما در دانشگاه امام صادق بودید که برای پست و مقام است.

بین برنامه یکی از اعضای خبرگان تماس گرفتند. فتوای آقای آیت الله العظمی خویی را گفتند. اکثر علما می گویند، اگر کسی را نهی کردند که حجابتان خوب نیست، اگر گوش داد عمل می کند، اگر گوش نکردند رهایش کنند.

در ماجرای حجاب و گشت ارشاد، پلیس گناهی ندارد؛ برای پلیس مشخص کنید که شل حجابی یعنی چه!

شرع باید از مجرای قانون پیاده شود؛ ما که طالبان نیستیم! مجرای قانون این است که عده ای در مجلس می نشینند و تصویب می کنند.

قانون ماهواره مگر قانون نیست؟ مگر بر اساس مسائل شرعی و فرهنگی نیست؟ چرا الان اجرا نمی شود؟ الان با تیر ماهواره ها را می زنند؟ چرا صداوسیما چند هزار میلیارد تومان هزینه می کند؟ چون احساس می کند کار فرهنگی موثر است. نیازی به زدن تیر با ماهواره نیست.

این قانون که الان هست باعث خشم و نفرت مردم می شود.

قانون را  وقتی مردم عمل نمی کنند باید اصلاح شود. مردم زده می شوند خشونت اعمل می شود. قانون اگر مورد عمل جامعه نیست باید  قانون گذار اصلاح کند.

من نه منکر حجابم که این وصله ها به خانواده روحانی ما نمی چسبد و همسر و دختر من حجاب دارند.

در جاییکه آقای رئیس جمهور به شانگهای رفتند و قراردادهایی در مقابل غرب امضا کردند که ما را قوی کند؛ مراسم اربعین با آن عظمت با حضور ۲۰ میلیون زائر برگزار شد. این اتفاق همه اینها را خراب یکند شاید کار نفوذی باشد.
خودشان می گویند در سال چند هزار نفر را به ستاد می بریم. ستاد ایجاد کردند، بودجه می برند، چند هزار نفر آنجا کار می کنند. این چه بساطی است.

خواهر شهید ترکان به من زنگ زده با گریه می گوید که دختر من ۱۸ ساله است او را گرفتند؛ حال به خاطر پوشش یا حضور در خیابان. می خواهم بگویم همه ناراضی هستند.

 کرباسچی در ادامه از کوشکی پرسید: آقای کوشکی، قانون حجاب را قبول دارید چرا اجرایش نمی کنند؟ من این قانون را قبول ندارم، چون مردم را زده می کند، اسلام را لکه دار می کند.

بحث شرع نیست. شرع تکلیف شرعی انسان است. موازین شرعی باید از طریق قانون انجام شوند.

بنده منکر حجاب نیستم. بنده کجا سکولارم؟ من نماز می خوانم. زنم چادری است، دخترم چادری است، این حرفها به خانواده روحانی ما نمی چسبد.

من گفتم، آقای رییس جمهور رفتند شانگهای. یکی از بزرگترین قراردادها برای تقویت ما مقابل آمریکاست را امضا کردند، آن وضع در کربلا بود، ۲۰ میلیون آدم آنجا. ناگهان یک اتفاق می افتد همه را تحت الشعاع قرا می دهد. این کار یک نفوذی نیست؟ بروید ببینید چه کسانی نمی گذارید این قانون اصلاح شود.

باشد قبول زمان من دستفروش ها را آن جور کردند، مردم را باید این جور کنند؟

گنجی: جمهوری اسلامی به دین پایبند نباشد باید درش را ببندد و برود!/ کرباسچی: ما که طالبان نیستیم ؛ کار یک نفوذی نیست؟

 در ادامه عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری گفت:

جمهوری اسلامی یا باید به دین پایبند باشد یا باید درش را ببندد و برود! از حجاب عبور کرده اند! این جعل اجباری-اختیاری از کجا آمده است؟ زن مسلمان ایرانی میخواهد غربی باشد. در بحث حجاب ما دچار یک استعمارزدگی هستیم. برخی زنان ما احساس می کنند که با حجاب دیده نمی شوند. به هر کسی که بگویید چرا رعایت نمی کنید می گوید به شما ربطی ندارد!

ما یک چالش نخبگانی درون قدرت داریم.امام فرمود اگر اختلاف مبنایی باشد باعث سستی نظام می شود. اگر قرار بود اجرای شریعت نکنیم چرا امام باید قیام می کرد؟ می دادند به یک روشنفکر قیام کند، مثل بازرگان یا شریعتی.

 محمدصادق کوشکی هم گفت: جریمه مالی برای بی حجابی غلط است؛ محرومیت اجتماعی بگذارند.

قانون فعلی جرم انگاری کرده، زندان دارد. مجازات ها درست نیستند، نحوه برخورد پلیس با شهروندی که تخلف می کند مشخص نیست. دایره شرعی درست است.

در جمهوری اسلامی فقط نظر ولی فقیه تبدیل به قانون می شود. ۴ یا ۵ درصدی که {حجاب} را رعایت نمی کنند از خدمات قانونی محروم شوند.  اما چنین امکانی فراهم نیست.

شما دو نمونه بیاورید که پلیس تخلف کرده باشد. این صحبت های شما (کرباسچی در باره اتفاق های دومینو وار) اتهام به پلیس است

چند مورد را سراغ دارید در بحث تخلف شده؟ در این مورد اخیر هنوز دادگاه چیزی را ثابت نکند اگر مشخص شده چنین نبوده . آقا کرباسچی به همه اتهام زدند. به من وو همه دانشجویان امام صادق اتهام زدند که دنبال مسئولیت و مقام هستند. پلیس را متهم کردند ... چه پاسخی خواهند داد؟ چه بسا فردا دانشجویان از او شکایت کنند و دوباره پیشان به دادگاه باز شوند.

کرباسچی در پاسخ برخی از صحبت های کوشکی گفت:

ایشان هم پذیرفتند قانون باید تغییر کند چون می گویند با زندان و جریمه و شلاق موافق نیستم. وقتی قانون می گذارید که ۴۰ میلیون، ۲۰ میلیون، ۱۰ میلیون زن ایرانی را صاحب سوءپیشینیه بکنید آیا این قانون قابل اجراست؟!

وقتی می خواهید قانون بگذارید نظر مردم باید اعمال بشود. اگر قانونی گذاشتید که به جمهوری اسلامی ضربه زد آیا این در جهت اهداف است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 171
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    با دیدن کرباسچی د ر تلویزیون سر درد گرفتم!! چطور یک مفسد اقتصادی و فتنه گر در شبکه سراسری تریبون میگیرد!! آیا ایشان تا حالا بی اعتقادی خود به ارکان نظام رو ثابت نکرده بود که دیشب دوباره به او فرصت دادند تا ادعاهای ضد انقلابی و ضد دینی خود را تبلیغ کند؟!!!!واقعا از سیاست صدا و سیما سر درنمیارم!!!جالبه همین جماعت بد نام احمدی نژاد را منحرف و ضد ولایت میخوانند !!!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      71 14
      مناظره دیشب یک مقدار طنز بود. میگفت منظورم پلیس نیست که کشته . ولی کشته شده. بعد مجری میخواست ببینه این بنده خدا اصلا بین کشته شدن و مردن فرقی قائل هست! بعد گفت بابامم کشته شده. خوب آخرش نفهمیدیم مهسا مرده یا کشته شده. اگر کشته شده، کی کشته!؟؟ بعد آخراش خیلی جدی گفت من نماز میخونم.مگه کسی ازش پرسیده نماز میخونی عمو یا نه؟
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      47 15
      همگام و همراه باحزب منحله و مسلح کومله دراردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مقرآموزشی «کومله کردستان» ،مهسا امینی با لباس نظامی عکس دارد. ✍ایا جریان مهسا امینی و حضور ش در تهران با وضعیت زننده یادآور سناریویی شبیه سناریوی ندا آقاسلطان در فتنه ۸۸ نیست ؟! ✍به هوش باشیم
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      13 2
      مناظره نذارن سنگین‌تره!!!
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      41 14
      کرباسچی یعنی فرق بین واجبات و محرمات شخصی و آنهایی که در جامعه تاثیر دارند را نمی داند. پوشاندن عورت واجب است آیا کسانی به بهانه شخصی بودن آن می تواند بگوید به کسی ربط ندارد من خود را بپوشانم یا نه؟
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      44 11
      آقای کرباسچی با دادن آمار غلط در خصوص تعداد بد حجاب ها می گوید چطور می شود آنها را جریمه کرد؟! با این حساب متخلفان رانندگی ، سارقین ، گران فروشان و... را هم بخاطر تعدادشان مجازات نکنیم!
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      23 11
      شهردار اسبق تهران هنوز فرق بین کشته و مرده را نمی داند! البته شاید خودش را به خواب زده باشد!
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      14 7
      فقط محدودیت های اجتماعی آن هم مرحله به مرحله و در صورت تکرارجرم
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      15 11
      آقای کرباسچی نظر مردم نباید درباره حکم خدا اعمال بشود، یا مسلمان هستی و نماز خون، یا ول و دروغگو حکم خدا مشخص و حدودش هم معین،،، کسی نتوانسته مردم رو آشنا کنه برای ما عذر شرعی نیار
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      33 7
      باید تمام صحبت ها کذب و رفتارهای هنجارشکن مسئولین و سلبریتی ها در مراجع قضایی رسیدگی شود.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      8 7
      کاربر ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ در اینترنت قابلیتی وجود دارد به نام جستجوی معکوس... عکس مورد نظر مربوط به نیروهای پ ک ک و یا قسد است. لطفا به یک انسانی که دستش از دنیا کوتاه است تهمت نزنید.
    • DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      36 10
      آقای کرباسچی چکیده حرفشان این است که باید کشور و قانون بر پایه حرف گروههایی از مردم باشد که حجاب نمیخواهند ،، سکولار هستند ،، طرفدار فرهنگ فاسد غربی هستند. ،، زن و مرد چون مرغداری بزرگ درهم باشند
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      6 3
      فرقی بین اصول گراها و اصلاح طلبان نیست،در ضمن مردم عادی هم از این جرگه جدا نیستن
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      12 6
      آقای کرباسچی از عقلانیت لازم برای مناظره رو نداشت.حتی راضی بود احمق جلوه کنه ولی مخالف کنه.با دیدنش به آدم حال بدی دست میده.بیچاره مجری .چطور تحملش کرد
    • به ۱۲:۵۹ IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      20 6
      محدودیت اجتماعی؟یعنی مجرم را رها کنیم تا جرم را ادامه دهد و خانواده ها را بپاشاند و جوانها را فاضلاب بکشد و بعد بگوییم حالا هر وقت گذارش به کارهای اداری افتاد جلوبش را بگیریم؟ شما اصلا عقل دارید؟
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 10
      كاربر ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ در جمهوري دمكراتيك مردمي كره حجاب آزاد است... خبري از منجلاب فساد هست؟
    • به ۱۷:۰۳ IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      20 4
      اتفاقا محدودیت پوشش و آرایش و لباس از مهمترین محدودیت های کره شمالی است و حتی مدل موی مردم را هم دولت تعریف می کند. موافقی؟
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      26 2
      کاربر 15:39 اگر منظور کره جنوبی می باشد یک جستجو در اینترنت بفرمایید تعداد مقامات به خصوص روسای جمهور که به خاطر فساد دستگیر و محاکمه شده اند را ببینید .
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      0 4
      مفسد در شهرداری
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      10 1
      منظورش از جمهوری دموکراتیک مردمی همان کره شمالی است.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 3
      حجاب واکسن است. واکسن برای ایمن سازی بانوان در برابر افراد هرزه. واکسن برای اینکه دیگران به زن بعنوان کالای جنسی نگاه نکنند.واکسن برای اینکه خود زن نیز به خودش بعنوان کالای جنسی نگاه نکند و دنبال اعتلای شخصیت انسانی خود باشد. حجاب واکسن است.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 3
      حجاب مانع چه چیزی است؟ آیا تا حالا فکر کرده اید؟ زنان ایران با حجاب خود تا بالاترین مراتب ؛ تحصیلات دانشگاهی ؛ ورزشی ؛ اجتماعی و .... صعود نموده اند.. پس حجاب مانع چه چیزی است که برخی با آن مخالفت می کنند؟؟؟؟؟ بله حجاب مانع سترگ برای شهوترانی افراد هرزه و بی ناموس است.
    • ارش IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 3
      اینها از فقها و علما هستن ؟؟ یک سوال لطفاً کسی می‌دونه راهنمایی کنه عراق حجاب اجباری نیست چرا وضعیت حجاب نجف و کربلا اینقدر خوبه ؟؟؟
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      0 2
      انصافا این چه منطقیه که چون خیلیها به قانون عمل نمیکنن، باید قانون تغییر کنه. الان چند درصد مردم اگه پلیس و دوربین نباشه کمربند ایمنی میبندن؟ پس قانونش رو برداریم؟ چند درصد مردم پارک ممنوع رو رعایت میکنن؟ پس بگیم مشکل از قانونه؟
  • پوریا خ IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    درود بر کرباسچی.حقا که حرف حق را زد
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      48 23
      تعریف و تمجید از آدم بدنام و منفوری مثل کرباسچی روحیه خاصی لازم داره!!!!
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      45 21
      کرباسچی تنها کاری که کرد مثل بقیه افسادطلبان دروغ و راست را باهم قاطی کرد تا افراد ساده لوح جامعه رو فریب بده و به هدف خودش برسه که دکتر کوشکی ناکارش کرد
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      30 13
      یه کتابی هست به اسم مجلس ششم از نگاه اصلاح طلبان, این کتاب را اگر مطالعه کنید, کاملآ متوجه میشوید با چه ابلهانی در حزب ضدمردم اصلاح طلبان مواجهیم
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      23 35
      من اصلاح طلب نیستم از کرباسچی هم هیچوقت خوشم نیومد ولی تو این مناظره ٱقای کرباسچی حرف و سخن مردم ایران رو زد خوب بود
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      24 15
      خون این مرحومه با یک مظلومیتی ریخته شده!!/// اینو کرباسچی گفته. یکی نیست از این نمک به حروم بپرسه برای کدوم آدم سکته کرده ای میگن «خون این مرحومه با یک مظلومیتی ریخته شده». اینو برای کسی میگن که ضربه قمه خورده باشه. قاضی اگه شعور داشته باشه بابت همین مزخرفی که این نفهم شرور گفته باید محاکمه ش کنه.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      18 9
      به امثال کرباسچی باید عنوان انقلابیون نادم را داد که البته رییس انها شخص هاشمی رفسنجانی بود که علنا ارمان های انقلاب را زیر سوال میبرند و ابراز پشیمانی می کنند و خیلی اصرار به اجرای سیاست‌های رژیم پهلوی دارند!!اینان اصلا تعصبی به حفظ حرمت خون شهدای انقلاب و جنگ ندارند و اصولا سعی در کمرنگ کردن اثر آن دارند!! تا حدودی هم موفق هستند!!
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      4 7
      خاک برسرتو و کرباسچی دزد
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      3 3
      درود بر ایشان. کاملا به بحث مسلط بود و برای هر سه نفر دلایل منطقی را دور از تندروی ارائه میکرد.
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      1 4
      جالبه وقتی میگی حجاب، میگید چرا جلوی اختلاس را نمیگیرند، بعد کف و سوت میزنید در حمایت از یک مجرم اختلاس گر، با خودتون چند چندید
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    49 44
    یعنی دیروز دکتر کوشکی کرباسچی را با خاک یکسان کرد... البته کرباسچی از دروغگویی و دورویی خودش مفتضح شد. تو مناظره 10 بار حرفش را عوض کرد
    • پوریا خ IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      25 23
      مغز های کوچک زنگ زده احوال حال امثال تو رو اعلام می‌کنه .
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      23 21
      مجید جان دلبندم اون مسابقات کشتی بود که همو خاک می کردند و گرنه کوشکی با اون اضافه وزنش منچ می تونه بازی کنه.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      20 12
      کرباسچی قسمت عمده این برنامه را به انکار و تکذیب کلمات و صحبتهایی گذراند که یک دقیقه قبل از آن گفته بود. و انکار و تکذیب وی هم همیشه کار را خرابتر می کرد و وی مجبور می شد که در جا تکذیبیه دیگری برای جمله قبلیش صادر کند. واقعأ که وضعیت خنده داری بود. مخصوصأ آنجا که برای تکذیب وارد کردن اتهام آدمکشی به پلیس گفت که آدمکشی که چیزی نیست و پدر خودش را هم کشته اند آنهم در بیمارستان و توسط کادر بیمارستان.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      25 21
      من به عنوان یک ناظر بی طرف میگم که بسیار مناظره غیر حرفه ای بود. مجری نباید خودش وارد منظاره بشه ولی اون خانم بارها اصل بی طرفی مجری مناظره رو نقض کرد. در ثانی مناظره 3 به یک بود. مجری گنجی کوشکی در برابر کرباسچی. صدا سیما با برگزاری این نمایش ها خودش رو زیر سوال میبره
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      6 4
      جمهوری اسلامی اگر برای عدالت طرح و نقشه ای ندارد؟
    • به ۱۱:۲۱ IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      21 7
      اگر ناظر بي طرف بودي زماني كه در مناظره هاي سال 92 كه همه داشتند احمدي نژاد را مي كوبيدند و او نماينده اي نداشت صدايت در مي آمد. نه حالا كه كرباسچي يك عقب گنده از اصلاح طلبان و ضد انقلاب و ماهواره را دارد.
    • به ۱۱:۳۰ IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      19 4
      آيا عدالت فقط در پول است؟ آيا خانواده اي كه از هم مي پاشد و بچه هايي كه فرزند طلاق مي شوند ظلم نيست؟ آيا بي حجابي يك ظلم آشكار و علني نيست؟
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      0 2
      11:21 یعنی میگی کرباسچی خیلی نادان بوده که حاضر شده بیاد تو صداسیمای میلی.شناختی هم گویا نداشته از صداسیما
    • من من IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 7
      در توهمی؟ اجبار حجاب در کجای اسلام بوده... حرف کوشکی ک خنده دار بود ...
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    18 12
    امریکا یک ملیون زندانی دارد
    • پوریا خ IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      9 5
      بیشترین تعداد زندانی سیاسی تو عربستان و امارات تو دنیا .
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      6 2
      الگوی ما آمریکاست؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      9 2
      در عوض بالاي 300 ميليون جمعيت دارد
  • بابای قلی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    42 36
    من مخالف حجاب اجباری هستم.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      24 24
      من موافقشم.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      27 24
      خوب باشید مخالفت شما قانون خداوند را عوض نمیکنه
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      21 13
      جالبه موافقان بی حجابی اکثر نرخر هستن تا راحت بتونن ناموس مردم رو دید بزنن نکبت ها
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    21 28
    دقیقآ جریمه اجتماعی بهتره تا جون مردم گرفته بشه، با کرباسچی موافقم شما نمیتونید به زور مردم رو با حجاب کنید شما باید آموزش رو به مردم بدهید وفرهنگسازی کنید،از فرمایش حجت‌الاسلام خویی این استنباط میشه که زور جواب نمیده پس چراگشت ارشاد رو راه انداختن،؟ نمیدونم!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      15 10
      کرباسچی دروغگو و فتنه‌گر بیاد بگه توی این 32 سال که دولت دست رفقاش بوده برای فرهنگ‌سازی حجاب چه کردند که الان از همه طلبکاره و دنبال حذف قانون الهی است
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      14 14
      با کمال تاسف با نظر کرباسچی بیشتر موافقم هر چند از کرباسچی خوشم نمیاد
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      30 6
      موافقت یا مخالفت شما قانون شرع را تغییر نمی دهد. حکومتی که اجازه گناه علنی را بدهد حکومت اسلامی نیست. حالا چه خوشت بیاید و چه بدت بیاید. حکومتی که با قارقار چند کلاغ از اجرای حکم دین کوتاه بیاید و به جای سرکوب تعدادی آشوبگر و حامی دختری عضو کومله، از آنها دلجویی کرده و حکم خدا را تعطیل کند، حکومت دینی نیست.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      16 7
      اینکه بی ححاب را ول کنبد و بعد محروم از خدمات اجتماعی کنید درست مثل این است که پلیس دزد یا راننده متخلف را در حال تخلف ببینند و رهایش کند تا دزدی انحام شود و بعد مجازاتش کند.یا مثلا بگذاریم غقرب کسی را بگزد به این توجیه که بعدا پادزهر به او می دهیم! خیر. اگر به جای مناظرات احمقانه همین تشکیک کنندگان در حجاب را به عنوان ترویج کفر در حامعه دینی دستگیر و مجازات می کردید دیگر کسی حرات کشف حجاب نمی کرد.
  • حسین IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    18 13
    لعنت به منافقین که جامعه رو به این سطح تنش و کینه رسوندن
  • IQ ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    10 26
    نظرهای اقای عبدالله گنجی کاملا درست هستش
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    21 13
    جالبترین قسمت آنجایی بود که مجری از کرباسچی سئوال کرد که آیا پدر وی کشته شده و یا فوت کرده است که کرباسچی جواب داد پدرش کشته شده است و علت آن را رسیدگی نکردن به وی در بیمارستان ذکر کرد. در مورد مادرش حاضر به جوابگویی نشد اما در عین حال قبول نکرد که فوت شده است. اگر با همین مقیاس بقیه عقاید و صحبت های کرباسچی در نظر گرفته شود معلوم می شود که چه تفکرات و ایده هایی در درون گندابه اصلاحات بوده و هست که کارشان به اینجا کشیده است.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      7 9
      بسیار اشتباه! مجری مناظره نباید وارد بحث مناظره بشه. برای اینگونه مناظرات این خانم جوان خیلی بی تجربه بود. امثال مرتضی حیدری یا مجری با تجربه تر باید در نظر گرفته بشه
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 0
      جالبترین قسمتش اینه که از تو بپرسند نمی دونی چی جواب بدی.
  • مهدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    13 18
    این بازی صهیونیست هاست که همه حواس ها رو از مرزهای شمال غربی ایران پرت کنند و معطوف به یک دختر کومله منافق به نام مهسا امینی کنند این کار با سرمایه های صهیونیست مثل اصلاح طلبان و سلبریتی های دو زاری انجام می دهند تا دالان زنگه زور رو توسط اردوغان و الهام علی اف صهیونیست اشغال کنند و راه ترانزیتی ایران به اروپا رو ببندند و فشار رو بر ایران افزایش بدهند متاسفانه سیاستمداران و فرماندهان نظامی ما خواب اندر خواب هستند و به این مقوله مهم اصلا توجهی ندارند کلاه گشادی که اردوغان و علی اف برسر ایران گذاشته اند با این وجود ایران منزوی تر و ترکیه قدرتمندتر از گذشته خواهد شد
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 4
      و بخشی از نفوذیا هم در این موضوع نقش مهمی ایفا کردند و می‌کنند متاسفانه فقط برای جامعه و کشور هزینه تولید می‌کنند
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 3
      چقدر قشنگ به انساني كه از دنيا رفته و امكان دفاع از خودش را ندارد، برچسب مي زنيد. با قابليتي كه دراينترنت وجود دارد مشخ
    • به ۱۳:۵۸ - IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      5 0
      عکسش با لباس کومله را ندیدی؟ آن میترا استاد بود که گفتید پرتو و مهدوالدم بوده است!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    12 9
    ابتدا محرومیت برای دعوت کنندگان به اغتشاش بگذارند نظیر آن فوتبالیست بیسواد. اون هنرپیشه رقاصه وهمچنین سیاسیون ورشکسته .
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    15 14
    کرباسچی نشان داد که لمپنیسم توأم با پوپولیسم رکن رکین فعالیت های سیاسی اصلاحات است. باید از این عمل صدا و سیما که قسمتی از چهره واقعی کرباسچی و اصلاحات را به عیان به مردم نمایاند تشکر کرد.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    6 5
    آمریکا سه میلیون زندانی دارد. شاید منظورتان یک میلیون زندانی است؟
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 2
      از جمعيت چند صد ميليوني؟
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 2
      آمریکا با سیصد میلیون نفر جمعیت سه میلیون نفر زندانی = ده نفر در هر هزار نفر. ایران با هشتاد و شش میلیون نفر جمعیت 180 هزارنفر = دو نفر در هر هزار
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    12 1
    فقط کافيه نظر سنجی کنيد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    5 3
    2تا آدم معلوم الحال !!!!!!!
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    23 31
    جمهوریت نظام برای امثال کوشکی تعریف نشده هست. ما حکومت اسلامی نیستیم جناب کوشکی جمهوری اسلامی هستیم. این باید باید رو در برابر افکار عمومی کنار بزارید
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      12 18
      حرف و سخن جناب آقای کوشکی حرف و سخن اکثریت جامعه است
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      4 1
      جمهوریتی که بخواد به بی حیایی دامن بزنه برای ما تعریف نشده
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    17 5
    نیروی انتظامی با پول بیت المال و مالیات مردم اداره میشه.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    8 3
    کاملا واضح است که در زمینه حجاب نمایشی عجیب همراه با سردرگمی و فرار از واقعیت ها وجود دارد.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    8 9
    با جریمه مالی و محرومیت اجتماعی به شدت مخالف هستیم. یعنی چه این کارها؟؟
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      9 9
      یعنی به قوانین مملکت احترام بذارید
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    9 4
    منم موافقم با نظر یکی از دوستان که تو این مناظره دونفر از مهمانان از طیف اصولگرا علیه کرباسچی اصلاح طلب بودند مجری هم به عنوان نماینده صدا وسیما
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    7 6
    جنس وذات کراسچی شیشه خورده داره چرا صدا وسیما باید یه مفسد اقتصادی رو به برنامه شبکه خبر دعوت کنه ادم قحط بود تو صدا وسیما یه ادم با درایت تو صدا وسیما نیست بابا درایت عقلانیت وبینش هم خوب چیزیه
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    12 6
    سه نفر در برابر یه نفر بود! از طرفی الان بیشتر نظرات موافق این سه نفر دیده میشه! بی‌طرف مجری و رسانه و روزنامه و... کجاست! مردم کجا! جمهوری اسلامی کجا!
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      19 3
      شما نگران کرباسچی نباش!! او خودش به تنهایی یک گله گرگ است!! نامردی و بیشرفی او همین بس که سال ۸۸ رییس ستاد کروبی بود و خود به میرحسین موسوی رای دادو اعلام کرد!!! اینها به خودشان هم رحم نمیکنند وای به ملت!!! دیشب خودش هم باور نداشت دوباره در تلویزیون راه پیدا کرده!!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    5 12
    چرا نظرسنجی های محققانه منتشر نمی شود که 80 درصد مردم حجاب را می خواهند ولی بر اساس فشار روانی محیط و ... که کنترل آن بیشتر در دست مسئولین و دولتیان و دانشگاهیان است، تصمیم جدی نمی توانند بگیرند
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      12 4
      مگه نظر سنجی محققانه صورت گرفته که شما داری آمار میدی؟
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      14 2
      چطور به عدد 80% درصد رسیدید !؟!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 1
      نظر سنجي شما قديمي است
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    16 10
    آقای کوشکی مشکل امثال شما اینه که قرابتی با جامعه ندارید و حضوری محدود بین مردم دارید
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 3
      اره درسته!!! البته کرباسچی و رفقا همه ساکن تهرانسر هستند و من هرروز در صف نان و میدان تره بار میبینمش!!!!
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    16 8
    حرف های اصول گرا های سنتی حتی نمیتونه نو اصولگرایان رو قانع کنه چه برسه به جامعه و جناح های دیگر سیاسی
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      5 5
      درود بر شما
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      20 8
      حضرت ابراهيم عليه السلام هم تا آخر نتوانست مردم را قانع كند دست از بت پرستي بردارند. پزشكان سيگاري را هم نتوانستيم قانع كنيم از سيگار دست بكشند.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    27 10
    جای تاسف عمیق بزای این مناظرات. اصل این مناظره یعنی شک در این که حاکمیت دین داریم یا نه. حرف آیت الله خویی برای حکومت زمان صدام است. حاکمیت کفر است. شرایط اسلام مکه قبل از هجرت است شبیه شرایط خکومت پهلوی. در آنجا مومنین وظیفه ای جز تذکر و تبلیغ ندارند. اما در مدینه و بعد از حاکمیت دین اصلا کسی اجازه اظهار کفر و گناه ندارد. اگر کفر و گناه علنی در مدینه آزاد بود که نیازی نبود کافر ماسک نفاق بزند.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 2
      مهريه هاي سنگين در كجاي دين اسلام آمده است؟
    • ایرانی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 0
      احسنت
    • به ۱۵:۴۵ IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      18 0
      دقیقا همان جایی که بی حجابی برای این زنان آمده است که هم زمان هم بی حجابی را می خواهند و هم مهریه را!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    13 6
    مشرق جان با سانسور و منقطع کردن پیام ها نتیجه ای حاصل نخواهد شد !!!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      7 1
      جانا سخن از زبان ما می گویی...
  • كريم IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    7 5
    چرا قوه قضائيه به اين گونه حرفهايي كه توسط افرادي مانند كرباسچي فاسد گفته شده است كه: ... خون این مرحومه با یک مظلومیتی ریخته شده ... كه گويا واقعا او به قتل رسيده است و اگر نتواند اثبات كند مشمول شكايت ناجا خواهد بود، هيچ گونه اقدامي نمي كند. مردك مگر تو آنجا بودي و ديدي كه به قتل رسيد؟
  • هرا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    8 0
    امثال كرباسچي براي منافع شخصي و حزبي شون همه چيز قابل معامله هست يك روز انرژي هسته اي را معامله كردند و امروز شريعت را
  • دايي IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    5 8
    من كاري به اين حرف ندارم ولي اين مهم هست كه خانمي كه نمي خواهد حجاب داشته باشد عواقب آن براي خودش هست و ديگران واضح هست حجاب براي خود افراد هست ولي ببنيد كه اگر يه خانم حجاب زننده داشته باشد راضي هست كه همسرش در خيابان به نگاه به زن ديگري كند و حتي در ذهن به قول اينا مريض اش فكر كنه به اون زن و فكرش را مشغول كنه راضي نيست و از طرفي برويد به پليس اگاهي و امار تجاوز را بببنيد سوال دارم اگر يك مورد تجاوز در همين تهران باشه امار كمي هست يا زياد. اون خانومي كه به اون تجاوز كردند ادم نيست بر فرض اينكه مجرم را دستگير كنند و تازه تو اين پرسه طولاني بخواهد مجازات بشه براي اون خانم همه چيز بين رفته هست . طرفداري از بي حجابي نفرماييد دود اش تو چشم همه مي رود. منظورم به خواص هست. مردم خودشان بلد چي كار كنند زوري هم نمي توانيد كسي را با حجاب كنيد وقتي بازيگران سينما و هنرمندان و متفكران و با سواد هاي جامعه رعايت نكنند از مردم عادي توقع نداشته باشيد
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 4
      آفرين . اشتباها منفي دادم.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      8 5
      شما اگر نمي توانيد خودتان را كنترل كنيد، دليل بر اين نمي شود كه ساير مردان نتوانند خود را كنترل كنند.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      7 2
      شما مي خواهيد از حجاب دفاع كنيد. قبول. نگاه شما و انديشه شما قابل احترام است..... ولي حق نداريد به بهانه دفاع از حجاب به مردان توهين كنيد.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      6 3
      با اینکه خودم خانم متاهل هستم ولی با نظر ۱۳:۵۴ موافقم شماداری به همه مرداتوهین میکنی.هزارتا مرد دور وبرم هست ولی شاید یکیش هوس باز وچشم چرون هست.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      14 2
      چه بخواهید و چه نخواهید حقیقت را گفت. مردی که با دیدن زنان تحریک نمی شود یا دروغگو است یا مشکل فنی دارد!
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 4
      كاربر ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ اگه شما تحريك مي شويد، جامعه چه گناهي دارد
    • به ۱۶:۵۹ IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      8 0
      گناهی به نام دروغگویی. گناهی به نام فروپاشی خانواده. گناهی به نام وقاحت و بی شرمی. بله. اگر واقعا برای تحریک مردان نیست پس این همه اصرار برای نمایش مو و بدن برای چیست؟
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      6 0
      شما یعنی معتقدید مردای ایرانی از حضرت یوسف چشم پاک ترن؟ خود حضرت یوسف میگه اگه لطف خدا نبود من هم به گناه میافتادم!!!
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      10 0
      اتفاقا شمایی که طرفدار بی حجابی هستی ، هدفت تحریک مردان و به گند کشیدن جامعه هست و لاغیر .
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    7 6
    چهره واقعی جریان اصلاح طلب در برنامه دیشب روشن شد، کرباسچی ضمن تحریک فتنه با کلماتی مثل کشته شدن و ریختن خون مظلوم قصد عوام فریبی داشت و بعد که دستش رو شد درجواب مجری که گفت شما وقتی در مورد پدرتان صحبت میکنید میگویید فوت کرد یا کشته شد، گفت کشته شدمجری سوال کرد چطور کشته شد گفت تو بیمارستان بخاطر عدم رسیدگی کادر درمان کشته شد. یعنی به طور واضح مشخص شد که چه افراد دروغ گو و فتنه ای هستند. از این به بعد پس همه ما میتونیم بگیم اقوام یا دوستانمون در بیمارستان کشته شدند نباید بگیم فوت کردند.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      8 17
      در این که خانم مهسا امینی بیماری داشت که شکی نیست. مشکل این است در محل عمومی انجام گرفت. نه در منزل و نه در محل شخصی و افرادی که آن جا بودند طوری با او صحبت می کردند ( بر اساس نمایش حرکات در فیلم) که تحقیر و توهین در حرکات آنها مشهود بود. اگه کار فرهنگی است، این حرکات با این امر نمی خواند. اگر جرمی اتفاق افتاده است، باید وکیل ورود کند نه این که در این محل از حقوق اجتماعی محروم باشد.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 2
      کرباسچی ضمن تحریک فتنه با کلماتی مثل کشته شدن و ریختن خون مظلوم قصد عوام فریبی داشت/// کرباسچی یه آدم با شعور متوسطه که همه جا درسش رو نیمه کاره رها کرده. اینو مشاوراش یادش دادن. همون مشاورا که به مهرعلیزاده گفتن بگو «6 کلاس سواد داره». رکن رکین جریان خاص بر پدرسوختگی استواره. حیال می کنن سیاست یعنی پدرسوختگی و نمک به حرومی و شیادی.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 1
    واقعا مضحکه!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    22 10
    وظیفه فوری پلیس جلوگیری از جرم است و مجازات مال بعد از توقف جرم است. پس اینکه بی ححاب را ول کند و بعد محروم از خدمات اجتماعی کند درست مثل این است که پلیس دزد یا راننده متخلف را در حال تخلف ببینند و رهایش کند تا دزدی انحام شود و بعد مجازاتش کند.یا مثلا بگذاریم غقرب کسی را بگزد به این توجیه که بعدا پادزهر به او می دهیم! خیر. اگر به جای مناظرات احمقانه همین تشکیک کنندگان در حجاب را به عنوان ترویج کفر در حامعه ذینی دستگیر و مجازات می کردیذ دیگر کسی حرات کشف حجاب نمی کرد.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      10 17
      در مورد دزدی یا تخلف، مال یا آسیبی به فرد وارد می شود. در مورد حجاب به چه کسی آسیب وارد می شود؟ مال چه کسی برده می شود؟ روی حرکت خودروها در کدام خیابان یا بزرگراه اثر می گذارد؟ لطفا در مثال ها دقت کنید.
    • به ۱۳:۲۶ - IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      5 5
      دقیقا درد همین است که دزدی پول را می بینید اما دزدی حیا و عفت را نمی بینید.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    12 7
    سوال: مناظره در مورد حجاب بود، درسته؟ پس چرا فقط آقایان بودند؟ از خانم ها چرا کسی دعوت نشده بود؟
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      4 5
      بايد مصي را دعوت مي كردند؟
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      5 2
      كاربر ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ منظور 40 ميليون نفر ديگه
    • به ۱۶:۵۹ IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 1
      آن چهل میلیون نفر که اکثرا زنهای با حجاب هستند که قبولشان ندارید. فقط باید مصی یا یک فمینیست بی دین بیاید تا قبولش داشته باشید.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    8 5
    مناظره کامل گفته نشد که اصلا آقای کرباسچی قائل به قانون گذاری هستند یا نه میگن کاری نداشته باشین بذارین مردم خودشان تعیین کنن!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      6 4
      نظام فئودالي يك زمان قانون بود. ربا هم تا سال 1361 قانون بود. خاموشي ها هم قانون است. و... آيه 31 سوره نور خطابش به مومنات است نه ساير مسلمانان و غيرمسلمانان
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      12 0
      همینکه قانون ساخته بشر را با قانون خدا یکی می دانی و قابل تغییر در اعلام ارتداد کافیست. زن مسلمانی که جزو مومنات نباشد ناگزیر باید جزو منافقات باشد و به ظاهر به اسلام عمل کند حی اگر ایمان به آن نداشته باشد. والا می شود کافر حربی.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    6 6
    مردم یعنی سگ پرستان کافی شاپ های شمال تهران ؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 1
    موضوع اینکه عده آیی پافشاری می‌کنن روی مسأله حجاب هدف حجاب نیست هدف اینه جامعه درگیربشه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 3
    پرسروصداهای بی خاصیت! تو حرف و شعار صف اولند اما کمترین فایده ای برای خلق ا.. ندارند!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    5 6
    سوره نور آیه 31: وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ترجمه: و زنان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود یا پدران یا پدران شوهر یا پسران خود یا پسران شوهر یا برادران خود یا پسران برادران و پسران خواهران خود یا زنان خود (یعنی زنان مسلمه) یا کنیزان ملکی خویش یا مردان اتباع خانواده که رغبت به زنان ندارند یا اطفالی که هنوز بر عورت و محارم زنان آگاه نیستند (و از غیر این اشخاص مذکور احتجاب و احتراز کنند) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود. و ای اهل ایمان، همه به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار شوید. تكليف ساير زنان مسلمان كه مومن نيستند چه مي شود؟ تكليف ساير زنان كه مسلمان نيستند چه مي شود؟ چند درصد جامعه مومنات هستند ؟
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      17 1
      زن مسلمان یا مومن است و یا منافق. منافق قلبا مومن نیست اما ادای مومن را در می آورد. اگر کافر است یا کار ذمی است که مجبور به اطاعت از قانون اسلام است و یا کافر خربی است که جایی در جامعه اسلامی ندارد. تمام. کسی اجازه اظهار کفر در جامعه اسلامی ندارد.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 2
      كاربر ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ مرتبه ايمان و مومن بودن بالاتر از مسلمان بودن است.
    • به ۱۶:۵۶ - IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      16 0
      مسلمان به هر درجه ای که ایمانش کم باشد منافق است. نفاق هم درجات دارد. البته مسلمانی که می گوید مسلمانم اما این آیه را قبول ندارم و عمدا عمل نمی کنم، منافق هم نیست. رسما منکر قرآن و کافر است.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 3
    سوال: گشت ارشاد كسي در جلوي ايران مال ديده ؟ همان جايي كه زن و مرد پولدار كنار هم ورزش مي كردند؟
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    6 8
    دین اعتقاد شخصی
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      13 0
      دعوا دقیقا همین است. شما می گویید خدا در کار بشر دخالت می کند. حقی برای قانونگذاری ندارد. فوقش چند تا توصیه کرده هر کس دبلش خواست عمل کند!
  • مهران GB ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 22
    با سلام آقای کرباسچی اگر چه از مفسدین اقتصادی زندان رفته می‌باشد و او و دیگر اصلاح طلبها نمی خواهند سر به تن نظام جمهوری اسلامی باشد و در دل و در قلب همیشه به براندازی فکر میکنند، اما در مورد حجاب حرف و گشت ارشاد حرفهای درستی زده است.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      26 1
      نه عزیزم همین شماها در زمان دستگیری او دانشگاه تهران را به آشوب کشیدید. دولت خاتمی لعنه الله 8 ساعت جلسه اضطراری گذاشت و با زور قاضی پرونده را عوض کرد و کسی هم نپرسید که اگر تخلف کرباسچی مال دو هاشمی است تو چرا ترسیده ای؟ آری. مفسد مالی باید طرفدار فساد اخلاقی و بی حجابی باشد. تاثیر مال حرام همین است.
  • شهرام IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    4 2
    مهسا امینی با لباس نظامی در حزب کوموله
  • ناشناس IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 6
    نمی‌فهمم این همه بحث های الکی چیه، آدم کامنتا رو میخونه به شعورش بر میخوره، بحث اصلی بر سر اجباری یا اختیاری بودن حجاب نیست، بلکه تغییر روش های ترغیب به حجابه، وقتی دین اسلام دین منطق درست و م
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      20 1
      اگر شعور داشته باشی می فهمی که حجت تمام شده. زنی که دو گرم روسری برایش سخت تر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما است، هیچ گونه قانع نمی شود.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 4
    خانم های بدحجاب دو مدل اند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 12
    خانم های بدحجاب دوگروه اند. یه گروه مردم عادی و اتفاقا دوستدار ائمه ع، یه گروه مغرض و بعضا یا تماما دشمن خدا و ائمه ع. متاسفانه در این مناظره فرقی بین این دو گروه گذاشته نشده. اشتباه فاجعه آمیز!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 9
    حبّ الحسین یجمعنا شامل خانم های بدحجاب دوستدار امام حسین ع هم میشود. حساب اون ها رو باید جدا با بدحجاب هاب مغرض کرد. همین حبّ، اونا رو به قوانین اسلام مثل حجاب نزدیک میکنه... نرمی احترام صبر . حقیقتا خیلی خودی اند با حکومت.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      16 0
      اهل کوفه هم خیلی ادعای دوستی امام حسین علیه السلام را داشتند. بعدا هم برایشان گریه کردند. اما زمانی که دستور داشتند به دین کمک کنند، هوای نفس را برگزیدند.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      6 1
      کسی که قرآن آتیش میزنه رو هم میخواین جذب کنین؟ کسی که که چادر از سر زن مردم میکشه اصلا امام حسین رو قبول داره؟ اینا یه سری .......که با خدا . اهل بیت دشمنن
  • ناشناس IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 2
    کوشکی‌درحد‌واندازه‌کرباسچی‌نبود‌
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 1
    جلسه عقده گشایی کرباسچی و اصلاحات بود. که 10 سال طلبه بوده و آخرش از حوزه اخراج شده
  • سیدمهدی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 3
    همین که تلویزیون بعد مدتها فهمیده نگاههای دیگه ای هم هست جالبه
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 1
    صدا وسیما مفسدین و فتنه گران توی برنامه های شما چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 2
    آقای گنجی از کی تا حالا شما دین شناس شدید ؟
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 1
      از همون موقعی که اربابتون کارتر دین شناس شد
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    مشکل کشور ما
  • سورن IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 2
    کرباسچی حرف حق زده..
  • سید فروزان CH ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 3
    کرباسچی کثافت ، دوباره زبان باز کرده خود این طیف بی نا.... بودند در اوایل انقلاب گشت ارشاد و مبارزه با بی حجابی را راه انداختند ،همین کثافتهای اصلان طلب بودن پونس به پیشانی زن‌ها میزدند حالا شکر خوری میکند
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    کرباسچی با زرنگی تمام جنگ روانی همراه با مظلوم نمایی را اجرا نمود « مرد زن را بگیرد و سوار ون کند و لباس زن پاره شود» طبیعی است که ایرانی غیر مسلمان هم چنین چیزی برایش قابل تحمل نیست چه رسد به مسلمان؛ قبل از انقلاب؛ بندر شرفخانه با زیرکی فرمانده پاسگاه(استوار عباس نوعی) و غیرت مردم مسلمان؛ تنها بندر و دریا کنار بود که شنای مختلط نداشت و مردان آنطرف خاکریز راه آهن و زنان با فاصله زیاد اینطرف خط آهن؛ جالب اینکه خانواده های مسیحی و ... از نقاط مختلف کشور بخاطر جدا بودن شنای زنان؛ به این بندر می آمدند نصف بیشتر اتاق های مسافرخانه ها دست ارامنه و مابقی دست خانواده های مسلمان ترک و فارس و... چادری و آزاد(بی حجاب) بود اینرا برای حرمت بدن زن در بین ایرانیان قبل انقلاب عرض کردم حال شما غیر مستقیم شایعه کنید و جا بیانداز که در گشت ارشاد؛ مرد زن را بغل میکند و می اندازد ون ....
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 3
    درود بر کرباسچی حرف حق و حساب زد
  • مصطفی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 3
    حرف حق کرباسچی گفت
    • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 0
      نتیجه خوردن مال حرام همین است. انسان حقایقی را می گوید که مورد تایید بی بی سی باشدو.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 1
    به امام حسين قسم كرباسچى هر سه تا شونو ضربه فنى كرد.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام به نظرمن آقای گنجی خیلی خوب صحبت می کردآقای کوشکی اطلاعات جالبی داشت ولی باعصبانیت صحبت می کرد آقای کرپاسچی معلوم نبود چی می گه عرف وشرع وقانون راقاطی کرده بودتفاوت حکم فردی واجتماعی نماز راباحجاب رانمی دانست
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    مشرق چه كاربرهاى درب و داغونى دارى ؟
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 0
    اقای پزشکیان علنا اعلام کرد که مهسا باضربه مغزی فوت شده جنازه که دستشون بود ورویت کردند شکستگی داشت خونریزی داشت ازمایشهای دیگر کردند تاثابت کنند وقتی شما مسعولی مثل این جرثومه داریدکهبا حکم خدا اشکارا مخالفت داره امریکا واسراعیل درردیف دوم ازدشمنان قرار میگیرند
  • رضا IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 0
    حداقل شما که برای خانم ها تصمیم گیرید یک خانم رو هم دعوت میکردید
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 0
    من واقعا فکر میکردم اقای کرباسچی ادم پخنه با انصاف و با منطقی باشد . ولی متاسفانه با اظهارات بی منطق و ژورنالیستی و کوچه بازاری و عوامانه ای که کرد خیلی تعجب کردم . انگار برای متهم کردن نظام و تکه پرانی و عقده گشایی امده بود . حالا نمیدانم اقای کرباسچی و رفقایش قدرت درک مطالب و مصالح را از دست داده اند یا خودشان را به نادانی و عوامی میزنند . ؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    استدلال جالبی بود
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 0
    حالا چه وقت مخالفان کرباسچی را نماینده خود اعلام کردند که دارید خودتان را پاره می کنید ؟ کرباسچی هم مثل گنجی از ثمرا ت پربار درخت انقلاب است فراموش کرده اید؟
  • UA ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    شروع بخش دوم مناظرات کرباسچی چرا اینطوری شروع کرده دوباره مظلوم نمایی و کوبوندن طرف مقابل نتونست با منطق جوابش را بدهد
  • UA ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    شروع بخش دوم مناظرات کرباسچی چرا اینطوری شروع کرده دوباره مظلوم نمایی و کوبوندن طرف مقابل نتونست با منطق جوابش را بدهد
  • انسانم آرزوست IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    بادرود وعرض ادب خدمت همطنای عزیز. بهتربود ازخانمها هم دعوت میشد. کرباسچی آوردن مثلا چی بشه ازبنیانگذاران چپاول واختلاس!
  • اشنا IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    باسلام یکی از هم محلیهای ما زمان شهرداری کرباسچی کارگر منزل ایشان بوده از وضع زندگی تجملاتی ایشان حرفهایی میگفت که آدم مو به تنش سیخ میشد
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    1 0
    یک شاعر اصلاح طلب قدیمی میگه .چنان با نیک وبد سرکن کهبعدازمردن عرفی ..مسلمانت به زمزم شوید هندو بسوزاند.شده حکایت ان ملعون پزشکیان که مرگ مهسا راضربه به مغز خورده اعلام واورا کشته شده خواند ونسبت به برخوردها ایجاد تردید کرد درست باساز مخالفین حجاب ..ازانصرف چنان مقدس گرا بود که میگفت چرا ماموردست زن نامحرم را میگیرد مرتکب.منکر میشود چطور شما بعنوان پزشک درهمه چیز ازادید مامور مشکل دارد نه جانم اگر دیدی زنی اسلحهای چه فلزی چه با بدنش مردم را نشانه گرفته موظف به جلوگیری هستی همان که زن را مقابل پزشک لخت بدون اشکال دانسته برای حفظ امنیت دستگیریش را اگر زن نبود توسط مرد بدون اشکال دانسته مامور رابا این شکل بنفع مفسدین خلع سلاح نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس