حجت الاسلام حاجی صادقی

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بی بند و باری و بی حجابی یک حرکت به تمام معنا ضد اخلاقی و ضد دین نیست بلکه یک نوع جنگ است؛ امروز شبکه مجازی میدان جنگ است و باید مراقب نوجوانان و جوانان‌مان باشیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه امروز در ویژه برنامه دفاع مقدس «در سایه سار خورشید» و وداع با پیکر دو شهید تازه تفحص شده که در بندرعباس برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع)،   اظهار داشت: بسیجیان عزیز ما در مکتب شهدا، ائمه اطهار و یاران امام حسین با توان و قدرت آمادگی فتح سنگرها برای انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: ادبیات قرآن در باب شهادت، ادبیات شادمانی است یعنی خوش به حالشان است «فرحین بما آتاهم الله»   و به دیگران هم بشارت می دهند بیایید پیام شهید را بشنوید پیام آور آن خداوند است یعنی خدا نقل قول می کند از شهید که به شما چه می گوید و چه بشارتی می‌دهد.

بی بند و باری یک نوع جنگ است/ در برابر دشمن نباید منفعل بود

بی بند و باری یک نوع جنگ است/ در برابر دشمن نباید منفعل بود

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: جهاد یک اصل مشترک میان زندگی همه انبیاء و ائمه اطهار است و تا انقلاب زنده است دشمن دارد و تا دشمن هست، جهاد لازم است.

حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: جهاد، اصلی است که در زندگی همه ائمه و امامان بزرگترین جلوه نگری می کند اما  مصادیق جهاد عوض میشود بله آنچه مهم است در زندگی ما جهاد است چون قرآن فرمود مومن واقعی کسی است که در زندگی او  جهاد مستمر وجود دارد. مومن نیز کسی است که بعد از ایمان در اندیشه نلغزد و در عمل در حال جهاد مستمر باشد اگر چنین شد در جهادش صادق است.

بی بند و باری یک نوع جنگ است/ در برابر دشمن نباید منفعل بود

بی بند و باری یک نوع جنگ است/ در برابر دشمن نباید منفعل بود

وی گفت: دو شهید بزرگوار این جمع نیز که پس از ۳۴ و ۳۵ سال به شهر و دیار خود بازگشته‌اند مصداق نشانه‌های ایمان هستند که راه را به ما نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان داشت: عمده ریزش ها و لغزش ها که شما مشاهده می کنید حتی عده ای حتی ممکن است در همین نظام تا مقامات بالا هم برسند وزیر و وکیل باشند، شکست  آنها در برابر نفس است.

دشمن هنوز ملت ما را نشناخته است

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه میدان دیگر جهاد در مقابل عملیات سخت دشمن است آن جا که دشمن دست به اسلحه به می برد و متعرض خاک شود و ما نمونه آن را در دفاع مقدس دیدیم. دشمن به خیال خام خودش حمله کرد که انقلاب نوپای ما  را بشکند و نابود کند ولی زنان و مردان دلاور این سرزمین دشمن را با مقاومت خویش به زانو درآوردند.

بی بند و باری یک نوع جنگ است/ در برابر دشمن نباید منفعل بود

بی بند و باری یک نوع جنگ است/ در برابر دشمن نباید منفعل بود

وی ادامه داد: دشمن جنگ را بر این ملت تحمیل کرد ولی ملت ایران، تهدید را به فرصت بدل کرد. شما بدانید که دفاع مقدس در دهه اول انقلاب خطرات بزرگی را از سر انقلاب برطرف کرد دهه اول دهه سخت انقلاب بود که به برکت ایستادگی امت با جلوه ای از مقاومت به پایان رسید و ثمرات و برکات آن امروز نیز در جریان است.

وی گفتمان دفاع از حرم و مقاومت فعالانه در تمامی عرصه‌ها را محصول دفاع مقدس دانست و بیان داشت: دفاع مقدس گفتمان مقاومت را در بین امت های اسلامی نهادینه کرد و یک اثر را به همه مسلمانان یاد داد که در برابر دشمن گرگ صفت نرمش و سازش جواب نمی دهد بلکه ایستادگی و مقاومت باعث پیروزی خواهد شد.

جهاد در برابر فتنه، جهاد کبیر است

حجت الاسلام حاجی صادقی در بخش دیگری از اظهارات خود قسم دیگری از جهاد را جهاد برابر فتنه برشمرد و خاطرنشان کرد: این شکل از جهاد را در زندگی پیامبر نیز مشاهده می‌کنیم که قرآن از آن تعبیر به جهاد کبیر دارد. جهاد کبیر پایین تر جهاد اکبر است اما از جهاد نظامی سخت تر است.

وی یکی از برجسته ترین مصادیق جهاد کبیر را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت:  امام رضا علیه السلام الگو و اسوه جهاد تبیین در برابر فتنه گران است. خلیفه دوران امام رضا (ع) می خواست فرهنگ امامت و ولایت را در خلافت هضم  کند اما روشنگری‌ها و کردار امام رضا سبب شد تا این عرصه به روی آنان بسته شود.

نیاز امروز ما جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه بیان داشت: ما امروز به این جهاد تبیین نیاز داریم عزیزان بسیجیان و رزمندگان این استان،   دلاوری ها و شجاعت های شما در دوران مقدس و همه عرصه ها و دفاع از خلیج همیشه فارس و مقابله با انحرافات و در دفاع از حریم ولایت زبانزد است اما با بصیرت افزایی مراقبت کنیم که دشمن جوانان و نوجوانان ما را گرفتار نکنند.

وی با اشاره به قضایای یک هفته اخیر در کشور، گفت: در قضایای یک هفته گذشته دشمن آنقدر ذلیل و نا امید شد و دلخوش به چند جوان و نوجوان شد و آنها را تحریک کرد که با اغتشاشات خیابانی انقلاب را از بین ببرد و در واقع انسان غصه می‌خورد که دشمن چقدر ذلیل است چقدر در تحلیل خود ناتوان است؛ آیا مردم ما را نشناخته؟ این مردمی که فتنه ۸۸ را دیدند و سختی‌ها و مشکلات آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند، خیلی هنر کردید عده‌ای را استخدام کردید و از روحیه هیجانی تعدادی جوان سوء استفاده کنید؟

حجت الاسلام حاجی صادقی تأکید کرد: یک وظیفه مسئولان و یک وظیفه نیروهای مسلح و یک وظیفه ما داریم. ارشاد و هدایت سر جای خودش اما در برابر دشمن دشمن نباید منفعل بود و کوتاه آمد. در برابر فتنه گران و فتنه زده ها  نباید به فتنه گران، ترحم کرد کسی که به جان و مال مردم و دین خدا آسیب می زند و آتش بر موکب امام حسین (ع) می‌زند و یا تعرض به حجاب بانوان می‌کند را نباید ترحم کرد. البه باید به این بچه‌های جوان و نوجوان فریب خورده ترحم کرد.

وی از انحراف فکری و بدنبال آن فتنه فکری و نیز گرفتار ساختن انسان‌ها به مظاهر دنیوی به عنوان دو انحراف مهمی که از سوی دشمن دنبال می‌شود، نام برد و خاطرنشان کرد: به تعبیر پیامبر اسلام فتنه آغازش خیلی‌ها را گرفتار اما پایانش عبرت است و انسان ها را غربال می کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: بی بند و باری و بی حجابی یک حرکت به تمام معنا ضد اخلاقی و ضد دین نیست بلکه یک نوع جنگ است؛ امروز شبکه مجازی میدان جنگ است و باید مراقب نوجوانان و جوانان‌مان باشیم تا در این میدان گرفتار دسیسه‌های دشمن نشوند.

به گزارش مشرق پیکر شهید شهسوار بهرامی از منطقه هشتبندی پس از ۳۴ سال و شهید عبدالرسول آذرآیین از شهدای اهل سنت هرمزگان پس از ۳۵ سال مفقودی پیکرهایشان به خانه باز می‌گردند تا حال و هوای هرمزگان را عطرآگین از وجود خویش سازند.

بسیجی شهید «شهسوار بهرامی» متولد ۱۳۴۶ از استان هرمزگان است که در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرباز شهید عبدالرسول آذرآیین اهل روستای مزاری جاسک نیز که جمعی ارتش در جبهه حضور یافت، در ۲۸ خرداد ۱۳۶۶، در نهر عنبر توسط نیروهای ارتش بعث به شهادت رسید.

پیکر پاک این دو شهید در منطقه برجای ماند که به تازگی با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پیکر مطهرآنان تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    8 17
    فعلا که در مقابل سلبریتی های مفت خور منفعل هستید
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      7 0
      ادامش بزار با این دورویی انفعال دیگه از ما توقع حمایت نداشته باشید
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      0 1
      هر دو چقدر دروغ می‌گویید و فتنه میکنید در ضمن اگه باهاتون برخورد شد به جرائم دروغگویی و فتنه انگیزی ناراحت نشوید ها
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    3 20
    اینستا و ماهواره بهتر بگویم اینترنت رها و ماهواره سبب فرهنگ بی بندوباری در جامعه و خانواده شد در برابر ماهواره چه کار کردید اینستا بیشتر از منفعت مالی ضرر امنیتی و فرهنگی دارد.
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      5 12
      اول زن را برگردانند به خانه که آوردن کار کنند درکار مردان و اختلاط صورت گرفت و غیرت ها از بین برد بعد در مورد این چیز ها که در آن می‌دمد چاره کنید
  • علی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    30 2
    دز ی از بیت المال ودست کردن در جیب مردم جنگ نیست؟
    • ایران IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      13 5
      درود بر شما خدا پدرت رو بیامرزه ! جانا سخن از زبان ما می‌گویی ..
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      2 10
      هرچیزی جای خودش در ضمن با این چیزهایی که گفتی، این افراد فقط مبارزه با این چیزها کردن نه شماها
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 3
    آزموده را آزمودن خطاست ... !!! نکنید ؟
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      1 1
      یعنی شماراضی به قتل وغارت وفحاشی وتخریب هستین اگه هستین یاداراییتان رابه عنوان خسارت به معلولین وشهداوتخریب شده های اموال ععمومی وخصوصی بدهین بعدهم مثبل سلبریتیهااعلان جنگ به رجویهاوضدانقلاب کنین یاساکت شین
  • یزدان IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    3 1
    بله مردم هم منفعل نیستن در برابر دشمن
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    3 1
    تو مدارس میتونید رو در رو با نوجوانانی که تو این غائله فعال بودند صحبت کنید..رو مدارس باید یه حساب ویژه تری باز کنید...نوجوانان سوالها وشبهات و ابهامات بسیار زیادی دارند که افراد درست و حسابی که بتونند درست با این افراد ارتباط بگیرند برن تو مدارس و با این نوجوان ها صحبت کنن و توجیه شون کنند...مدارس مکانهای بسیار خوبی برای ارتباط گیری با نوجوان ها هست...متاسفانه مدارس به حال خود رها شده و کار اثر گذار و با برنامه ای تو مدارس نداریم...این جبهه رو خالی کردیم و دو دستی دادیم دست دشمنا....کارهای متفاوت و جدیدی باید تو مدارس آغاز بشه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    5 1
    پس جنگ رو باختین
  • سعید IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 2
    خطاب به مرد هزار چهره . خدا ، قرآن و رسول و دیگر هیچ
  • سعید IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    5 3
    حجامت در نظام و حذف تفاله های نفوذی آن .
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      2 0
      بله باید
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      1 0
      بابا خیلی رو دارین بخدا
  • DE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    4 0
    غارت و فساد ؟؟ یک نوع جنگ نیست بر علیه مردم ؟؟
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      3 0
      درود بر شما
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 2
    خدا انشالله به راه راست هدایتشون کنه
  • نازنین IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    9 0
    نت روکی وصل میکنیدخوب ازاین فرصت استفاده کردیدمارکردیدشبیه کره شمالی
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    دزدی، مافیا، رانت و بیت المال خوری و پروژه های آقازادگی و ژن های خوب چطور؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 0
    جالبه که اينا فقط بي بند و باري رو مشکل ميبينن
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 0
      در کشور های یوگوسلاوی مردوم لخت مادرزاد در خبابان میرفتند ، کسی هم کاری بهشون نداشت خخخخ
  • حسین IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    بی بندوباری است خائن و دزد و بی ناموس و بی همه چیز تحویل جامعه می دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس