کد خبر 1421638
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
اوکراین

وزارت دفاع روسیه از تحمیل تلفات و خسارات سنگین به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه از کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای گارد ملی اوکراین و بیش از ۵۰ مزدور بیگانه در زاپوریژیا و بیش از ۲۰۰ تن از نظامیان اوکراینی در دونتسک و استان نیکلایف خبر داد.

به نقل از راشاتودی، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: حدود یکصد تن از نیروهای ویژه واحد نهم وابسته به گارد ملی اوکراین و بیش از پنجاه تن از مزدوران بیگانه در حملات نیروی هوایی روسیه در زاپوریژیا کشته شدند. در منطقه صنعتی نیکلایف نیز یکی از مواضع استقرار موقت نیروهای پیاده واحد مکانیزه ارتش اوکراین با سلاح‌های نقطه زن هدف قرار گرفت و پنجاه تن از نظامیان اوکراینی کشته شدند و پنج دستگاه خودرو و جنگ افزار نیز منهدم شد. در نتیجه حملات شدید به موضع استقرار موقت نیروهای هلی برن نیروهای مسلح اوکراین نزدیک روستای کنسنتانتینوفکا در جمهوری دونتسک بیش از یکصد و پنجاه تن از نیروهای اوکراینی کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای اوکراینی و تجهیزات آن‌ها در بیش از ۱۸۴ منطقه خبر داد و افزود دو جنگنده میگ ۲۹ ارتش اوکراین نیز در خرسون سرنگون شدند و ۱۷ موشک هیمارس نیز در خرسون و خارکیف رهگیری و منهدم شد.

کوناشنکوف همچنین از انهدام شش مرکز فرماندهی نیروهای اوکراینی در جمهوری دونتسک و خرسون خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 0
    نابودی اوکراین راه حل بسیار ساده ای دارد کافی است روسها کمی بیشتر فکر کنند و سازمان اطلاعات خود را تقویت نمایند به لحاظ مالی و وفاداری
    • محمد حسین IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      1 1
      ینی روسیه منگول بوده و و بعد از ۸ سال راه ساده داشته و ندونسته ؟ روسیه از ۲۰۱۴ که کریمه رو گرفت ، همه فکر و عقل و هوش و توانش رو جمع کرد و این شد. اگر زورش میرسید و میتونست ، تا الان باید اوکرتین رو به زانو در می اورد . از دید نظامی ، لشکرکشی روسیه موفق نبوده .
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      روسیه با اکراین نمیجنگه..با کل اروپا و آمریکا داره میجنگه. این که میگه نقطه زن، فقط یاد موشکای ایران میفتم. دمشون گرم.نوش جون اکراینی اسرائیلی...
  • محمد حسین IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 1
    اوکراین مورد تهاجم یک ابرقدرت قرار گرفته ، خدایش و انصافن ، خوب خودش رو نشون داده . نترس بوده ‌. یادمه قبل از جنگ ، جدولهایی از تعداد سرباز و تجهیزات و توپ و تانک و هواپیمای ، روسیه و اوکراین در تمام نشریه های دنیا بود و همه انتطار داشتند که اوکراین در ساعت اول جنگ ، پرچم تسلیم بالا ببره . افرین به اوکراین که به مفهوم میهن پرستی جانی دوباره داد . هر چقدر هم بگیم بقیه کمکشکردن باز هم جنگ رو در رو با یک ابرقدرت ، جرات و جسارت خاص خودش رو میخواد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس