کد خبر 1420041
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
پوتین

رئیس‌جمهور روسیه گفته غرب به دنبال آن است که روسیه را مانند اتحاد جماهیر شوروی تجزیه کند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته مسکو از سوی غرب تحت حمله قرار دارد و کشورهای غربی می‌خواهند آن را تجزیه کنند.

پوتین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی عصر چهارشنبه گفت: «هدف غرب تضعیف کشور ما، تفرقه‌افکنی در آن و در نهایت نابودی‌اش است. آنها مستقیم می‌گویند که توانسته‌اند در سال ۱۹۹۱ باعث تجزیه شوروی شوند و حالا وقت آن است که روسیه خودش به مناطق مختلفی تقسیم شود.»

اظهارات پوتین در شرایطی مطرح شده که او مردم کشورش را در جریان آخرین وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین قرار داده و تصمیمش را برای بسیج کردن نیروهای ذخیره ارتش اعلام کرد. رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که رفتارهای خصمانه دولت کی‌یف نتیجه روسیه‌هراسی القا شده از سوی غرب است.

پوتین گفت: «طی چند دهه گذشته غرب به صورت عامدانه اقدام به ترویج تنفر علیه روسیه به ویژه در اوکراین کرده است. آنها اوکراین را تکیه گاهی علیه روسیه می‌دیدند. غرب، مردم اوکراین را به قربانیان جلوی توپ تبدیل کرد و آنها را به سمت جنگ با کشورمان سوق داد.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت درگیری‌ها با غرب از سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، زمانی که یک کودتای مسلحانه در کی‌یف باعث سقوط دولت وقت اوکراین شد. پوتین با بیان اینکه غرب هدفش را شکست کامل روسیه اعلام کرده گفت: «چنین اقدامی به اضمحلال کامل نظام سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روسیه و از بین رفتن هر نوع حاکمیت در این کشور منجر خواهد شد.»

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد مسکو از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای دفاع از خود و حفظ تمامیت ارضی این کشور استفاده خواهد کرد.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد «متوقف کردن کسانی که اشتیاق سلطه بر دنیا دارند و ما را به تجزیه و بردگی تهدید می‌کنند بخشی از سنت ملی روسیه است.» او گفت که بحران اوکراین تفاوتی با آنچه این کشور در گذشته با آن روبرو شده ندارد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) برای مناطقی از شرق اوکراین و دونباس که خواستار برگزاری همه‌پرسی جهت پیوستن به فدراسیون روسیه هستند، به سخنرانی تلویزیونی پرداخت.

پوتین شب گذشته هم در یک سخنرانی از اعلام بسیج نظامی محدود برای مقابله با اوکراین خبر داده بود. او در آن سخنرانی هم گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به سیاست تهاجمی بخشی از نخبگان غربی که با تمام توان برای حفظ هژمونی خود تلاش می‌کنند، توضیح داده بود: «غرب در تلاش است تا مراکز توسعه مستقل را سرکوب کرده تا کشور ما را ویران کند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پوتین با بیان اینکه فرمان بسیج بخشی از نیروهای نظامی را امضا کرده، گفت:‌ «فرمان بسیج جزئی تدابیر بیشتری برای دفاع از کشور در نظر گرفته است. به دولت دستور داده شد تا حمایت‌ها از ارتش را بیشتر کرده و بودجه نظامی را افزایش دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 2
    خدای نکرده تجزیه و سقوط روسیه توسط غرب ینی سقوط اخلاقی و ارزش های جامعه ای انسانی نزد مردم های مختلف از منطقه ای شرق آسیا و آسیای مرکزی گرفته تا خاورمیانه.....
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    زنده باد ولادیمیر پوتین که رویاهای ناتو را در نطفه خفه کرد و اجازه نداد اوکراین دست نشانده فاسد ناتو ، تصمیمات آمریکا را در منطقه پیاده کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس