گفت‌وگوی تلفنی بلینکن با علی‌اف و پاشینیان

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای درباره محتوای نامه حاوی هشدار خصوصی این کشور به روسیه توضیح داد.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره هشدار خصوصی اخیر واشنگتن به مسکو درباره استفاده از تسلیحات اتمی توضیحاتی ارائه کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بلینکن در مصاحبه‌ای تأیید کرد که آمریکا در پیامی خصوصی به روسیه، درباره استفاده از سلاح اتمی هشدار داده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «بسیار مهم است که مسکو صدای ما را بشنود و از طرف ما این را بداند که عواقب چنین کاری هولناک خواهد بود و این مسئله را تصریح کردیم».

بلینکن افزود: «هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی اثرات فاجعه‌باری برای کشوری که از آن‌ها استفاده می‌کند و همچنین بسیاری دیگر از کشورها خواهد داشت».

 روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه نوشت، آمریکایی‌ها درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی، هشدارهایی محرمانه به مسکو داده‌اند.

واشنگتن پست به نقل از افرادی که نمی‌خواستند به دلیل حساسیت موضوع نامشان فاش شود نوشت، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته درباره عواقب حمله اتمی هشدار دهد و کاخ کرملین اکنون به نحوه پاسخ واشنگتن فکر می‌کند.

این افراد مطلع گفتند، وزارت امور خارجه آمریکا در این مکاتبات خصوصی و محرمانه با مسکو دخیل بوده اما به طور دقیق نگفتند که چه کسی این پیام‌ها را منتقل کرده یا گستره محتوای این پیام‌ها تا چه حدی بوده‌اند.

این روزنامه به نقل از مقامات دولت بایدن افزود، این اولین باری نیست که روسیه از زمان شروع جنگ اوکراین تهدید به استفاده از سلاح اتمی می‌کند و تأکید کردند نشانه‌ای از آماده شدن روسیه برای انجام حمله اتمی قریب الوقوع مشاهده نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 1
    استفاده روسیه از سلاح اتمی عواقب هولناکی برای آمریکا و اروپا خواهد داشت. این را که همه می دانند. در مورد غلط خوردن آمریکا بگو و تقاضا برای تنها هدف قرار دادن اروپا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس