آنفلوآنزا

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و اقدامات ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از حمله قلبی انجام دهید.

به گزارش مشرق، یکی از رایج‌ترین علامت حملات قلبی درد شدید قفسه سینه است، اما واقعیت می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. اگر نشانه‌ای از درد ناگهانی قفسه سینه ندارید، اما پزشک تشخیص حمله قلبی داده، به این حالت حمله قلبی «خاموش» می‌گویند.

سه علامت مشخص از حمله قلبی خاموش می‌تواند هنگام بیدار شدن ظاهر شود. پزشکان می‌گویند: بیدار شدن با عرق سرد، احساس تهوع و استفراغ ممکن است علائم آنفولانزا باشند، اما می‌توانند نشانه‌های حمله قلبی خاموش نیز باشند.

علائم حمله قلبی می‌تواند متفاوت باشد، اما شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از: درد یا ناراحتی قفسه سینه که به طور ناگهانی رخ می‌دهد و از بین نمی‌رود. ممکن است این حس شبیه فشار یا سنگینی در قفسه سینه احساس شود. می‌تواند مانند سوء هاضمه یا احساس سوزش نیز باشد. دردی که ممکن است به بازوی چپ یا راست سرایت کند یا حتی به گردن، فک، کمر یا شکم نیز برسد. احساس بیماری، عرق کردن، سبکی سر یا تنگی نفس.

بنیاد قلب انگلیس (BHF) می‌گوید که سطح درد نیز می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای برخی از افراد درد یا سفتی در قفسه سینه شدید است، در حالی که افراد دیگر احساس ناراحتی می‌کنند یا دردی شبیه به سوء هاضمه دارند. این علائم ممکن است طی روزها ادامه داشته باشند، یا ممکن است به طور ناگهانی و غیر منتظره ظاهر شوند.

چگونگی واکنش به حمله قلبی

طبق گفته سرویس سلامت ملی انگلیس، اولین کاری که باید انجام داد تماس با اورژانس است. حتی اگر مطمئن نیستید که علائم مربوط به حمله قلبی یا بیماری دیگری است باز هم با پزشک مشورت کنید. اگر حمله قلبی داشتید، زمانی که منتظر رسیدن اورژانس هستید، استراحت کنید تا از فشار غیرضروری به قلب جلوگیری شود. اگر آسپرین در دسترس است و به آن حساسیت ندارید، در حالی که منتظر آمبولانس هستید، یک قرص ۳۰۰  میلی گرم را بجوید و قورت دهید. آسپرین به رقیق شدن خون و بهبود جریان خون در قلب کمک می‌کند.

کاهش ریسک ابتلا به حمله قلبی

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و اقدامات ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از حمله قلبی انجام دهید.

ایجاد تغییرات در سبک زندگی موثرترین راه برای جلوگیری از حمله قلبی است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، ترک سیگار است. مواد شیمیایی موجود در تنباکو می‌تواند به قلب و رگ‌های خونی آسیب برساند. دود سیگار اکسیژن خون را کاهش می‌دهد که باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می‌شود، زیرا قلب برای تامین اکسیژن کافی به بدن و مغز مجبور است سخت‌تر کار کند.

علاوه بر این فعالیت بدنی منظم و روزانه می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد. در نهایت، رژیم غذایی سالم می‌تواند به محافظت از قلب، بهبود فشار خون و کلسترول و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

یک برنامه غذایی سالم برای قلب شامل سبزیجات و میوه ها، لوبیا یا سایر حبوبات، گوشت بدون چربی و ماهی، غذاهای لبنی کم چرب یا بدون چربی، غلات کامل، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    یعنی توی دویستا کشور فقط سرویس انگل ستان این توصیه ها رو بلده! نکنه نفوذی دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس